AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg må ned en ubehagelig mengde kilo. Jeg fikk en skade som ikke har grodd riktig, og nå mener legen og fysioterapauten at det kan hjelpe å gå ned disse kiloene, for så å gå de sagte opp igjen med riktig trening. Jeg har fått en kostholds og treningsplan, men det er beinhardt! Har noen noen gode tips for å holde ut? Anonymkode: 6fef2...641
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må ned en ubehagelig mengde kilo. Jeg fikk en skade som ikke har grodd riktig, og nå mener legen og fysioterapauten at det kan hjelpe å gå ned disse kiloene, for så å gå de sagte opp igjen med riktig trening. Jeg har fått en kostholds og treningsplan, men det er beinhardt! Har noen noen gode tips for å holde ut? Anonymkode: 6fef2...641 Spis mini gulerøtter innimellom om du føler deg sulten og du ikke skal spise. Tygg godt. Anonymkode: 4f4df...a72
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Tja, dette hørtes jo ut som den perfekte start på en spiseforstyrrelse. Hvorfor skal du på ekstremdiett og så gå kiloene sakte opp igjen? Jeg ville vel tatt en ny prat og spurt om det finnes en middelvei her som du kan leve med. Eller, om du har fedme - så få hjelp via Ozempic og liknende. Anonymkode: 2b4b6...a3c 2
Gjest Luna Llena Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Nå har jeg aldri slanket meg, men trodde ikke man skulle sulte seg av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Kutt opp masse grønnsaker å spise og ha med deg. Brokkoli blomkål Agurk og stangselleri feks. Anonymkode: 83cfb...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Hvorfor skal du gå opp kiloene igjen? Anonymkode: fbcba...a33
Roberto malone Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 svelg luft, det pleier å gi en mettende følelse og hjelper mot sulten
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Jeg brukte sjokolade. Sjokolademelk og rett i koppen kakao hvergang jeg følte meg sulten. Gikk ned 15 kg på 1 mnd. Anonymkode: 6fa6f...618
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Roberto malone skrev (1 minutt siden): svelg luft, det pleier å gi en mettende følelse og hjelper mot sulten 😆 Anonymkode: 4c1c3...372
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Har du holdt på lenge? Jeg begynte på ca 1400 kcal for 9 dager siden, de første.. tja, 5-6 dagene var ganske ille. Måtte knaske sukkererter eller spise vannmelon, selv om jeg skulle spise det egentlig. Nå gå det bra,. Tror det blir bedre for deg. Magen blir vant med mindre mat. Pleier å spise en hel sånn dr ødtker pizza med mozarella , I går klarte jeg ikke en halv før jeg var stappmett Anonymkode: 726f3...f2b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg brukte sjokolade. Sjokolademelk og rett i koppen kakao hvergang jeg følte meg sulten. Gikk ned 15 kg på 1 mnd. Anonymkode: 6fa6f...618 Glemte å skrive at jeg også gikk meg en tur når jeg var sulten. Er lettere å unngå mat når man er ute av huset 😅 Anonymkode: 6fa6f...618
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Så om jeg forstår deg riktig så skal du miste kg i form av fett? Og så legge på deg de samme kiloene men i form av muskler? Du har fått trenings og kostholdsplan fra kyndige folk så regner med de vet hva de holder på med. Men hvis man ikke er vant til å være sulten, så kan det være hardt å plutselig kjenne på sultfølelsen igjen. Men det er værst i starten, om det er en trøst. Så blir kroppen gradvis mer vant til det og sultfølelsen går ofte over. Slik er det for dem som faster lenge. De fleste sier at etter x antall dager så er de ikke sulten lengre, bare har lavere energi. Mental trening er nok det beste hjelpemiddelet. Tenk på sulten som at du er på rett vei, at snart skal du bli slankere og friskere! Hold deg opptatt med ting. Hva liker du å gjøre? Jeg opplever at sultfølelsen forsvinner hvis jeg holder på med noe aktivt. Enten et oppslukende spill eller en treningstur ute i skog og mark med en venn. Anonymkode: 847f3...02f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 Skjønte heller ikke det med at du skulle gå kiloene opp igjen etterpå. Hva er din bmi? Men vil jo tro at du kan stole på det helsepersonell har sagt. Jeg tror folk rett og slett må venne seg til å føle sult. Det er normalt og riktig å kjenne seg sulten en stund før neste måltid. Det er ikke meningen at man aldri skal være sulten. Bli venn med den følelsen, det er ikke farlig i det hele tatt. Du har forhåpentligvis fått en kostplan som dekker alt du trenger, og da ligger i et lite kaloriunderskudd. Anonymkode: 007d7...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tja, dette hørtes jo ut som den perfekte start på en spiseforstyrrelse. Hvorfor skal du på ekstremdiett og så gå kiloene sakte opp igjen? Jeg ville vel tatt en ny prat og spurt om det finnes en middelvei her som du kan leve med. Eller, om du har fedme - så få hjelp via Ozempic og liknende. Anonymkode: 2b4b6...a3c Fordi kneet mitt ikke tåler vekten min for øyeblikket. Jeg må ned i vekt, for så å bytte muskler rundt kneet mitt før jeg bygger muskler i overkroppen. Ja, det er ikke sunt, det er vi alle enige om, men nå begynner jeg å bli desperat her, jeg lever med mye smerter og har vært igjennom 3 operasjoner. Jeg har ikke fedme, det er ikke det det handler om. Jeg får god oppfølging av lege og fysio, men det er likevel tøft. ts Anonymkode: 6fef2...641
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor skal du gå opp kiloene igjen? Anonymkode: fbcba...a33 Fordi jeg er normalvektig, jeg må bare minske vekten som kneet mitt skal bære, for så å bygge opp kneet før overkroppen. Det er en typ sisteløsning for å prøve å få orden på det når operasjoner og opptrening ikke har fungert slik vi håpte på. ts Anonymkode: 6fef2...641
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har du holdt på lenge? Jeg begynte på ca 1400 kcal for 9 dager siden, de første.. tja, 5-6 dagene var ganske ille. Måtte knaske sukkererter eller spise vannmelon, selv om jeg skulle spise det egentlig. Nå gå det bra,. Tror det blir bedre for deg. Magen blir vant med mindre mat. Pleier å spise en hel sånn dr ødtker pizza med mozarella , I går klarte jeg ikke en halv før jeg var stappmett Anonymkode: 726f3...f2b Ja er ganske i startfasen, kanskje det blir bedre etterhvert🤞🏻 ts Anonymkode: 6fef2...641
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så om jeg forstår deg riktig så skal du miste kg i form av fett? Og så legge på deg de samme kiloene men i form av muskler? Du har fått trenings og kostholdsplan fra kyndige folk så regner med de vet hva de holder på med. Men hvis man ikke er vant til å være sulten, så kan det være hardt å plutselig kjenne på sultfølelsen igjen. Men det er værst i starten, om det er en trøst. Så blir kroppen gradvis mer vant til det og sultfølelsen går ofte over. Slik er det for dem som faster lenge. De fleste sier at etter x antall dager så er de ikke sulten lengre, bare har lavere energi. Mental trening er nok det beste hjelpemiddelet. Tenk på sulten som at du er på rett vei, at snart skal du bli slankere og friskere! Hold deg opptatt med ting. Hva liker du å gjøre? Jeg opplever at sultfølelsen forsvinner hvis jeg holder på med noe aktivt. Enten et oppslukende spill eller en treningstur ute i skog og mark med en venn. Anonymkode: 847f3...02f Skal nok ned både fett og muskler dessverre, men målet er å legge på seg muskler i underkroppen først, og så bygge opp overkroppen. Jeg får god hjelp ja, og et skreddersydd opplegg sånn rent fysisk, var mer mentale tips jeg var ute etter. ts Anonymkode: 6fef2...641
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skjønte heller ikke det med at du skulle gå kiloene opp igjen etterpå. Hva er din bmi? Men vil jo tro at du kan stole på det helsepersonell har sagt. Jeg tror folk rett og slett må venne seg til å føle sult. Det er normalt og riktig å kjenne seg sulten en stund før neste måltid. Det er ikke meningen at man aldri skal være sulten. Bli venn med den følelsen, det er ikke farlig i det hele tatt. Du har forhåpentligvis fått en kostplan som dekker alt du trenger, og da ligger i et lite kaloriunderskudd. Anonymkode: 007d7...a1b Jeg har normal bmi, det er bare at per nå tåler ikke kneet mitt en normal vektbelastning. Jeg har fått en trenings og kostholdsplan, men var ute etter litt mentale tips. ts Anonymkode: 6fef2...641
Mt3 Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 Finn noe å være opptatt med gaming, strikking, gå tur.... De dagene jeg dropper frokosten er jeg mindre sulten utover dagen, men det trenger ikke være slik for alle. Drikk vann før du begynner å spise om du synes porsjonene metter for lite. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 Mt3 skrev (1 time siden): Finn noe å være opptatt med gaming, strikking, gå tur.... De dagene jeg dropper frokosten er jeg mindre sulten utover dagen, men det trenger ikke være slik for alle. Drikk vann før du begynner å spise om du synes porsjonene metter for lite. Lykke til. Vann før var godt tips, takk. ts Anonymkode: 6fef2...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå