Gå til innhold

Hvordan sy inn kantene på broderi?

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg holder på med et broderi på aidavev (grovhet 3,2 ruter/cm). Når selve broderingen er ferdig skal jo kantene sys inn, men hvordan gjøres dette? Kan jeg brukes symaskin og bare sy rundt etter å ha brettet inn stoffet dobbelt? Eller må jeg sy for hånd, og hva slags søm skal jeg da bruke? Begynner å stresse litt her, for dette skal bli en julekalender som jeg har lovet ferdig til 1.desember, og så vet jeg ikke engang hvordan jeg skal gjøre det :sjenert: ...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg bruker symaskinen til å sy inn kantene. Det så jeg at hadde blitt gjort på de ferdig broderte adventskalenderne som hang utstillt i brodeributikke også.

Skrevet

Jeg bretter inn kantene og stryker de inn. så stryker jeg på vlieselin (eller hvordan det nå staves :ler: fliselin uttales det hvertfall!! Dv ingen sying i det hele tatt! Du kan evt frese rundt kanten med symaskin, men det er ikke nødvendig, holder fint med bare vlieselinen.

Skrevet

På grove ting syr jeg for hånd. Synes ikke symaskin blir noe fint, ikke er jeg fllink til å sy beint på maskin heller. :)

Skrevet
Jeg bretter inn kantene og stryker de inn. så stryker jeg på vlieselin (eller hvordan det nå staves 
Dette ville jeg gjort også...i tillegg ville jeg sydd på et bakstykke i passende stoff for hånd.
Skrevet

Brett innkantene og stryk over, på hele baksiden amå du stryke på vliselin, før du syr bakstykket på. Du trenger bakstykke for å få en stabil kalender som tåler at det blir hengt små presanger på.

Uansett en brodert kalender tåler ikke noe særlig vekt i ringene, så er det store pakker er det bedre å henge en lapp med en rebus eller lignede til der pakken er gjemt.

Skrevet

Jeg broderer kalender, og jeg kommer til å stryke vlieselin på baksiden og sy sammen med et bakstykke. Så syr jeg fast ringene gjennom alle tre lagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...