Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som ”vikar“ på en skole, dvs har jobbet hver dag i 6mnd nå og blitt tilbudt fast stilling fra neste år av noe jeg takket nei til grunnet flytting. Men over til poenget det skal være en sommerfest arrangert av jobben om 2 uker å en i komiteeen lurte på hvorfor jeg ikke hadde meldt meg på enda. Gikk da for å høre med ledelsen hvordan jeg kunne melde meg på å fikk høre at siden jeg ikke jobber ”fast” men bare er ”vikar” er jeg ikke invitert. Forstår såklart at dem ikke kan invitere samtlige vikarer osv på slike ting men når jeg i praksis har jobbet 100% i over et halvt år synes jeg det er pill rottent. De som jobber fast i 15% stillinger er invitert. Har helt ærlig mest lyst å bare si f it å slutte på dagen (som eneste vikar med undervisningskompetanse) burde den svi…  Etter slik håpløs behandling… Har heldigvis kjekke kollegaer som arrangerer privat etterfest hvor jeg er invitert. 

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det synes jeg var skikkelig lite inkluderende 😕 Bra du ikke skal fortsette å jobbe der! Ledelsen bør prioritere alle ansatte, synes jeg. Vikar elle fast. 

• Liker 14
Skrevet
MadMaxine skrev (1 time siden):

Jobber som ”vikar“ på en skole, dvs har jobbet hver dag i 6mnd nå og blitt tilbudt fast stilling fra neste år av noe jeg takket nei til grunnet flytting. Men over til poenget det skal være en sommerfest arrangert av jobben om 2 uker å en i komiteeen lurte på hvorfor jeg ikke hadde meldt meg på enda. Gikk da for å høre med ledelsen hvordan jeg kunne melde meg på å fikk høre at siden jeg ikke jobber ”fast” men bare er ”vikar” er jeg ikke invitert. Forstår såklart at dem ikke kan invitere samtlige vikarer osv på slike ting men når jeg i praksis har jobbet 100% i over et halvt år synes jeg det er pill rottent. De som jobber fast i 15% stillinger er invitert. Har helt ærlig mest lyst å bare si f it å slutte på dagen (som eneste vikar med undervisningskompetanse) burde den svi…  Etter slik håpløs behandling… Har heldigvis kjekke kollegaer som arrangerer privat etterfest hvor jeg er invitert. 

Tipper de har retningslinjer ift. Økonomi. Pill råttent likevel! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig! 😕 Fint at du har noen inkluderende kollegaer som ville invitere deg, i hvert fall. Synes absolutt at du skulle ha blitt invitert..

Anonymkode: 67671...89e

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, MadMaxine said:

Om det gnagger sånn på deg, synes jeg du bare skal komme deg vekk.

Skrevet
9 minutter siden, moff said:

Tipper de har retningslinjer ift. Økonomi. Pill råttent likevel! 

Dette går absolutt på økonomi å fikk en småfrekk kommentar fra han ene i ledelsen at reglene er at kun fast ansatte blir invitert til slike ting men at jeg kunne gå å “grine“ til rektor om å bli med om jeg ønsket. Dette var hans forsøk på humor….

Tok det opp på en annen plass jeg jobber med en leder der å fikk til svar at om de hadde opplevd en lignende situasjon og en ansatt som jobber tilnærmet 100% hadde spurt hadde de sagt at det måtte være en glipp å såklart ordnet slik at hen fikk være med… 

Utrolg kjipt at en jobb jeg har stortrivdes i og en arbeidsplass jeg jevnt over har elsket skal få et så stort skjær i sjøen nå noen uker før jeg slutter.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja her er det bare til å komme seg bort, og få NAV til å fikse en ny jobb syns jeg. Rart med de 15% syns jeg så dette var rart.

Anonymkode: 4c40a...e44

Skrevet
4 minutter siden, Fridiskusjon.no said:

Om det gnagger sånn på deg, synes jeg du bare skal komme deg vekk.

Tror den hadde svidd for de fleste, er en gigantisk finger til det arbeidet jeg gjør der… Så ja glad jeg uansett slutter til sommeren. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
1 minutt siden, MadMaxine said:

Tror den hadde svidd for de fleste, er en gigantisk finger til det arbeidet jeg gjør der… Så ja glad jeg uansett slutter til sommeren. 

Har ikke vært borti den før, men noe lignendes. En jeg lærte opp, fikk fast jobb før meg.. "åå bare vent, det dukker nok opp noe neste sommer" han kunne mindre en meg men var 10 år yngre. Ble demotivert og slutta ganske kjapt.

Skrevet

Kunne aldri ha utelatt vikarer på jobbfest, det er bare lavmål å gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble aldri invitert på den type fester da jeg var vikar i en barnehage i 1,5 år. Det var litt kjipt, særlig når de andre snakker om sommerfest og julebord. Men det har nok noe med økonomi, som andre skriver. Men du skal jo uansett ikke fortsette å jobbe ved skolen, og det blir sikkert nok av den type fester når du får deg faststilling en plass :)

Anonymkode: 6be95...5a0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble aldri invitert på den type fester da jeg var vikar i en barnehage i 1,5 år. Det var litt kjipt, særlig når de andre snakker om sommerfest og julebord. Men det har nok noe med økonomi, som andre skriver. Men du skal jo uansett ikke fortsette å jobbe ved skolen, og det blir sikkert nok av den type fester når du får deg faststilling en plass :)

Anonymkode: 6be95...5a0

Hovedgrunnen til at jeg føler situasjonen er kjip her er at jeg jobber 100% og har gjort det i 6 mnd. På papiret er jeg “vikar“ men i praksis jobber jeg mer enn de fleste i fast stilling bortsett fra kontaktlærerne. Derfor hele situasjonen blir veldig absurd å kjip for min del. Har selv jobbet som vikar andre plasser i mye mindre perioder og ikke blitt invitert på slike ting uten å reagere på det men når man faktisk jobber mer enn de fleste på arbeidsplassen synes jeg det går en grense.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor slutter du ikke på dagen? Hadde gjort det bare for å vise dem.

Anonymkode: d28b1...7f6

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor slutter du ikke på dagen? Hadde gjort det bare for å vise dem.

Anonymkode: d28b1...7f6

Frister, men litt kjipt og ødelegge noe som burde være en god referanse pga at man ikke blir invitert på en fest…. For ikke snakke om tapt inntekt neste par ukene. I tilegg til at jeg alt har sagt ja til å jobbe neste par ukene og dermed antar jeg er under ”oppsigelsestid”

Endret av MadMaxine
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok ikke uvanlig, men synes du overdriver med reaksjonen din.

Men nå er jeg av typen som ikke kaster bort fritiden min på slike ting.

Fritiden ser jeg på større verdi enn en "feste" med jobben, det handler jo bare om alkohol og tomprat. Mennesker man bruker mye tid med ellers, altfor mye tid. Man ser også sider man ikke liker når man møtes på denne måten, lite sosialt i mine øyne.

Anonymkode: 1acd3...bd5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes også du overdriver, det er jo ikke noe personlig, men retningslinjer de har ang vikarer. Husker jeg hadde fått jobb i en butikk for mange år siden og alle kollegene dro vekk en helg på julebord. De kunne jo sagt noe om at sist ansatt må holde butikken i gang, men jeg fikk ikke høre noe før de var tilbake. Ikke ett ord til meg. Litt merkelig at noen bedrifter har så dårlig kommunikasjon om slike ting, men husker jeg tenkte at det var sikkert retningslinjer de hadde. 

Anonymkode: aa107...4e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er relativt vanlig at vikarer ikke blir invitert til firmafester, firmaturerer osv. 

Anonymkode: 9eb7a...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er relativt vanlig at vikarer ikke blir invitert til firmafester, firmaturerer osv. 

Anonymkode: 9eb7a...130

Jeg tror også det, spesielt når de jobber via bemanningsbyråer. Da er jo de arbeidsgiveren.

Anonymkode: 1acd3...bd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har satt en grense på at kun faste ansatte skal være med. Du er ikke fast ansatt, du er vikar (uten "").

Det er langt ryddigere av bedriften å holde en klar linje på dette, enn å lage unntak. Alle vikarer eller ingen, er selvsagt riktig av dem i mine øyne.

Hva med vikaren som kanskje har jobbet 10% mindre enn deg? 20% mindre? 10% lenger? Det blir fort tullete.

Anonymkode: 6fa6f...f87

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig at du overdriver sykt her. Det er ingenting personlig ment og har ingenting med hvor mye du har jobbet som vikar. Jeg har også jobbet tilsvarende som ringevikar på sykehjem, var der så og si daglig, men ble ikke invitert til noe sommer/julefest før jeg fikk en liten helgestilling på 14,5%.

Det er det som er normalt og ikke noe å bry seg med. Så du trenger ikke være så bitter.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...