AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #21 Skrevet 4. juni 2022 Tapper vann i vasken og har noen dæsjer babyolje oppi i lag med vannet og væter tørrservietter. Sitter bæsjen veldig fast pumper jeg babyoljen direkte på kluten. Har et barn med atopisk eksem, og hun tåler svært dårlig våtservietter. Kan med en gang se om de har glemt seg i bhg, og brukt våtservietter istedenfor. Da er hun veldig sår og det er tydelig vondt.. Anonymkode: 6ae29...3a7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #22 Skrevet 4. juni 2022 Kan man ikke bare bruke dopapir og vann?? Anonymkode: 228e4...451
Luckiness Skrevet 4. juni 2022 #23 Skrevet 4. juni 2022 Brukte tørre med vann og/eller olje. Brukte av og til våtservietter hvis vi var ute/offentlig toalett/stellerom.
Luckiness Skrevet 4. juni 2022 #24 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bruker helst bare tørre engangskluter. Har foreløpig til gode å finne en parfymefri våtserviett som er så parfymefri at barna ikke ser mishandlet ut etter bruk. De er utmerket til å fjerne flekker av møbler, tegning på vegger og måkeshit fra båten med da 🤪 Anonymkode: 582d0...4bf https://www.mimmis.no/waterwipes-12-pk Kanskje disse er noe?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #25 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi brukte kun våtservietter til første baby, men nå med baby nr.2 i hus har vi gått til innkjøp av tørre engangskluter fra apotek (slike av typen 5 pakker for 100 kr.) Synes våtservietter fungerte veldig greit og praktisk forrige gang. Men selv om vi kun brukte uparfymerte baby-våtservietter, så er våtservietter kanskje lurt å unngå med tanke på tilsetningsstoffer? Med tanke på dette har vi nå forsøkt å bruke de tørre klutene sammen med vann, men synes det fungerer dårlig ved bleieskift. Babyens hud blir fort rød og klutene virker så lite skånsomme mot huden. Bruker dere babyolje på klutene for å fjerne rester av bæsj og tiss eller annet? Anonymkode: 44a79...4a7 Funker dårlig hos oss også. Og det setter seg fast lodotter av en type.prøvde babyolje PG kokosolje, men syns ikke det funker. Gikk så over til klut, men tre bæsjekluter om dagen blir ekkelt og gir mye klesvask. Så nå bruker vi uparfymerte våtservietter og det er ingen lodott , ingen sår rumpe og ingen illeluktende kluter i sikte. Anonymkode: 9290e...2bb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #26 Skrevet 4. juni 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Funker dårlig hos oss også. Og det setter seg fast lodotter av en type.prøvde babyolje PG kokosolje, men syns ikke det funker. Gikk så over til klut, men tre bæsjekluter om dagen blir ekkelt og gir mye klesvask. Så nå bruker vi uparfymerte våtservietter og det er ingen lodott , ingen sår rumpe og ingen illeluktende kluter i sikte. Anonymkode: 9290e...2bb Har aldri opplevd at de tørre serviettene loer.. har brukt fra apoteket og fra alle matbutikkene.. Og til de som spurte ja bruker gjenbrukskluter også absolutt men litt greit med noe som kan kastes til å ta det verste ved bæsjebleier + at vi i en periode med baby ikke hadde vaskemaskin og da utgikk det å bruke så mye klut.. Anonymkode: b0625...d8a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #27 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan man ikke bare bruke dopapir og vann?? Anonymkode: 228e4...451 Dopapir løser seg bare opp Anonymkode: 64b86...e65
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #28 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har aldri opplevd at de tørre serviettene loer.. har brukt fra apoteket og fra alle matbutikkene.. Og til de som spurte ja bruker gjenbrukskluter også absolutt men litt greit med noe som kan kastes til å ta det verste ved bæsjebleier + at vi i en periode med baby ikke hadde vaskemaskin og da utgikk det å bruke så mye klut.. Anonymkode: b0625...d8a Syns ikke det tar bæsjen heller. Anonymkode: 9290e...2bb
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #29 Skrevet 5. juni 2022 Dere som skyller i springen, det er ikke etter start av fast føde? Virker så ekkelt å få bæsj i vasken. Mulig jeg er hysterisk, da…. Jeg orker ikke vaske bæsj med flergangskluter for vil ikke ha bæsj i vaskemaskinen, heller.. er nok hysterisk 🙈😂. Anonymkode: 3ef7d...cac
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #30 Skrevet 5. juni 2022 Vanlig klut, såpe og vann er det tryggeste. Anonymkode: 9f904...e18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #31 Skrevet 5. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Vanlig klut, såpe og vann er det tryggeste. Anonymkode: 9f904...e18 ikke bra med såpe i barnets underliv... babyolje funker bra Anonymkode: b0625...d8a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #32 Skrevet 5. juni 2022 Tørker bort mengder bæsj med vanlig dopapir som vi spyler ned i do og vasker med kluter som vi vasker. Bruker engangs på tur, men opplever det som mindre effektivt og barna våre reagerer på våtservietter så det bruker vi ikkez Anonymkode: fc2f8...468 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #33 Skrevet 5. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Dere som skyller i springen, det er ikke etter start av fast føde? Virker så ekkelt å få bæsj i vasken. Mulig jeg er hysterisk, da…. Jeg orker ikke vaske bæsj med flergangskluter for vil ikke ha bæsj i vaskemaskinen, heller.. er nok hysterisk 🙈😂. Anonymkode: 3ef7d...cac Kommer du til å kaste alle klær utsatt for uhell ved bleieslutt da? 😅 Anonymkode: fc2f8...468 3
RockyRose Skrevet 5. juni 2022 #34 Skrevet 5. juni 2022 Kompress (tørre eingangskluter), brukar vatn og litt olje på ved bæsj, men kun tørre ved tiss. Huda til guten reagera fort om eg brukar våtserviettar
kankankan Skrevet 5. juni 2022 #35 Skrevet 5. juni 2022 Vi tørker bort bæsj med mykt toalettpapir, og vasker deretter med vaskeklut. Babyer genererer liksom nok søppel som det er, om man ikke skal vaske dem med engangskluter. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #36 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer du til å kaste alle klær utsatt for uhell ved bleieslutt da? 😅 Anonymkode: fc2f8...468 Hehe, har en storebror på sju år og han har heldigvis ikke hatt mange uhell opp gjennom. Tisseuhell har gått i maskinen, har det kommet bæsj i trusa har jeg nok kastet den trusa…. Har heldigvis ikke skjedd mye. Prøver å spare på vann og gjenbruke ting ellers da, og nesten alle klærne til barna er arvet! Så da får jeg håpe det går greit at jeg kaster evt bæsjeklær. Klarer det bare ikke🙈. Anonymkode: 3ef7d...cac
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #37 Skrevet 5. juni 2022 De tørre engangsklutene har jeg aldri skjønt! Mulig jeg er gammeldags, men liker de ikke. Hva er galt med vaskeklut?? Har mange fine og gode vaskekluter her hjemme og vasker kun med det og vann. På reise og farten tyr jeg til våtservietter. Anonymkode: c71ee...490 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #38 Skrevet 5. juni 2022 Ts her. Overrasket over hvor mange som bruker , og er fornøyd med disse tørre klutene. Jeg liker de ikke i det hele tatt, har forsøkt med både vann og babyolje. Både storesøster og babyen har atopisk eksem, men har aldri hatt rød stump selv om vi kun har brukt våtservietter. Men ønsker uansett å kutte ned på bruken. Da blir det nok flergangskluter som kan vaskes på 60 grader som blir det beste alternativet her. Anonymkode: 44a79...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #39 Skrevet 5. juni 2022 Bruker sånne små tørre bomullskluter og olje. Ikke våtservietter. Kun til nød. Eventuelt kluter. Anonymkode: 6831e...ccf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #40 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som skyller i springen, det er ikke etter start av fast føde? Virker så ekkelt å få bæsj i vasken. Mulig jeg er hysterisk, da…. Jeg orker ikke vaske bæsj med flergangskluter for vil ikke ha bæsj i vaskemaskinen, heller.. er nok hysterisk 🙈😂. Anonymkode: 3ef7d...cac Litt hysterisk ja synes jeg. Skyller vekk bæsjen godt Bruker også tøybleier som vi vasker i vaskemaskinen Ingen bæsj i vaskemaskinen vår. Anonymkode: ba372...ea3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå