Alenvers Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg kom over noen fine loafers i vegansk materiale her en dag. De er relativt dyre, så jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal slå til. Har dere erfaring med veganske sko? Jeg tenker komfort, holdbarhet, pusteegenskaper, lukt osv. Jeg ønsker ikke en diskusjon rundt det etiske.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Jeg så et program om det for noen måneder siden (Tv2 hjelper deg), og der var det ikke snakk om at sko med vegansk materiale hadde dårligere holdbarhet og komfort enn andre sko. Skoene er laget av plastmateriale, og min erfaring med sko av plast er at de ikke puster fordi de er tettere enn annet materiale, og derfor kan bli litt varmere. Det som derimot kom frem var at "vegansk" som oftest ble brukt som et salgstriks for å kunne ta høyere pris. Anonymkode: 5bb7e...c87 2 1
Illuminatum Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Alenvers skrev (1 time siden): Jeg kom over noen fine loafers i vegansk materiale her en dag. De er relativt dyre, så jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal slå til. Har dere erfaring med veganske sko? Jeg tenker komfort, holdbarhet, pusteegenskaper, lukt osv. Jeg ønsker ikke en diskusjon rundt det etiske. Hvordan tenker du plastsko er? 1
Alenvers Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg så et program om det for noen måneder siden (Tv2 hjelper deg), og der var det ikke snakk om at sko med vegansk materiale hadde dårligere holdbarhet og komfort enn andre sko. Skoene er laget av plastmateriale, og min erfaring med sko av plast er at de ikke puster fordi de er tettere enn annet materiale, og derfor kan bli litt varmere. Det som derimot kom frem var at "vegansk" som oftest ble brukt som et salgstriks for å kunne ta høyere pris. Anonymkode: 5bb7e...c87 Takk for svar! Jeg skal sjekke om episoden av Tv2 hjelper deg er tilgjengelig 👍 Heller mot å lete etter et par i skinn.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Crocks er behagelige og holder lenge. Flip-flops er også fine om sommeren. Anonymkode: 932a7...d01 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Veganske sko er plastsko. Jeg har 15 år gamle Crocs som jeg ikke klarer å slite ut, stygge som fy men duger hjemme. Anonymkode: 7e39b...174 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Tøysko er jo veganske? Er bare sko i ull og skinn som ikke er det Anonymkode: b33f6...692 3
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Veganere er idioter. Vil du vite mere? Spør meg. Jævla fjoller! Følger trender og er så forbanna manipulerte at det er helt utrolig! Idioter!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Veganske sko, er de til å spise? 😂 Anonymkode: 6a511...050
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 5 hours ago, Alenvers said: Heller mot å lete etter et par i skinn. Skinn er jo på ingen måte vegansk, men har god erfaring med skinnsko! Anonymkode: 6a511...050
Alenvers Skrevet 5. juni 2022 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skinn er jo på ingen måte vegansk, men har god erfaring med skinnsko! Anonymkode: 6a511...050 Jeg har også god erfaring med skinnsko, men jeg synes det kan bli varmt og klamt på sommeren. Jeg ser at flere og flere aktører satser på veganske alternativer til skinn, og de produserer jakker og sko i materialer som ser ut som vanlig skinn. Vegea er et eksempel på et slikt materiale. Ville bare høre om noen hadde erfaring med denne type produkter.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Veldig dårlig erfaring dessverre. Gjelder da forede vinterskoletter. Fant ut etter kjøp at de var veganske. Har skotøy i både syntet og skinn, har aldri hatt problem med vond lukt, men disse veganske, måtte jeg bare kaste til slutt. Uansett hvor mye jeg luftet og holdt skolettene rene, gikk ikke den vonde lukten bort. Husker ikke hva materialet var, men andre syntetiske materialer, som ikke er merket vegansk, har jeg ikke det problemet med. Anonymkode: 20257...d84 2
Alenvers Skrevet 5. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Veldig dårlig erfaring dessverre. Gjelder da forede vinterskoletter. Fant ut etter kjøp at de var veganske. Har skotøy i både syntet og skinn, har aldri hatt problem med vond lukt, men disse veganske, måtte jeg bare kaste til slutt. Uansett hvor mye jeg luftet og holdt skolettene rene, gikk ikke den vonde lukten bort. Husker ikke hva materialet var, men andre syntetiske materialer, som ikke er merket vegansk, har jeg ikke det problemet med. Anonymkode: 20257...d84 Tusen takk for at du deler din erfaring. Jeg tror jeg satser på et par vanlige loafers i ekte skinn
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Heydayotheinterweb skrev (23 timer siden): Veganere er idioter. Vil du vite mere? Spør meg. Jævla fjoller! Følger trender og er så forbanna manipulerte at det er helt utrolig! Idioter! Det er som regel ikke de få som tør å gå imot flertallet som er de manipulerte.. Kanskje du skal spørre deg selv hvorfor tanken om veganere gjør deg så sint? Kan det være fordi du egentlig vet at de har rett? Når det kommer til "veganske sko" derimot er dette bare et salgstriks. Sko av plastikk og andre materialer som ikke er skinn har jo vært en ting i alle år. Noen av dem er god kvalitet, andre ikke. Anonymkode: cadc3...0a3 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 Toms er vel veganske? Bor i Toms nå på sommeren Anonymkode: 2dcc9...2e9
Yoshi Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 Bruker kun veganske sko. Sommer som vinter. Kvaliteten varierer, men de har blitt veldig gode de siste årene.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 20.38): Det er som regel ikke de få som tør å gå imot flertallet som er de manipulerte.. Kanskje du skal spørre deg selv hvorfor tanken om veganere gjør deg så sint? Kan det være fordi du egentlig vet at de har rett? Når det kommer til "veganske sko" derimot er dette bare et salgstriks. Sko av plastikk og andre materialer som ikke er skinn har jo vært en ting i alle år. Noen av dem er god kvalitet, andre ikke. Anonymkode: cadc3...0a3 Ja, den nærmeste skobutikken her har hatt sko og vinterstøvler som har vært merket med "veganske" et par år nå. For meg virker det som den største forskjellen på disse og det vi pleide kalle skai er prisen. Anonymkode: 04556...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå