AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg forstår ikke dette helt. Dersom barnet fødes før termindato, men etter uke 37 - hva skjer med foreldrepermisjonen? Ser det står ulike steder at antall dager barnet fødes før termindato trekkes fra den totale perioden, men at man likevel har like lang For eksempel - la oss si at jeg skal være i permisjon frem tom. 1. mars 2023 basert på at barnet fødes på termindato. Dersom barnet fødes 5 dager før termindato, betyr det at jeg da har permisjon tom. 23. februar 2023? Eller er det fremdeles 1. mars som gjelder? Hilsen forvirret 😅 Anonymkode: b1692...272
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Du går ut i permisjon tre uker før termin, og det er disse tre ukene du mister av hvis barnet blir født før termin. Da må du tilbake på jobb tidligere enn den datoen som blir satt basert på termin. Du får allikevel like lang permisjon SAMMEN MED BARNET som hvis det ble født akkurat på termin. På den andre siden er det også slik at foreldrepermisjonen startet på termin, selv hvis barnet ikke er født. Jeg fødte 6 dager etter termin og fikk da maks lengde på permisjonen, (det gjør alle som ikke føder før termin) men jeg fikk 6 dager mindre SAMMEN MED BARNET enn hvis han hadde vært født før eller på termin. Anonymkode: 515b6...0bc 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Tillegg til innlegget over: Mors kvote er 15 uker, fars kvote er 15 uker og felleskvoten er 16 uker. Dette er den egentlige foreldrepermisjonen. I tillegg til dette kan mor gå ut i (lønnet) permisjon 3 uker før termin, men disse ukene kan ikke flyttes på eller tas igjen senere. De MÅ brukes i tidsrommet tre uker fra termin frem til termin eller at barnet blir født. Far har også rett på to uker permisjon i forbindelse med fødselen, men han har ikke rett på lønnet permisjon, så det er opp til arbeidsgiver om de gir permisjon med eller uten lønn. Anonymkode: 515b6...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du går ut i permisjon tre uker før termin, og det er disse tre ukene du mister av hvis barnet blir født før termin. Da må du tilbake på jobb tidligere enn den datoen som blir satt basert på termin. Du får allikevel like lang permisjon SAMMEN MED BARNET som hvis det ble født akkurat på termin. På den andre siden er det også slik at foreldrepermisjonen startet på termin, selv hvis barnet ikke er født. Jeg fødte 6 dager etter termin og fikk da maks lengde på permisjonen, (det gjør alle som ikke føder før termin) men jeg fikk 6 dager mindre SAMMEN MED BARNET enn hvis han hadde vært født før eller på termin. Anonymkode: 515b6...0bc AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tillegg til innlegget over: Mors kvote er 15 uker, fars kvote er 15 uker og felleskvoten er 16 uker. Dette er den egentlige foreldrepermisjonen. I tillegg til dette kan mor gå ut i (lønnet) permisjon 3 uker før termin, men disse ukene kan ikke flyttes på eller tas igjen senere. De MÅ brukes i tidsrommet tre uker fra termin frem til termin eller at barnet blir født. Far har også rett på to uker permisjon i forbindelse med fødselen, men han har ikke rett på lønnet permisjon, så det er opp til arbeidsgiver om de gir permisjon med eller uten lønn. Anonymkode: 515b6...0bc Tusen takk for godt svar! Nå har jeg forstått det 👍👍 Anonymkode: b1692...272 1
Gjest tullerikke Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Jeg fødte to dager før termin og da trakk nav fra to dager på permisjonen.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke dette helt. Dersom barnet fødes før termindato, men etter uke 37 - hva skjer med foreldrepermisjonen? Ser det står ulike steder at antall dager barnet fødes før termindato trekkes fra den totale perioden, men at man likevel har like lang For eksempel - la oss si at jeg skal være i permisjon frem tom. 1. mars 2023 basert på at barnet fødes på termindato. Dersom barnet fødes 5 dager før termindato, betyr det at jeg da har permisjon tom. 23. februar 2023? Eller er det fremdeles 1. mars som gjelder? Hilsen forvirret 😅 Anonymkode: b1692...272 Dette skjedde meg, fødte 6 dager før termin og mista da 6 dager med penger som jeg må ta ulønnet. Anonymkode: 0e487...e71
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Dersom barnet fødes etter termin, trekkes disse dagene fra mors kvote? Eller fellesperioden? Anonymkode: c7ba2...a63
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dersom barnet fødes etter termin, trekkes disse dagene fra mors kvote? Eller fellesperioden? Anonymkode: c7ba2...a63 Mors kvote, siden de 6 første ukene av permisjonen er forebeholdt mor. Anonymkode: 515b6...0bc
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Dersom barnet fødes etter termin, trekkes disse dagene fra mors kvote? Eller fellesperioden? Anonymkode: c7ba2...a63 Dagene etter går av fellesperioden. Anonymkode: ad8be...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå