Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Hun har sovet i sin egen seng hele veien,aldri samsovet med meg. Men sliter med at hun våkner så sinnsykt tidlig,og hun var inatt på overnatting og hadde sovet til 9! Da sov hun sammen med noen. Jeg begynner jo å lure på om dette er nøkkelen til å kunne sove lenger en 5-6 hver bidige dag. Men så er det jo dette med å legge til vaner, jeg trives jo best å sove alene. Og så vil jeg jo ikke venne henne til å sove sammen med meg heller,da dette kan føre til at hun ikke vil sove i sin egen seng med tiden. Noen som kjenner til problemstillingen?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Det kan fort bli dårligere søvn på deg. I alle fall hvis hun er en urolig unge som sparker o.l.😅 Og da er du like langt. Sove lenger, men dårligere trenger ikke være bedre... Anonymkode: 90534...303 1
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan fort bli dårligere søvn på deg. I alle fall hvis hun er en urolig unge som sparker o.l.😅 Og da er du like langt. Sove lenger, men dårligere trenger ikke være bedre... Anonymkode: 90534...303 Ja det er jo nettopp det. Hun sover urolig og jeg har prøvd å samsove tidligere ved ett par anledninger,feks ved sykdom men jeg har jo ikke fått sove... så da er man jo like langt..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 BethD skrev (4 minutter siden): Ja det er jo nettopp det. Hun sover urolig og jeg har prøvd å samsove tidligere ved ett par anledninger,feks ved sykdom men jeg har jo ikke fått sove... så da er man jo like langt.. Da hadde jeg valgt kvalitet over kvantitet altså! Anonymkode: 90534...303 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 14 minutter siden, BethD said: Hun har sovet i sin egen seng hele veien,aldri samsovet med meg. Men sliter med at hun våkner så sinnsykt tidlig,og hun var inatt på overnatting og hadde sovet til 9! Da sov hun sammen med noen. Jeg begynner jo å lure på om dette er nøkkelen til å kunne sove lenger en 5-6 hver bidige dag. Men så er det jo dette med å legge til vaner, jeg trives jo best å sove alene. Og så vil jeg jo ikke venne henne til å sove sammen med meg heller,da dette kan føre til at hun ikke vil sove i sin egen seng med tiden. Noen som kjenner til problemstillingen? Tror det fort blir en bjørnetjeneste ovenfor ungen. På hvilken måte sliter hun med å våkne tidlig? Da mine var små var de gjerne oppe i sekstiden, noen ganger før, sjeldent senere. Det var relativt normalt i mine kretser i hvert fall. Anonymkode: 083ef...dd2 1
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det fort blir en bjørnetjeneste ovenfor ungen. På hvilken måte sliter hun med å våkne tidlig? Da mine var små var de gjerne oppe i sekstiden, noen ganger før, sjeldent senere. Det var relativt normalt i mine kretser i hvert fall. Anonymkode: 083ef...dd2 Ja jo.. Jeg vet jo det men det er liksom mellom 5 og 6 hver morgen.. Det er vel gjerne normalt,og bedrer seg med tiden. Føler jo også på at det blir en bjørnetjeneste både for henne og meg selv.. Måtte bare høre hva andre syns, og kanskje noen hadde noen gode råd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Du har sikkert prøvd lystette gardiner og alt sånt? Så ikke morgenlyset vekker henne? Anonymkode: 90534...303 1
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har sikkert prøvd lystette gardiner og alt sånt? Så ikke morgenlyset vekker henne? Anonymkode: 90534...303 Åjada,lystette gardiner har vi alle sammen men det blir fortsatt ikke mørkt mørkt..Men uten så hadde det jo ikke gått an å sove
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Det er en vanesak, så hvis søvnen din i starten blir litt dårligere går det seg fort til! Du kommer ikke til å bli forstyrret etter et par netter. Jeg hadde prøve å samsove i en periode😊På sikt blir det mer søvn på dere begge, for tipper at det blir for lite søvn på jenta di når dagen starter 5. Slik har det i alle fall vært her! Søvn avler søvn, som de sier😊 Anonymkode: 31f7e...da8 1 1
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er en vanesak, så hvis søvnen din i starten blir litt dårligere går det seg fort til! Du kommer ikke til å bli forstyrret etter et par netter. Jeg hadde prøve å samsove i en periode😊På sikt blir det mer søvn på dere begge, for tipper at det blir for lite søvn på jenta di når dagen starter 5. Slik har det i alle fall vært her! Søvn avler søvn, som de sier😊 Anonymkode: 31f7e...da8 Veldig lite søvn på henne ja, hun hviler jo ikke på dagen heller lenger så det blir fort laaange dager på henne.. Så hun legger seg jo tidlig da pga dette så det har blitt en vond sirkel med tidlige kvelder og tidlige morninger som jeg ikke klarer å snu 😕
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Vil først si at jeg kan ingenting om barn, men jeg har vært et barn selv 😂 Jeg måtte ligge å vente på at foreldrene mine våknet. Hadde bamser i senga som jeg lekte med. Det ble min morgen rutine. Jeg vet ikke om dette er slemt mot barn eller om mine foreldre var dårlige/bra, men jeg ble hvertfall opplært til at jeg måtte tåle å vente. De kom aldri løpende bare fordi jeg kjedet meg. Og med det, så lærte jeg tidlig å underholde meg selv Anonymkode: ffc5b...0a9 2 1 1
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil først si at jeg kan ingenting om barn, men jeg har vært et barn selv 😂 Jeg måtte ligge å vente på at foreldrene mine våknet. Hadde bamser i senga som jeg lekte med. Det ble min morgen rutine. Jeg vet ikke om dette er slemt mot barn eller om mine foreldre var dårlige/bra, men jeg ble hvertfall opplært til at jeg måtte tåle å vente. De kom aldri løpende bare fordi jeg kjedet meg. Og med det, så lærte jeg tidlig å underholde meg selv Anonymkode: ffc5b...0a9 Huff jeg vet ikke hva jeg skal syns om dette.. Dette høres veldig trist ut..:( Jeg ønsker ikke at min datter skal ligge å vente på at jeg skal våkne... Jeg er helt for den der at man skal måtte tåle å vente altså, men ja... Gjerne ikke på morningen.. Nå kan hun jo ikke lage seg mat selv eller gå på do selv så jeg må nesten være der når hun våkner så jeg får litt vondt i mammahjertet av dette,håper du ikke du var såpass liten som nettopp 3 år..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 BethD skrev (14 minutter siden): Huff jeg vet ikke hva jeg skal syns om dette.. Dette høres veldig trist ut..:( Jeg ønsker ikke at min datter skal ligge å vente på at jeg skal våkne... Jeg er helt for den der at man skal måtte tåle å vente altså, men ja... Gjerne ikke på morningen.. Nå kan hun jo ikke lage seg mat selv eller gå på do selv så jeg må nesten være der når hun våkner så jeg får litt vondt i mammahjertet av dette,håper du ikke du var såpass liten som nettopp 3 år.. ja som sagt så har jeg ikke peiling på barn 😅 respekterer at du ikke ønsker det på morgningen da 😊 Det var sånn helt siden jeg klarte å klatre ut av barnesengen selv, fra ca 1-2 års alder 😅 var nok sikkert litt røffere oppvekst i gamledager. Men ey, jeg hadde mange kosebamser og leker, og var ganske privilegert der 😅😂 rommet mitt var en egen fantasi galakse Anonymkode: ffc5b...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 Kjøp deg ei sånn klokke som lyser. I begynnelsen stiller du den til rett etter at du vet hun vanligvis voktner, og si at det ikke er lov å stå opp før den lyser. Men ikke la henne vente mer enn et kvarter mens hun er så liten. Så kan du øke til 07-08 om et par år, evt når hun sover lengre. Anonymkode: f0c76...435 3
Dynetrekket Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 Er ikke så lenge til hun kan begynne å stå opp alene om morgenen 😉 (jada, vet hun er 3, men tiden går fort 😅) Har du prøvd at hun kan komme inn til deg å legge seg når hun våkner om morgenen?
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 Dynetrekket skrev (6 minutter siden): Er ikke så lenge til hun kan begynne å stå opp alene om morgenen 😉 (jada, vet hun er 3, men tiden går fort 😅) Har du prøvd at hun kan komme inn til deg å legge seg når hun våkner om morgenen? Jada, det funker ikke.. 😅 hun drar meg i armen og skal ha meg opp, hun er sulten, må på do etc. da må jeg opp og da er det bare å stå opp.. 😅
Anonym6789 Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 Sånn er det her også, sover mye lengre på overnatting. Har hørt at det er fordi de vet at mamma og pappa ikke er der, så det er ingen "grunn" til å våkne. Men du kan jo bare prøve en natt eller to og se hvordan det går 1
Gjest BethD Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 Anonym6789 skrev (37 minutter siden): Sånn er det her også, sover mye lengre på overnatting. Har hørt at det er fordi de vet at mamma og pappa ikke er der, så det er ingen "grunn" til å våkne. Men du kan jo bare prøve en natt eller to og se hvordan det går Jeg ble helt sjokkert da jeg fikk vite at hun hadde sovet så lenge. Det har ALDRI skjedd her. Aldri… det er så typisk 😅
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 Det er ikke vits å sove til kl 9 hvis du ikke får sove om natten pga at du ikke takler samsoving. Og sov hun lenge de få gangene dere har samsovet da hun var syk? Uansett dårlig uvane med samsoving når det er pga at foreldrene vil sove lenger og ikke pga at barna trenger foreldrene om natten. Det er ikke slemt at barna må vente med å stå opp når klokka er 5. Da er det natt. Hva om barnet hadde våknet kl 3? Det er ikke mindre slemt at de må vente da. La barnet vente til 6. Og så prøver du å forskyve det litt og litt. Anonymkode: 67576...af1 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 Samme her med barn på 2,5år. Hjemme våkner han senest kl 6 hver dag, men når han overnatter hos besteforeldre sover han alltid til 7-8. Han sover i egen seng begge steder, så samsoving er ikke grunnen. Anonymkode: bd82a...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå