AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #41 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, jeg sjekket i går og da så jeg at det var likt lys når den sto på 0 og på nærlys, da jeg sto jeg parkert med tomgang. Altså det lyste bak også med innstillingen på 0. Men jeg vet ikke om dette skrus av når jeg kjører. Uansett så vil det jo være lov så jeg å ikke ha baklys på dagtid. Og på kvelden skrur jeg den over på nærlys. Ja det pep når jeg parkerte så da skrudde jeg den over til 0 før jeg gikk ut. Ja jeg fant ut av at jeg måtte dra spaken ut for å få tåkelys. Takk for svar!Da slipper jeg en tur på service heldigvis😂🙏TS Anonymkode: 4d34b...1c6 Jeg skrudde ihvertfall bryteren helt til høyre hver gang jeg kjørte. Da er alle lys som skal være på, på. Husker ikke helt, men mener det er som flere her sier, at står det på null så er det de innerste lysene som lyser svakt. Disse lysene kommer ihvertfall på når du svinger i veldig lav hastighet når bryteren står helt til høyre. Jeg har ikke bilde av posisjon 0, men under er parklys (bryteren står i midten) og hovedlys (bryteren står helt til høyre). (Denne tråden fikk meg til å savne Polo'n min ekstra mye😭 solgte den i fjor) Anonymkode: 12119...083
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #42 Skrevet 5. juni 2022 Bildene kom visst ikke med i forrige innlegg. Anonymkode: 12119...083 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #43 Skrevet 5. juni 2022 22 minutter siden, tdm900 said: Nærlys/fjernlys er samme begrep, =hovedlys. Nærlys kommer på når du skrur til høyre, til venstre og "0" har du kjørelys, men du kan bruke lyshorn, som da er å blinke med fjernlys. Se etter, hva som lyser når du har den på "0", da tipper jeg det er de lampene helt mot grillen som lyser litt svakt og sett du helt til høyre lyser det i de ytre mye større. Det som skjer automatisk, er om du slår av hovedlys, og slår de på igjen når fjernlys er på. Det er for at du ikke skal blende noen når du setter på hovedlys med fjernlys påsatt. Detter er lurt å prøve mot en vegg eller vindu, da ser du hva jeg mener. Ok, skjønner. Det er nok en forskjell da på lysene. Må sjekke litt mer. I går sto bryteren på 0 når jeg satt meg inn i bilen. Jeg skrudde på og skrudde da bryteren til hovedlys. Da oppdaget jeg at hovedlyset lyste sterkere. Jeg sjekket så fjernlys- spaken og oppdaget at den sto på (!). Jeg skrudde den av. Det var ingen lampe som hadde varslet meg om at det sto på desverre. Men det du mener er at når jeg da skrudde bryteren til hovedlys så burde fjernlyset vært av, selv om spaken sto på? Mulig vi mener forskjellig. Ikke så greit for en fersking. Og mulig at mitt oppsett er anderledes enn det var på din kanskje? Uansett så skjønner jeg nå hvordan ting fungerer på min 😊TS Anonymkode: 4d34b...1c6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #44 Skrevet 5. juni 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrudde ihvertfall bryteren helt til høyre hver gang jeg kjørte. Da er alle lys som skal være på, på. Husker ikke helt, men mener det er som flere her sier, at står det på null så er det de innerste lysene som lyser svakt. Disse lysene kommer ihvertfall på når du svinger i veldig lav hastighet når bryteren står helt til høyre. Jeg har ikke bilde av posisjon 0, men under er parklys (bryteren står i midten) og hovedlys (bryteren står helt til høyre). (Denne tråden fikk meg til å savne Polo'n min ekstra mye😭 solgte den i fjor) Anonymkode: 12119...083 Det virker som vi har likt oppsett på lysene. Og ja kanskje like greit å bruke hovedlys permanent. Da slipper jeg å tenke på å skru det på i tunneler og på kvelden😊👍 Men hadde du en blå lampe som varslet at fjernlyset var på? Det har ikke jeg ☹️TS Anonymkode: 4d34b...1c6
tdm900 Skrevet 5. juni 2022 #45 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, skjønner. Det er nok en forskjell da på lysene. Må sjekke litt mer. I går sto bryteren på 0 når jeg satt meg inn i bilen. Jeg skrudde på og skrudde da bryteren til hovedlys. Da oppdaget jeg at hovedlyset lyste sterkere. Jeg sjekket så fjernlys- spaken og oppdaget at den sto på (!). Jeg skrudde den av. Det var ingen lampe som hadde varslet meg om at det sto på desverre. Men det du mener er at når jeg da skrudde bryteren til hovedlys så burde fjernlyset vært av, selv om spaken sto på? Mulig vi mener forskjellig. Ikke så greit for en fersking. Og mulig at mitt oppsett er anderledes enn det var på din kanskje? Uansett så skjønner jeg nå hvordan ting fungerer på min 😊TS Anonymkode: 4d34b...1c6 På den jeg hadde var fjernlys av, alltid når bilen hadde vert stoppa eller bare slått av hovedlys. Den var slik at jeg bare trakk blinkspaken mot meg hver gang mellom fjern/nærlys. Du får et sterkere lys når du setter bryter til hovedlys, kjørelys lyser med 21W. Det er et minimum de skal lyse med for å være godkjente som kjørelys. Litt rart at det ikke er i blå lampe på panelet et sted, når fjernlys er på 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #46 Skrevet 5. juni 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Bildene kom visst ikke med i forrige innlegg. Anonymkode: 12119...083 Fin Polo det der🤩TS Anonymkode: 4d34b...1c6 1
tdm900 Skrevet 5. juni 2022 #47 Skrevet 5. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fin Polo det der🤩TS Anonymkode: 4d34b...1c6 Er det din bil, så har du kjørelysene i de små LED lampene langs ytterkanten av lykta. Når de lyser alene står bryter på "0" Endret 5. juni 2022 av tdm900 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #48 Skrevet 5. juni 2022 1 minutt siden, tdm900 said: På den jeg hadde var fjernlys av, alltid når bilen hadde vert stoppa eller bare slått av hovedlys. Den var slik at jeg bare trakk blinkspaken mot meg hver gang mellom fjern/nærlys. Du får et sterkere lys når du setter bryter til hovedlys, kjørelys lyser med 21W. Det er et minimum de skal lyse med for å være godkjente som kjørelys. Litt rart at det ikke er i blå lampe på panelet et sted, når fjernlys er på Jeg er ganske sikker på at jeg ikke tuklet med fjernlyset (spaken) før jeg vridde bryteren. Så det vil si at det sto på. Veldig merkelig at det ikke lyser en lampe på den. Men jeg skal sjekke ut litt mer og se om jeg har samme funksjon 😊TS Anonymkode: 4d34b...1c6
tdm900 Skrevet 5. juni 2022 #49 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ganske sikker på at jeg ikke tuklet med fjernlyset (spaken) før jeg vridde bryteren. Så det vil si at det sto på. Veldig merkelig at det ikke lyser en lampe på den. Men jeg skal sjekke ut litt mer og se om jeg har samme funksjon 😊TS Anonymkode: 4d34b...1c6 Gjør det, kan hende du har oversett den. Du har nok nærlyset bak den linsa som er ytterst, og fjernlyset innenfor mot grillen. Mulig du bare flytter spaken frem og tilbake på denne, for veksle. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #50 Skrevet 5. juni 2022 Apropos bruk av lys: er det noen som bruker parklysene aktivt? Altså det er sjeldent jeg står parkert med lysene på. I hvilke situasjoner ville dere evt. brukt parklys? TS Anonymkode: 4d34b...1c6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #51 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Apropos bruk av lys: er det noen som bruker parklysene aktivt? Altså det er sjeldent jeg står parkert med lysene på. I hvilke situasjoner ville dere evt. brukt parklys? TS Anonymkode: 4d34b...1c6 Hvis jeg ville føle meg ung og kul (haha🙈) kjørte jeg med parklys og tåkelys(kun foran). Og ja, det var blå lampe i panelet når fjernlys sto på. Anonymkode: 12119...083
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #52 Skrevet 5. juni 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg ville føle meg ung og kul (haha🙈) kjørte jeg med parklys og tåkelys(kun foran). Og ja, det var blå lampe i panelet når fjernlys sto på. Anonymkode: 12119...083 Aha, ja da vet jeg at det er en måte å bruke dem på 😆TS Anonymkode: 4d34b...1c6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #53 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Apropos bruk av lys: er det noen som bruker parklysene aktivt? Altså det er sjeldent jeg står parkert med lysene på. I hvilke situasjoner ville dere evt. brukt parklys? TS Anonymkode: 4d34b...1c6 Når det er skumring/mørkt og man stopper langs veien. Dette hadde man på mørkekjøringen når man tok lappen. Anonymkode: 802c1...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå