AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Del Skrevet 4. juni 2022 Jeg har veldig lyst til å ta en fullstendig shoppestopp, helst i et år eller mer. Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan tilrettelegge for dette på best mulig måte? Noen som har prøvd det, eventuelt hvor lenge? Anonymkode: 727c7...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spludre Skrevet 4. juni 2022 #2 Del Skrevet 4. juni 2022 Du må ha utstyr til å fikse klær. Nål, lapper, etc. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Del Skrevet 4. juni 2022 Fiskestang. Anonymkode: ae412...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Del Skrevet 4. juni 2022 Ikke gå i butikker. Anonymkode: 1c749...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Del Skrevet 4. juni 2022 Kjøp inn enorme mengder mat på forhånd er ihvertfall lurt. Anonymkode: c200f...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poision-Ivy Skrevet 4. juni 2022 #6 Del Skrevet 4. juni 2022 Ta en sjekk på hva du har. Har du det du trenger, så bare gjør det... Unngå kjøpesentre, slett shopping apper, ta den ukentlige handleturen med handleliste og bruk tid på en interesse som kan erstatte funksjonen til shoppingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Del Skrevet 4. juni 2022 Må ha et realt lager med hermetikk, tørrmat osv. Tørrmelk og mye annet. Det kan nok fort bli et voldsomt prosjekt, men har man plassen og lysten så er det vel bare å kjøre på. Disse preppers-folka på TV kan sikkert komme med en del tips. Anonymkode: a18d4...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Del Skrevet 4. juni 2022 Liker at flertallet tror jeg planlegger å ikke kjøpe mat på et helt år, dere har misforstått konseptet 😂 Anonymkode: 727c7...97f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Del Skrevet 4. juni 2022 Utstyr til å fikse klær er et veldig godt tips. Det samme gjelder lappesaker til sykkel, litt basisverktøy, skruer/spiker og diverse. Planlegge året må man nok også, så man tar høyde for hva man måtte trenge til en ferie. Passe på at mobilen er forsikret kan også være lurt. Anonymkode: a18d4...f5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Del Skrevet 4. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Liker at flertallet tror jeg planlegger å ikke kjøpe mat på et helt år, dere har misforstått konseptet 😂 Anonymkode: 727c7...97f Det er vel heller du som ikke har gitt noe informasjon om "konseptet" 😂 Anonymkode: a18d4...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Del Skrevet 4. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Det er vel heller du som ikke har gitt noe informasjon om "konseptet" 😂 Anonymkode: a18d4...f5a Det er relativt veletablert, så det trodde jeg ikke var nødvendig. I tillegg er det jo lov til å tenke litt selv også men du skal ha takk for tipset om tørrmelk! Anonymkode: 727c7...97f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 4. juni 2022 #12 Del Skrevet 4. juni 2022 Shopping handler ofte om kjedsomhet, at man vil sammenligne seg med andre, at man føler mm fortjener noe og kan trenge å erstatte det med noe annet. F eks Yoga, da kan man lære å gå mer inn i seg selv. Gå turer ute istedenfor shoppingsenteret. Få en hobby, hva liker du å gjøre? Det er frivillighetens år, meld deg som frivillig i noe du liker. Mal, syng, dans, les, gå på kurs, ta utdanning, bytt jobb hvis den ikke passer. Finn likesinnede, grupper i nærmiljø eller på Facebook.. med mer,,, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 4. juni 2022 #13 Del Skrevet 4. juni 2022 Masse gode tips på YouTube, bare søk no buy year Beste tipset jeg har er å avmelde deg fra alle tilbuds-sms og e-post, og slutt å oppsøke butikker og nettbutikker. Du må finne noe annet du heller vil bruke tida på, og du bør ha en god grunn som du skriver ned til når du begynner å slite litt. Om du glipper, ikke gi opp, men finn ut av hvorfor du kjøpte noe, lær av det, og fortsett shoppestoppen. Hva er unntak? Mat, medisiner, ja, men hva gjør du om favorittbuksa ryker? Har du lov å kjøpe en identisk erstatning? Skriv ned dine egne regler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Del Skrevet 4. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Det er relativt veletablert, så det trodde jeg ikke var nødvendig. I tillegg er det jo lov til å tenke litt selv også men du skal ha takk for tipset om tørrmelk! Anonymkode: 727c7...97f Var ikke tipset om lappesaker godt altså? 😂 Anonymkode: a18d4...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poision-Ivy Skrevet 4. juni 2022 #15 Del Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Liker at flertallet tror jeg planlegger å ikke kjøpe mat på et helt år, dere har misforstått konseptet 😂 Anonymkode: 727c7...97f Jeg skjønte det selv om jeg foreslår handleliste og ukeshandel. Det er fordi jeg ser muligheter til å drive med noe shopping under dagligvarehandelen også 😆 Er man desperat nok etter belønningspoenga, så kan selv dagligvarehandelen brukes som drug. Særlig hvis man lar denne skje på Coop Obs o.l. Der er det litt mer enn bare egg, brød og melk 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Del Skrevet 4. juni 2022 Var det ikke en identisk tråd for en måned siden? Anonymkode: 759dc...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 4. juni 2022 #17 Del Skrevet 4. juni 2022 Går ut fra at stoppen gjelder alt annet enn mat og hygiene-/ husvaskprodukter og gaver til andre . Jeg har ikke shoppestopp, men har bremset kraftig på innkjøp. Det som har hjulpet meg er: Stoppe reklame i postkassa. Melde meg av div reklamegreier via mail. La være å oppsøke kjøpesentre "bare for å kikke i butikker". Sørge for å ha det ryddig og oversiktlig hjemme, slik at jeg vet hvor stort lager jeg har av body lotion, såper, tynnstrømpebukse osv. Oversiktlig garderobe. God oversikt over pynteting, lageret av servietter og lys, serviser osv Vet ikke hva som er din shoppesvakhet, men hvis det er klær kan det også være fint å ha god oversikt over ting du kan bruke for å variere er antrekk i form av smykker og skjerf. Så hørte jeg en podcast av Bianca Simonsen der hun snakket om hva som hjalp henne til shoppestopp -hun er glad i å gå i butikker. Hun samlet opp div nødvendige ærend en stund, og fikk da følelse av å være på shopping selv om det var for å skaffe nødvendige ting som skolisser, ny stekespade fordi den gamle knakk, er bursdagskort, en bryllupsgave osv Så kan du vel også ønske deg konkrete ting i bursdag- og julegave istedenfor å kjøpe det selv? Godt å ønske seg noe i noen måneder for så å få det 😊 Noen har klesbyttekvelder med venner som gir ny garderobe uten innkjøp. Ha utstyr som gjør at du kan lime en søm i en allværsjakke, lappe hull i turbukser pusse og impregnere sko , sy en søm i et revnet dynetrekk osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå