Kaputt Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har en paprikaplante på et bord ute. Den er det flere paprikaen på, men de siste par dagene har en gjest forsynt seg av den som henger nederst. Jeg knep av paprikaen, la den på bordet for å se om den ble borte. Da jeg nettopp kom hjem fra byen var paprikaen borte samt at noen har tatt seg en jafs av den som nå hang nederst. Noen som vet hvem som har spist? Pinnsvin er utelukket, for de kommer ikke opp på bordet. Hadde en fugl spist ville den antakelig vært hakket I på sidene(?). Her er det bare den nederste delen som altså forsvinner. 🤔
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Jeg tror nok ikke det er en hvem, men et hva! Men bare for å sjekke, har du noen litt snåle naboer? Anonymkode: fbec6...e26 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Snegle? En brunsnegle spiste et digert hull i min iallfall. Anonymkode: 30df1...8d4
Kaputt Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror nok ikke det er en hvem, men et hva! Men bare for å sjekke, har du noen litt snåle naboer? Anonymkode: fbec6...e26 Jeg visste ikke jeg skrev i språkrådets forum 😅 Tror ikke naboene er så veldig snåle, men man vet jo aldri 😊
Kaputt Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snegle? En brunsnegle spiste et digert hull i min iallfall. Anonymkode: 30df1...8d4 Da burde jeg kanskje oppdaget noen brunsnegler i nærheten fra før? Og det ser ikke ut til å ha gått i sneglefart-tempo med henhold til hvor mye på kort tid. Dessuten henger paprikaen ut fra en potte og over bordet. Så det måtte ha vært en sirkussnegl i såfall 😁
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Just now, Kaputt said: Jeg visste ikke jeg skrev i språkrådets forum 😅 Tror ikke naboene er så veldig snåle, men man vet jo aldri 😊 Haha, nei, du skriver ikke i språkrådets forum, men det er jo en forskjell på epler og pærer, tross alt Kjøp et billig kamera kanskje, hvis du lurer veldig. Kjøpte et til 300 kroner for litt siden selv, og det tar opp ved bevegelse, og sender meg bilder til telefonen. Kjekt! Anonymkode: fbec6...e26
Kaputt Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, nei, du skriver ikke i språkrådets forum, men det er jo en forskjell på epler og pærer, tross alt Kjøp et billig kamera kanskje, hvis du lurer veldig. Kjøpte et til 300 kroner for litt siden selv, og det tar opp ved bevegelse, og sender meg bilder til telefonen. Kjekt! Anonymkode: fbec6...e26 Ja, fikk lyst på kamera nå. Bare for moro. Ellers har jeg veldig mye fritid i kveld, så jeg får stå ved verandadøra og snike 😅
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 7 minutter siden, Kaputt said: Da burde jeg kanskje oppdaget noen brunsnegler i nærheten fra før? Og det ser ikke ut til å ha gått i sneglefart-tempo med henhold til hvor mye på kort tid. Dessuten henger paprikaen ut fra en potte og over bordet. Så det måtte ha vært en sirkussnegl i såfall 😁 Hvis du ikke har sett de før, har du sikkert ingen. Du er så heldig 😭🥳 Tro meg, disse sirkus-sleipingene kommer seg akkurat hvor de vil. Fant en halvannen meter oppi frukttreet mitt hvor den spiste opp alle blomstene. 🥲 Anonymkode: 30df1...8d4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Du kan sette opp mobilen din, og ta opp video! Hvis du klarer deg uten den i noen timer da😅 Hadde jo vært artig å se hvem det er. Anonymkode: e9589...61c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Hos meg var det hunden... Jan smatt ubemerket inn i drivhuset flere ganger i fjor sommer, før jeg tok han på fersken😊 Anonymkode: 7231c...48f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos meg var det hunden... Jan smatt ubemerket inn i drivhuset flere ganger i fjor sommer, før jeg tok han på fersken😊 Anonymkode: 7231c...48f Nei, d var ikke Jan, men han! Anonymkode: 7231c...48f
Million Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 Jeg tipper det er en skjære eller kråke. De er kjent for å være utrolig smarte og intelligente fugler, som er skikkelige problemløsere. Inn og knipe av en grønnsak, og fly avgårde med den! Ingen sak for en fugl av såpass størrelse. De er jo litt store også, og klarer å fly med en paprika i nebbet eller i kloa.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 Million skrev (4 timer siden): Jeg tipper det er en skjære eller kråke. De er kjent for å være utrolig smarte og intelligente fugler, som er skikkelige problemløsere. Inn og knipe av en grønnsak, og fly avgårde med den! Ingen sak for en fugl av såpass størrelse. De er jo litt store også, og klarer å fly med en paprika i nebbet eller i kloa. Det kan godt være. Jeg har sett ei skjære fly med et stort stykke kvæfjordkake. Kaka holdt riktignok bare ti meter, men en paprika går ikke i oppløsning på samme måte. Anonymkode: a3043...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå