Gå til innhold

Spørsmål til dere som er imot dyreforsøk: dropper dere å ta medikamenter da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere medikamenter ved behov? Tar du antibiotika ved en alvorlig infeksjon? Eller har du aldri reflektert over at legemiddelindustrien tester på dyr? Vil du heller dø av en infeksjon enn å ta antibiotika som er testet på dyr? Bare lurer på  om dere har et bevisst forhold til at medikamenter er testet på dyr? Er dere selv villige til å bli brukt som forsøkskaniner?

Anonymkode: a6fa7...64e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tar dere medikamenter ved behov? Tar du antibiotika ved en alvorlig infeksjon? Eller har du aldri reflektert over at legemiddelindustrien tester på dyr? Vil du heller dø av en infeksjon enn å ta antibiotika som er testet på dyr? Bare lurer på  om dere har et bevisst forhold til at medikamenter er testet på dyr? Er dere selv villige til å bli brukt som forsøkskaniner?

Anonymkode: a6fa7...64e

Alt er testet på dyr eller mennesker i starten. Sminke, sjampo, såper også. Er sikkert en grunn til at vi vet hvilke klær som er bra også.. nå så finnes det som ikke er dyretestet men før var det ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er millioner av dyr som lider i forsøkslaboratorium i dag .I Europa  over 100 millioner forsøksdyr hvert år . I Kina bruker de ca 80 millioner forsøksdyr hvert år. Aper , sjimpanser . Mennesker er brutale. Vi er noen svin. Vi godtar,  å tenker at det er greit å torturere andre så lenge vi har det bra selv. 

jeg har sett bilder , videoer av aper i forsøk. Det er så grusomt . Hva feiler det mennesker . 

Anonymkode: bce5d...d2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det. Medisiner og slikt. Egentlig det aller meste av kjemikalier er testet på dyr. Vaskemidler og maling, for eksempel.

Anonymkode: 5276d...45d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imot st unødvendige ting testes på dyr, for eksempel skal ingen dyr lide for at jeg skal sminke meg.

Anonymkode: 16183...4fe

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er millioner av dyr som lider i forsøkslaboratorium i dag .I Europa  over 100 millioner forsøksdyr hvert år . I Kina bruker de ca 80 millioner forsøksdyr hvert år. Aper , sjimpanser . Mennesker er brutale. Vi er noen svin. Vi godtar,  å tenker at det er greit å torturere andre så lenge vi har det bra selv. 

jeg har sett bilder , videoer av aper i forsøk. Det er så grusomt . Hva feiler det mennesker . 

Vi er hevet over dyra, og bruker de til å få det bedre selv. Det har vi gjort i tusner av år.

Anonymkode: 0990a...6f1

AnonymBruker
Skrevet

Kan de ikke bare hopper over dyreforsøk og ta denne fasen på kriminelle?

Anonymkode: 10ce2...36d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er imot st unødvendige ting testes på dyr, for eksempel skal ingen dyr lide for at jeg skal sminke meg.

Anonymkode: 16183...4fe

Enig. Jeg prøver å unngå unødvendige produkter som er testet på dyr, men det er forskjell på sminke og medikamenter. 

Anonymkode: 674a7...5af

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror vi har gått glipp av endel medikamenter og behandling FORDI vi bruker forsøksdyr. Ta f.eks penicillin, hadde de testet den på marsvin hadde vi ikke hatt penicillin i dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tar du medisiner som har vært testet eller står du over?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veganer og fra produkter hvor dyr er brukt eller misbrukt, men når det kommer til medisiner så finnes det enn så lenge ikke noe alternativ og hadde ikke jeg tatt de medisinene jeg tar hadde jeg ikke levd i dag.Men for meg som i tillegg til å være veganer er aktivist og kjemper for dyrs rettigheter hver dag tenker jeg hvordan skal jeg kunne fortsette å kjempe for dyrene er de faktisk avhengig av at jeg er i livet.

Anonymkode: 9b1b6...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...