Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang i mitt liv har jeg noen bilder som er svært verdifulle for meg. Vanligvis kjøper jeg rammer og passpatur på Claes Ohlson e.l, og ordner det selv. Men disse bildene vil jeg skal innrammes etter alle kunstens regler.

Jeg lurer derfor på om noen vet hvilken ca-pris inrammingsbutikker tar for jobben?

Jeg lurer også på hva dere mener om å bruke innrammingbutikk kontra ordne det selv? Er det verdt prisen?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på størrelse, materialvalg m.m. Så alt fra 500 til mange tusen. 

Anonymkode: 1ea2b...93e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betaler rundt 2000-3000,- for innramming i 50-70 størrelse. Da med kunstglass som ikke gir så mye gjennskinn 👍

Anonymkode: a7c16...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koster fort noen tusen avhengig av størrelse og valg av materiale/glass. Du betaler både for materialer, ferdighetene til den som gjør arbeidet, og så skal bedriftskostnadene dekkes og staten ha sin andel.

Jeg synes definitivt det er verdt det! Du kan også diskutere valg av innramming. Vil du ha flytende, med passepartout, dobbelt passepartout, andre farger, hvilken list vil du ha? Mange spennende valg :)

https://www.kunstveggen.no/t/eksempler-pa-innramminger/7448/50

Anonymkode: 4a87a...15b

• Liker 1
Skrevet

Du får vite pris ved å ta de med til rammeverkstedet, arbeidsprisen er vel nokså lik uansett materialvalg men type ramme, glass og størrelse har veldig ulik pris.

Jeg betalte 2000kr for innramming av ett gammelt sjøkart for 10-15 år siden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...