AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har kjøpt hus og skal male soverom x 3, gang, stue/kjøkken. Står mellom Jotun wonderwall eller pure color. Erfaringer? Jeg vet at pure color er hakket mattere og kanskje skal gi det beste uttrykket visuelt, men jeg tenker også at en de "vaskeegenskapene" som wonderwall har er praktisk. Wonderwall er vel også ganske matt - hvor stor er forskjellen sånn egentlig? Jeg skal forresten ikke male selv, og de i malebutikken har sagt sitt. Jeg vil gjerne høre fra folk som bor sammen med vegger malt med disse. Anonymkode: f26f0...0ab
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Bor sammen med vegger...? 😂 " Jeg vil gjerne høre fra folk som har malt med disse." Anonymkode: 1b569...280
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor sammen med vegger...? 😂 " Jeg vil gjerne høre fra folk som har malt med disse." Anonymkode: 1b569...280 Nei, det spiller ingen rolle om folk har malt selv eller bor i et hus som er malt med disse malingen. Jeg skal jo i ikke male selv, og trenger ikke vite hvilken av dem som er lettest å male med, antall strøk osv... Anonymkode: f26f0...0ab
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det spiller ingen rolle om folk har malt selv eller bor i et hus som er malt med disse malingen. Jeg skal jo i ikke male selv, og trenger ikke vite hvilken av dem som er lettest å male med, antall strøk osv... Anonymkode: f26f0...0ab Det var ordleggingen din som var noe spesiell, at man bor sammen med vegger malt med sånn eller slik maling. De matte veggene blir fortere skitne ja. Jeg hadde en venninne på besøk som hadde på seg ny topp. Da hun gikk inntil veggen satte fargen fra toppen seg på veggen bortover langs hele der hun hadde gått. Det gikk av da jeg vasket med hvit magisk svamp, men i dagslys så ser man hvor jeg har vasket veggen. Når støvsugeren kommer borti veggen blir det også merker. Jeg er veldig forsiktig, men opplever likevel at jeg har fått stygge vegger. Velger ikke samme maling igjen. Anonymkode: e81c2...e91
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ordleggingen din som var noe spesiell, at man bor sammen med vegger malt med sånn eller slik maling. De matte veggene blir fortere skitne ja. Jeg hadde en venninne på besøk som hadde på seg ny topp. Da hun gikk inntil veggen satte fargen fra toppen seg på veggen bortover langs hele der hun hadde gått. Det gikk av da jeg vasket med hvit magisk svamp, men i dagslys så ser man hvor jeg har vasket veggen. Når støvsugeren kommer borti veggen blir det også merker. Jeg er veldig forsiktig, men opplever likevel at jeg har fått stygge vegger. Velger ikke samme maling igjen. Anonymkode: e81c2...e91 Har malt med den matteste fra Jotun, huske ikke helt hva den het nå. Anonymkode: e81c2...e91
Djungelvrål Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Matt er vanskelig å vaske og jeg syns heller ikke det er så fint. Silkematt er en fin finish som er grei å vaske.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Wonderwall er matt og den skal være veldig godt egnet på kjøkken der man må vaske ofte. Erfaring? Anonymkode: f26f0...0ab
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Butinox 4 i 1 premium matt funker supert på kjøkken. Anonymkode: 10368...b5f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Butinox 4 i 1 premium matt funker supert på kjøkken. Anonymkode: 10368...b5f Hvordan er den i forhold til de jeg har nevnt? Jeg har valget mellom de wonderwall og pure color fordi det er disse to som maler har avtale på. Anonymkode: f26f0...0ab
Gjest Adobyen Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Jeg bruker 20 glans på vegger som skal vaskes, og 7 i tak, men det er så mange meninger.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Wonderwall er matt og den skal være veldig godt egnet på kjøkken der man må vaske ofte. Erfaring? Anonymkode: f26f0...0ab Vi har matt maling på kjøkkenet og null problem med å vaske, malingen er like fin. Vaskes to ganger i uka, minst. Men husker ikke hvilken fra Jotun vi malte med, er noen år siden. Anonymkode: f4c2c...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå