Gå til innhold

Kommer det jesusfolk på døra 1. pinsedag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pleier det å komme jesusfolk på døra 1. pinsedag? Jeg har tidligere bodd i blokk og da kom de ikke. Flyttet til enebolig i 2020 og mange som bor i hus har fortalt at de får pinsevenner, jehovas vitner og alskens andre jesusfolk på døra i pinsen. Har jo vært to år med pandemi nå, så i år skal de sikkert gå rundt og preike på dørene igjen. Jeg har sterk sosial angst og lurer på ca når på dagen de begynner å misjonere og hvor lenge de holder på? Skjønner jo at de ikke kan være alle steder samtidig, men sånn ca? 

Anonymkode: 7beb7...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med Jehovas vitne kan du si du ble overrasket over besøket og ikke visste de besøkte ekskluderte medlemmer, men syntes det er såååå hyggelig. Da går de fort og kommer ikke igjen oftest. 

Anonymkode: fdc81...ce0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på hvordan du tror vi på KG skal vite det?

Anonymkode: 7137e...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Pleier det å komme jesusfolk på døra 1. pinsedag? Jeg har tidligere bodd i blokk og da kom de ikke. Flyttet til enebolig i 2020 og mange som bor i hus har fortalt at de får pinsevenner, jehovas vitner og alskens andre jesusfolk på døra i pinsen. Har jo vært to år med pandemi nå, så i år skal de sikkert gå rundt og preike på dørene igjen. Jeg har sterk sosial angst og lurer på ca når på dagen de begynner å misjonere og hvor lenge de holder på? Skjønner jo at de ikke kan være alle steder samtidig, men sånn ca? 

Hvorfor ikke bare la være å åpne døra? skru av ringeklokka om du kan? henge lapp på døren med fu## off (insert organisasjon her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. pinsedag kommer selveste Jesus i egen person og disiplene hans. Han kommer slepende med et stort og tungt kors. Selveste korset han ble korsfestet på. Får håpe på pent vær der du bor da han bare har noen tøyfiller rundt sitt legeme og er barfot. 

Det du skal gjøre når han ringer på, er å be dem inn og gi han og disiplene både mat og husrom. 

GOD PINSE. 

Anonymkode: bc697...5aa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fridiskusjon.no skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke bare la være å åpne døra? skru av ringeklokka om du kan? henge lapp på døren med fu## off (insert organisasjon her).

Jeg lar være å lukke opp så klart, men har en hund jeg skal ut med og vil helst være ferdig med morgenturen til de eventuelt kommer. Orker ikke møte på dem. 

Enkelte her inne syns sikkert dette er en utrolig teit/hysterisk problemstilling, men angst er alvorlig og ikke til å spøke med. Sosial angst har ingenting med sjenanse å gjøre som enkelte her inne tror. Så for meg er dette en reell bekymring og noe jeg er redd for, selv om jesusfolk på døra er noe folk flest ikke bekymrer seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. pinsedag kommer selveste Jesus i egen person og disiplene hans. Han kommer slepende med et stort og tungt kors. Selveste korset han ble korsfestet på. Får håpe på pent vær der du bor da han bare har noen tøyfiller rundt sitt legeme og er barfot. 

Det du skal gjøre når han ringer på, er å be dem inn og gi han og disiplene både mat og husrom. 

GOD PINSE. 

Anonymkode: bc697...5aa

Piss meg i øret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lar være å lukke opp så klart, men har en hund jeg skal ut med og vil helst være ferdig med morgenturen til de eventuelt kommer. Orker ikke møte på dem. 

Enkelte her inne syns sikkert dette er en utrolig teit/hysterisk problemstilling, men angst er alvorlig og ikke til å spøke med. Sosial angst har ingenting med sjenanse å gjøre som enkelte her inne tror. Så for meg er dette en reell bekymring og noe jeg er redd for, selv om jesusfolk på døra er noe folk flest ikke bekymrer seg for. 

Da er det jo bare å skru av ringeklokka. Vi har ikke sosial angst men har gjort det for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da anbefaler jeg deg å gå ut med hunden med en gang du våkner, eventuelt rett før du skal legge deg om du har snudd døgnet og raver rundt på nettene.

Jeg synes ikke det, hadde det selv en periode i livet mitt og det er et helvete når du har det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det jo bare å skru av ringeklokka. Vi har ikke sosial angst men har gjort det for lengst.

Ikke bare det. Som sagt skal jeg ut med hunden og vil være tilbake før de eventuelt begynner å gå. Ringeklokka er allerede koblet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ikke bare det. Som sagt skal jeg ut med hunden og vil være tilbake før de eventuelt begynner å gå. Ringeklokka er allerede koblet ut. 

Da forstår jeg ikke problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fridiskusjon.no skrev (1 minutt siden):

Da anbefaler jeg deg å gå ut med hunden med en gang du våkner, eventuelt rett før du skal legge deg om du har snudd døgnet og raver rundt på nettene.

Jeg synes ikke det, hadde det selv en periode i livet mitt og det er et helvete når du har det.

Pleier å gå sånn ca kl 9 i helgene og går en time. Går igjen på ettermiddagen og kveldstur før jeg legger meg. 

Mente ikke at du syntes det, men generelt her på KG er det mange med sånne holdninger. Ja, det er et helvete med den angsten. Grusomme greier. Takk for forståelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Høres ut som om du kunne hatt godt av det, så du blir kvitt den angsten din

Anonymkode: 29e28...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da forstår jeg ikke problemet?

Fordi jeg ikke vil risikere at de står utenfor når jeg skal ut med hunden eller når vi kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk ikke så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 46 år, har alltid bodd i enebolig og aldri opplevd at noen har kommet på døra 1. pinsedag. På 26 år har Jehovas vitner kommet to ganger, svarer bare at jeg er kristen så takker de for seg og går.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Pleier å gå sånn ca kl 9 i helgene og går en time. Går igjen på ettermiddagen og kveldstur før jeg legger meg. 

Mente ikke at du syntes det, men generelt her på KG er det mange med sånne holdninger. Ja, det er et helvete med den angsten. Grusomme greier. Takk for forståelse. 

Du må nok ta den turen før om du greier å være våken da.

Det er litt for mange mennesker her inne som har en veldig lav intelligens, dessverre. De greier ikke å sette seg inn i andre sine problemer og tror ting de ikke har opplevd selv er bare tøys, når det kommer til psyken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Typisk svar fra noen som ikke har snørringen på slikt. Jeg fikk også beskjed om hvor bra det er å eksponere seg, kom igjen nå, press deg... Jeg pressa meg jeg, til jeg gikk på en smell og ble mye sykere.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Duff skrev (3 minutter siden):

Jeg er 46 år, har alltid bodd i enebolig og aldri opplevd at noen har kommet på døra 1. pinsedag. På 26 år har Jehovas vitner kommet to ganger, svarer bare at jeg er kristen så takker de for seg og går.

Takk for svar. Godt å høre. Jeg bor ikke i noe typisk bibelbelte heller selv om det finnes en filadelfiamenighet i nærheten her. Men vet ikke hvor aktiv den er. 

Fridiskusjon.no skrev (2 minutter siden):

Du må nok ta den turen før om du greier å være våken da.

Det er litt for mange mennesker her inne som har en veldig lav intelligens, dessverre. De greier ikke å sette seg inn i andre sine problemer og tror ting de ikke har opplevd selv er bare tøys, når det kommer til psyken.

Får prøve å stå opp en time før :) For før ni kommer de vel ikke? Er jo søndag.

Ja, er akkurat sånn det er. Empatiløse folk som ikke ser lenger enn sin egen nese. Selv om de ikke sliter psykisk betyr det ikke at det andre opplever er bagateller og tull. Tusen takk igjen for forståelse ❤️ Godt noen forstår at dette er et reelt problem for noen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...