Gå til innhold

Jeg trenger tips til en slags ferie med store barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og har to barn fra før på 12 og 14 år. Mannen skal være hjemme og pusse opp i hele sommer, så i år så er han ikke med på tur. Jeg har ikke egen bil, så vi må ta buss eller tog. Jeg tenker at barna skal få ha med seg en venn hver. 

Altså kriteriene til en tur helst over flere dager er:

* Helst ikke over 4 timer fra Vestfold.

* Må kunne ta buss eller tog dit.

* Kan godt sove i telt, men hytte eller lignende hadde vært best siden jeg er høygravid i juli.  

* Må være en dag det ihvertfall er en typisk aktivitet. 

* Må passe barn i alderen 12-14 år

* Busjettet utenom lommepenger er 10.000 kroner. I år går mye penger til oppussingen.  

Tips? 

Det er ikke det at jeg ikke klarer å finne på dagsturer her og der, men jeg skulle gjerne satt sammen er ferieuke eller noe, og da blir det vanskeligere å få det til med budsjettet. Men jeg har kanskje sett og tenkt meg blind nå. Utlandet utgår pga passmangel og for sen time 😊

Anonymkode: e2241...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde jeg definitivt valgt hytte/leilighet/hotell. Sjekk priser og tilgjengelig overnatting før du lar de invitere med venner. Mye er fullbooket. Så mulig det kan bli utfordrende med plass til mange. Mulig jeg hadde valgt hotell i feks Oslo. Brukt penger på det, tog, spise ute (lunsj kan fint kjøpes på vanlig butikk og spises i en park), aktiviteter. 
Utenom det har jeg ikke noen spesielle tips til hvor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hvor lang ferien skal være. Man kan jo fint få noen netter på hotell i Oslo for den summen, eller på en hytte i en feriepark. Men er det snakk om to uker er 10 000 kanskje litt lite. 

Anonymkode: 9e4af...420

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte mellom 4-5 dager til en uke, sånn ettersom hva vi gjør og hvor dyrt det blir. Oslo vet jeg ikke helt med, synes det blir så shoppingtur bare. Vi har vært mye i Oslo, så alt av museumer og andre ting er sett og gjort 🙈 Kan godt ta en dag der, men da blir det et en ekstra tur på et døgn 😊

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg funnet et ok feriesenter i nærheten. Hva vil ungene? Badeland, dyrepark, tivoli? Dra i nærheten av det som interesserer. F.eks rundt Gol; Tropicana, bjørneparken, Langedrag osv. Men vet ikke hvordan det er uten bil. Ellers finnes det jo ferieparker med som har litt av alt, så kan man holde seg der. Norgesferie er uansett litt væravhengig synes jeg.

Anonymkode: 9e4af...420

AnonymBruker
Skrevet

Vike dratt et sted åå Sørlandet , mye fine steder der

Anonymkode: fd780...65f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker barna å gjøre? Trives de ved sjøen med aktiviteter soling, bading, sup, padling ol? Eller vil de til fjells for å gå turer? Eller parker? Eller trives de med å være på reise, togtur f.eks hvor dere hopper av på ulike plasser og får se ulike byer og severdigheter? Eller andre ting? 

Anonymkode: 214b8...eac

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur med Kielferga😊

Anonymkode: b5ba1...e8f

• Nyttig 1
Skrevet

Men hvordan blir det med evt venner som er med? Skal dere dekke turen for de (overnatting?) eller er meningen at de skal dekke selv? Det er har jo kanskje litt å si for hvilke overnattingsmuligheter dere har. Da jeg ser for meg at det er mest aktuelt med leilighet/hytte med 3 soverom, evt to soverom og sovemuligheter i stue/hems e.l? Hvertfall om det er ulikt kjønn på barna dine. De er jo i en tenåringsalder. Og jo større, jo dyrere og mer går til overnatting. Og da strekker gjerne ikke 10.000 særlig til. 

Sørlandet er jo veldig fint på sommeren. Så om dere finner noe ledig der tror jeg det ville vært kjekt for alle. Strandturer, en dag til Kristiansand sentrum selv om det «bare» er et vanlig sentrum, gå noen fine turer eller finne andre aktuelle aktiviteter der. 
Eller kanskje bo i nærheten av en fornøyelsespark som Tusenfryd. De kan vel fint gå rundt selv slike steder på den alderen hvis du vil/trenger å sette deg ned som høygravid :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å låne en bil av noen (dersom du har lappen)? Da vil jo valgmulighetene være mye større.

Du skriver at utlandet ikke er aktuelt pga passmangel. Man trenger ikke pass til Sverige eller Danmark, så ville også tatt med de to alternativene. 

Anonymkode: 920a6...316

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på snart 16år ønsker seg Liseberg og bo på hotell😊 Så det skal vi i sommer. Og en tur på hytta til foreldrene mine på fjellet. 
konfirmasjon i september😅

Anonymkode: c34ca...b0c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er gravid og har to barn fra før på 12 og 14 år. Mannen skal være hjemme og pusse opp i hele sommer, så i år så er han ikke med på tur. Jeg har ikke egen bil, så vi må ta buss eller tog. Jeg tenker at barna skal få ha med seg en venn hver. 

Altså kriteriene til en tur helst over flere dager er:

* Helst ikke over 4 timer fra Vestfold.

* Må kunne ta buss eller tog dit.

* Kan godt sove i telt, men hytte eller lignende hadde vært best siden jeg er høygravid i juli.  

* Må være en dag det ihvertfall er en typisk aktivitet. 

* Må passe barn i alderen 12-14 år

* Busjettet utenom lommepenger er 10.000 kroner. I år går mye penger til oppussingen.  

Tips? 

Det er ikke det at jeg ikke klarer å finne på dagsturer her og der, men jeg skulle gjerne satt sammen er ferieuke eller noe, og da blir det vanskeligere å få det til med budsjettet. Men jeg har kanskje sett og tenkt meg blind nå. Utlandet utgår pga passmangel og for sen time 😊

Bø sommarland

Anonymkode: a83d8...3de

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bø sommarland

Vi er 2 voksne og 2 ungdommer. 10.000 ryker veldig fort. Spesielt på norgesferie. Alt er dyrt. Feriehus og hytter er dyr i sommertid. Inngang til ting er fort 2000kr. pluss reise og mat for deg og 4 ungdommer.

Hotell om det ikke allerede er fullt i Bø eller campingen. Og 2 eller 3 dager i bø må no være greit? Men spørs hva du som høygravid syns.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusenfryd 😄 

Klatrepark?

Bare ikke gjør noe for barnlig, utfordre dem litt! 😊

Anonymkode: 49f2a...097

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg som er teit, men må man nødvendigvis reise noe sted?

Hva med å ha fine dager hjemme, kanskje ta en dagstur til et badested i nærheten (er ikke kjent så aner ikke om dere har strand ol, i nærheten). Bare kos hjemme.

Anonymkode: c58cf...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...