Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært ute i finværet idag. Mannen tok barnevogna og ble sittende ute mens jeg og eldste gikk på kjøpesenteret. Så kommer vi tilbake og mannen ser betenkt ut i lufta og sier plutselig 

Hvorfor kan ikke du gå i litt mer sommerkjoler? Og nikker bort mot en gjeng med berter som går i kjoler som knapt dekker rompa. 

Gadd ikke engang svare men kjenner jeg blir så irritert. Ikke alle liker å vakle rundt i høye hæler og kjoler, jeg har hverken ben eller hud til det mer. Det blir mye bøying og tøying med å bære på barn og jeg liker meg best i shorts/pirat bukse og praktiske sko.

Skulle sagt til han at Hvorfor kan ikke du også få deg sixpack 

Anonymkode: c2192...0cc

• Liker 4
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Fordi ræva og lårene mine er ikke 19år lenger" er svaret mitt så går livet  videre.

Anonymkode: 54408...f57

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm. Fruen kan soleklart si noe ala "hvorfor kan du ikke gå finere klær", "åh, den der hadde passet godt til deg, kan du ikke kjøpe en sånn" osv. osv. Relativt ofte i grunn, om jeg blir med på shopping/en tur til byen.

Tror i grunn ikke det er så veldig vondt ment, så jeg gidder jo ikke ta meg nær av det, selv om hun stadig vil forandre meg. At hun ikke har gitt opp etter så mange år er egentlig utrolig 😂

Anonymkode: d5a3b...63f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å kle seg litt ordentlig, ikke bare for en selv, men for partneren sin også. Mange småbarnsmødre som ender opp med "mammakostyme" etter et par år i småbarnsstadiet. 

Jeg ser ikke problemet med at han sa dette, absolutt alle kan gå med sommerkjoler og tviler sterkt på at de jentene på kjøpesenteret gikk med høye hæler med sommersko når de var i byen 😅. De fleste går med vanlig sneakers eller vanlige sandaler. 

Anonymkode: 51493...01c

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en viss forskjell på å kjøpe en kjole, og på å endre kroppen!!

Anonymkode: d5a3b...63f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor kan du ikke det? Jeg er snart 50 år og har ingen perfekt kropp. Dessuten jobber jeg mye i hus og hage, med behagelig kjole på. Det er virkelig ikke noe problem å gå med kjole. Det er behagelig. Og pent. 

Anonymkode: d657e...dd9

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sa det fordi han syntes du er fin vel og gjerne vil se deg mer i kjoler? Du må jo ikke gå med høye hæler? 

Anonymkode: 5f964...b76

• Liker 13
Skrevet

Snakk om å være hårsår, og/eller tolke ting på verstesteste mulig måte (om du ikke troller, da) 😄 Hadde tatt det som et kompliment, jeg...  🤪

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

det er ikke så godt å føle seg sammenlignet med andre og implisitt ikke føle seg bra nok. han kunne formulert seg på en annen måte. F.eks: Sånn kjole hadde du vært fin i! 

Anonymkode: 1ac6c...c39

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, han synes jo du ben og hud til sommerkjole! Det er jo et slags kompliment, han hadde likt og sett deg i det. Og jeg tror det er noe med å pynte seg litt for sin kjære, selv om jeg skjønner at mamma-livet gjør at man driter litt i akkurat hvordan man ser ut. 

Skjønner at det også kan føles litt kjipt, som at han uttrykker en skuffelse over stilen din. Men at det skal være så sårt skjønner jeg ikke, jeg mener du er litt hårsår her.

Og at kjoler er ubehagelige er heller ikke sant, jeg elsker jo sommeren hvor jeg kan dasse rundt i kjoler. Du trenger jo ikke kjøpe en lårkort hvor du blotter ræva hver gang du bøyer deg, og du trenger da ikke ha hæler til. Her jeg bor i Oslo er det ikke en kjeft som bruker hæler til sommerkjole, det går i sneakers og sandaler.

Anonymkode: 50549...1da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han savner nok tiden hvor du faktisk var feminin, gjorde en innsats for å se fin ut for han. Men du har jo fått sæden du trengte til barna så nå spiller det ikke noen rolle lenger?

I tillegg er du virkelighetsfjern, trene seg til sixpack krever hardt arbeid og selvdisiplin. Ta på seg en kjole.. hmm.. 15sekunder?

Anonymkode: a8ab9...d17

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: c2192...0cc

Nei, det synes jeg ikke. Det er helt greit for han å spørre om du ikke vil gå i lette sommerkjoler. Det er helt uskyldig, og behøver virkelig ikke bety noe negativt. Da gir mannen utrykk for at dama ser bra ut i en sånn kjole, og kanskje til og med forsøker å hinte til noe. Klart, han burde "presentert" idéen sin langt bedre, og langt unna de unge damene, men samtidig så mener jeg helt ærlig at det burde være rom for slike samtaler og kommentarer i et forhold. Såpass trygge burde man være på partneren og relasjonen, hvis ikke så blir det veldig stivt, og man blir redd for hva man kan si til/rundt den andre.

Men klart, jeg forstår dette med komplekser. Jeg har lassevis av de selv.

Anonymkode: ebacf...7ca

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært bedre om han sa at du ikke kunne gått med slike fine sommerkjoler? For sånt sier min mann til meg. 

Anonymkode: 6e847...293

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke problemet, men skjønner at måten han sa det på var kjip! Han hadde ikke trengt å peke ut de ungjentene selv om at han savner å se deg litt pynta. 

Anonymkode: 0f8f7...87c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at det ikke trenger å være kritikk. Så må jo du få lov til å velge selv, og forklare ham hvorfor du liker andre plagg bedre. 

Lag en samtale ut av det, heller enn at hans kommentar blir hengende i luften og at du føler deg dårlig med det.

Anonymkode: 7fb2f...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det vært bedre om han sa at du ikke kunne gått med slike fine sommerkjoler? For sånt sier min mann til meg. 

Anonymkode: 6e847...293

Enig i at det er dust.

Anonymkode: 7fb2f...42f

Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Ta det som et kompliment. Faktisk. 

For det betyr jo at han kunne tenkt seg å se deg i slike kjoler, som igjen betyr at du nok er mer tiltrekkende enn hva du selv tror. 

Han ville iallefall ikke sagt det om du av en eller annen grunn ikke var en kandidat til å gå slik. 

Det var ikke vondsinnet sagt av han. 

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter pris på innspill på hva min kjæreste liker å se meg i. Noen tips tar jeg i mot andre ikke.

Anonymkode: c0b22...75d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt null stress - bare kom med visakortet og pass barna, mor skal på shopping👌🏼

Anonymkode: 9fd43...63f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man kan da spørre om kjæresten kan bruke kjoler uten å i tillegg sammenligne henne med andre. 

Anonymkode: 19b1a...95e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...