Gå til innhold

Han brukte ikke kondom, så da blei jeg gravid da......går det virkelig ann å tenke på den måten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg er nylig blitt gravid, uplanlagt.

Hun kommer med noe så enkelt som "han brukte ikke kondom, så da blei jeg gravid da". Er det mulig?? Begge må jo ta ansvar FØR de har sex!! DU kan ikke la en mann ha samleie med deg uten kondom når du vet at det kan gjøre deg gravid/sykdommer etc.

Er helt oppgitt over at hun sier noe så dumt, vi er i slutten av 20åra.

Ville aldri latt en mann ha samleie med meg uten kondom, såpass forstår jeg selv. Kan jo ikke bare skylde på den ene.

Anonymkode: c1d1d...513

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun var ute etter, og klarte å skaffe seg en donor. Antagelig ganske så planlagt. 

Gratulerer til ham som ikke ville bruke kondom, trekk hver måned på lønna er sikret i 18 år fremover.

Anonymkode: 2a126...2f6

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun var ute etter, og klarte å skaffe seg en donor. Antagelig ganske så planlagt. 

Gratulerer til ham som ikke ville bruke kondom, trekk hver måned på lønna er sikret i 18 år fremover.

☝ Dette!

Syntes ikke det grann synd på fyren. Sånn går det når man kaster fornuften utav vinduet til fordel for noen minutters nytelse.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun kommer med noe så enkelt som "han brukte ikke kondom, så da blei jeg gravid da". Er det mulig?? Begge må jo ta ansvar FØR de har sex!! DU kan ikke la en mann ha samleie med deg uten kondom når du vet at det kan gjøre deg gravid/sykdommer etc.

Ville aldri latt en mann ha samleie med meg uten kondom, såpass forstår jeg selv. Kan jo ikke bare skylde på den ene.

Ganske åpenbart at det ikke var fullstendig ufrivillig, akkurat? Det viser reaksjonen hennes. De fleste sørger selvfølgelig for å være beskyttet, men om man vil bli gravid så er det ikke så vanskelig med tanke på hvor slepphendt menn er med prevensjon. 

Anonymkode: a92f2...842

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er svært uansvarlig mener jeg. Å sette et barn til livet kun basert på uansvarlighet. De er jo 2 voksne mennesker og de er begge om å ha sex. Prevensjon er begges ansvar 🤷‍♀️ 
Hun kunne ha avstått fra sex om han nektet å bruke kondom feks. Han hadde nok brukt det om hun hadde satt krav. Noe sier meg at hun ville bli gravid. 

Jeg er alenemor og det er langt ifra noe å higre etter. Jeg ble uplanlagt gravid i 20 årene. Jeg var ung og uviten om hva det gikk ut på å ha ansvar for et lite menneske. Det ble en bratt læringskurve. 

Hadde jeg vært smart den gangen så hadde jeg vært mer nøye med prevensjon. Jeg snakker om erfaring. Ansvaret ligger like mye på mannen også. 

Det er ingen lek å få barn. Det er et stort ansvar. Det er ikke som å få en hund eller en katt. Dette er for resten av livet. Så har man en far man må forholde seg til resten av livet. 
Bare en tankevekker. 

Så er det ikke å ta for gitt at man får et friskt barn heller. Det har jeg erfart med. Barnet mitt har nå autisme og adhd. Det er tøft å hjelpe han hver dag. Jeg gjør alt alene pluss å jobbe 100%. 

Anonymkode: 7d113...5ef

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva var han som unnlot å bruke kondom ute etter da?

Skrevet

Prevensjon er jo et felles ansvar. Det er jo ikke sånn at man er avhengig av at den andre bruker prevensjon ...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, O.G. said:

Håper ikke "gratulasjonen" ble oppfattet som noe positivt om mannen, siden han visstnok ikke fikk nok tyn(?).

Anonymkode: 473c7...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (Akkurat nå):

Sex uten selfølgelig, for sex med kondom er jo som å spise karameller med papiret på. For en idiot.

• Liker 1
Skrevet
O.G. skrev (8 minutter siden):

Få seg et ligg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er svært uansvarlig mener jeg. Å sette et barn til livet kun basert på uansvarlighet. De er jo 2 voksne mennesker og de er begge om å ha sex. Prevensjon er begges ansvar 🤷‍♀️ 
Hun kunne ha avstått fra sex om han nektet å bruke kondom feks. Han hadde nok brukt det om hun hadde satt krav. Noe sier meg at hun ville bli gravid. 

Jeg er alenemor og det er langt ifra noe å higre etter. Jeg ble uplanlagt gravid i 20 årene. Jeg var ung og uviten om hva det gikk ut på å ha ansvar for et lite menneske. Det ble en bratt læringskurve. 

Hadde jeg vært smart den gangen så hadde jeg vært mer nøye med prevensjon. Jeg snakker om erfaring. Ansvaret ligger like mye på mannen også. 

Det er ingen lek å få barn. Det er et stort ansvar. Det er ikke som å få en hund eller en katt. Dette er for resten av livet. Så har man en far man må forholde seg til resten av livet. 
Bare en tankevekker. 

Så er det ikke å ta for gitt at man får et friskt barn heller. Det har jeg erfart med. Barnet mitt har nå autisme og adhd. Det er tøft å hjelpe han hver dag. Jeg gjør alt alene pluss å jobbe 100%. 

Akkurat derfor jeg valgte å sterilisere meg, få barn er et STORT ansvar!! Du tar et livsvalg for et annet menneske.

TS.

Skrevet
Thanos skrev (48 minutter siden):

Få seg et ligg?

Og kan derfor takke seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Godt hun i det minste har sånne perfekte, forståelsesfulle og overhodet ikke dømmende venner rundt seg, da... Ja, det var dumt og uansvarlig, men det er virkelig ikke sjarmerende med folk som ser andres feil som en grunn til å rakke ned på dem offentlig og samtidig sette seg på sin høye hest og understreke at noe sånt ville sannelig aldri de gjort.

Anonymkode: fd683...580

• Liker 8
Skrevet
O.G. skrev (20 timer siden):

Og kan derfor takke seg selv.

Eeeh ja?

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat derfor jeg valgte å sterilisere meg, få barn er et STORT ansvar!! Du tar et livsvalg for et annet menneske.

TS.

Men så er det ditt eget valg. Hun ønsker seg barn og fikk det til.

Anonymkode: 0e89f...810

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (22 timer siden):

Han er mann.

De tenker kun nytelse der og da. En graviditet er utenkelig, for de tenker ikke frem i tid i en slik situasjon. Og er graviditeten et faktum er det jo bare å ta abort. Og så blir de rasende når kvinnen ikke ønsker. 

Anonymkode: 7273e...eae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skjer. Hvorfor er du så dømmende?

Anonymkode: 42898...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også kun nytelse da nr 2 ble unnfanget. Men er jo i et forhold da så blir noe annet. I "kampens hete" kan man finne på å miste fornuften.. Jeg er kvinne og var/er virkelig forelsket i barnefar.. Følelsene tar overhånd i et slikt magisk øyeblikk..

Håper barnet er friskt og alt går bra med både mor og barn og far❤ Kanskje du som venninne kan stille litt opp for henne når dette har synket inn litt mer❤ 

Anonymkode: 00321...e73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han er mann.

De tenker kun nytelse der og da. En graviditet er utenkelig, for de tenker ikke frem i tid i en slik situasjon. Og er graviditeten et faktum er det jo bare å ta abort. Og så blir de rasende når kvinnen ikke ønsker. 

Anonymkode: 7273e...eae

"bare til å ta abort"

Hvor dum kan man være

Anonymkode: 642a3...e7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bare en tankevekker. 

Ikke fått barn uplanlagt, men sitter selv alene med tre barn med mange utfordringer.

du er ikke alene ❤️

Anonymkode: a59be...953

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...