Gå til innhold

Vaginisme/fysioterapi/sexolog

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere fått noe hjelp for vaginisme og hva hjalp? 

Har smurt på Xylocain gel i 2 mnd nå... Det har funket for kjedeåpningen... Men jeg har desverre mye vondter lenger opp i vagina... Sex gjør vondt og det føles som jeg får nålespisser opp i der...

Når kjæresten drar ut penis, så gjør det veldig vondt oppi der. Det føles som vakum i et sår på en måte. 

Hva kan hjelpe? 

Kom med råd 😪

Endret av Rosaullteppe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på om dette er vaginisme, kan høres mer ut som vulvodyni?

Har du vært hos gynekolog eller bekkenbunnsfysioterapeut?

Anonymkode: b337c...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Osteopat  reddet meg. Nå vet jeg ikke hvor du bor men jentene på Oslo kvinne helse senter er gull og kan ALT om underlivet og kvinne helse. Hvis du bor andre steder i la det kan du jo høre med de om de vet om noen de du bor?

Anonymkode: 5b24a...aa1

Skrevet
Rosaullteppe skrev (5 timer siden):

Har dere fått noe hjelp for vaginisme og hva hjalp? 

Har smurt på Xylocain gel i 2 mnd nå... Det har funket for kjedeåpningen... Men jeg har desverre mye vondter lenger opp i vagina... Sex gjør vondt og det føles som jeg får nålespisser opp i der...

Når kjæresten drar ut penis, så gjør det veldig vondt oppi der. Det føles som vakum i et sår på en måte. 

Hva kan hjelpe? 

Kom med råd 😪

Du må gå til legen. Bestill like godt hastetime

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Litt usikker på om dette er vaginisme, kan høres mer ut som vulvodyni?

Har du vært hos gynekolog eller bekkenbunnsfysioterapeut?

Ja fikk forresten begge diagnoser men skjønner ikke forskjellen. Nei ikke hvert hos noe form for hjelp. Tenkte jeg ville høre andres erfaringer først 😀

AnonymBruker
Skrevet
Rosaullteppe skrev (1 time siden):

Ja fikk forresten begge diagnoser men skjønner ikke forskjellen. Nei ikke hvert hos noe form for hjelp. Tenkte jeg ville høre andres erfaringer først 😀

Vaginisme er vel muskulært og noe mentalt, mens vulvodyni er overaktive nerver... Slik jeg har forstått det. Ganske ulik behandling, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale samtaler med sexolog og fysio parallelt. 

Anonymkode: d416e...de1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vaginisme er vel muskulært og noe mentalt, mens vulvodyni er overaktive nerver... Slik jeg har forstått det. Ganske ulik behandling, tror jeg.

Ok for der har hjulpet og smøre salve rundt leppene og hullet om jeg kan si det sånn hehe... Men det er oppover livmor halsen det gjør vondt uten sex og med sex.... Brenner og svir. Og skjeden kan låse seg rundt penis.. Det gjør vondt og ekkelt 😩😩🤢

AnonymBruker
Skrevet

Å være forelsket i mannen hjelper. Mange har sex uten at de vil. De tror det forventes sex selv om en ikke vil. De tror det må ligges for å bli likt. Hvis jenter ble mer egoist og tenkte mer på seg selv, så ville færre fått problemer med skjeden. I dag ligger nok mange kvinner rundt uten å være tent skikkelig og veldig lyst på mannen. Du skal dirre av kåtskap før en penis skal føres inn. Altså være helt sinnsyk kåt og klar for mannen. Det er din jobb og det er mannens jobb. Merker du at dette ikke er så bra som du ønsker så avslutt samleiet. Våg å si nei!

Anonymkode: b40a1...485

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Å være forelsket i mannen hjelper. Mange har sex uten at de vil. De tror det forventes sex selv om en ikke vil. De tror det må ligges for å bli likt. Hvis jenter ble mer egoist og tenkte mer på seg selv, så ville færre fått problemer med skjeden. I dag ligger nok mange kvinner rundt uten å være tent skikkelig og veldig lyst på mannen. Du skal dirre av kåtskap før en penis skal føres inn. Altså være helt sinnsyk kåt og klar for mannen. Det er din jobb og det er mannens jobb. Merker du at dette ikke er så bra som du ønsker så avslutt samleiet. Våg å si nei!

Anonymkode: b40a1...485

Nei dette har ikke noe med det og gjøre. Det er traumer av hva gynekologer har gjort med meg etter jeg fikk vite at jeg hadde aggressive celleforandringer og måtte ta MANGE vonde prøver og 2 stk koniserings operasjoner... Det har skremt meg slik at alt som skal inn der gjør vondt. Gjør vondt ellets også men spesielt under sex.... Jeg elsket sex før og kunne ha det hele tiden uten noe form for smerter og plager 😪

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...