Gå til innhold

Frisør ville kun stripe den nederste delen av håret mitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til tross for at jeg bare er i slutten av 20-årene så har jeg MYE grå hår. Jeg har derfor jevnlig farget håret mitt i mange år. 

Dro innom frisøren fordi jeg ønsket litt mer spill i håret. Jeg ønsket noen striper/balayage. Noe jeg har hatt før. Men da jeg fortalte min frisør at jeg hadde brukt hjemmefarge så ville hun ikke stripe den øverste delen av håret mitt. Hun mente det ville bli rødt.

Endte opp med kun striper nederst i mitt lange hår. Stripene er fine. Men jeg synes kanskje det ser litt rart ut med bare striper i den nederste delen.

Hva nå? Er jeg dømt til å aldri kunne få striper eller en lysere nyanse på håret mitt? 

Da jeg spurte frisøren om hva jeg kunne gjøre så så hun at jeg burde slutte å bruke hjemmelagde og heller farge håret i salongen.

Men for en ung kvinne på 27 så vil jeg jo bli ruinert om jeg hele tiden skal farge etterveksten hos frisør.  😢Ingen andre på min alder har såpass masse grå hår som meg så jeg vil helst ikke at det skal synes så godt.

Noen gode ideer? Har veldig lyst på flere striper. Kan jeg bruke en annen hjemmefarge? Kanskje bare en toner?

Jeg har ellers mørkt blondt hår. Har pleid å bruke Korres i nyansen 7.

Anonymkode: 3d731...d95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva nå? Er jeg dømt til å aldri kunne få striper eller en lysere nyanse på håret mitt? 

Håret vokser og blir på den måten byttet ut. Tenker frisøren ikke ville farge på hår som allerede er farget, og begrunnelsen har du jo - rødt hår vil du kanskje ikke ha.

Nei, du er ikke dømt til å aldri kunne farge håret, men det kan være lurt å la det gro ut.

Anonymkode: 8fe1f...0af

AnonymBruker
Skrevet

Om du begynner med mer hjemmesnekra farging nå så ødelegger du vel håret eller kommer til å se ut enda verre? Da må du jo tilbake til frisøren å få fikset det igjen.

Anonymkode: 89bba...78d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Håret vokser og blir på den måten byttet ut. Tenker frisøren ikke ville farge på hår som allerede er farget, og begrunnelsen har du jo - rødt hår vil du kanskje ikke ha.

Nei, du er ikke dømt til å aldri kunne farge håret, men det kan være lurt å la det gro ut.

Anonymkode: 8fe1f...0af

Men kan ikke frisøren legge inn en korrigering slik at rødfargen forsvinner litt?

Eller kanskje jeg kan bruke en annen farge, lignende den frisøren bruker? De har farget etterveksten min før.

Jeg har veldig langt hår. Om jeg skal la hjemmefargen gro ut kommer det til å ta minst 3 år. 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men kan ikke frisøren legge inn en korrigering slik at rødfargen forsvinner litt?

Eller kanskje jeg kan bruke en annen farge, lignende den frisøren bruker? De har farget etterveksten min før.

Jeg har veldig langt hår. Om jeg skal la hjemmefargen gro ut kommer det til å ta minst 3 år. 😕

Neida, det tar omlag 1,5 år. Har prøvd :P 

Men, hvordan er håret ditt nå? Har du bilde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...