Angus Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Er dette tidenes tv-program på Norsk TV De har holdt på siden 1998 og ligger på godt over en million seere Jeg synes programmet er ganske underholdende og variert. Ofte interesange temaer uten at de blir for gravalvorlige. Mange celebre gjester. Tror nesten jeg har sett samtlige program av Skavland Hva mener dere?
Brunhilde Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Jeg er ikke overvettes imponert, nei. Foretrekker "Nytt på Nytt".
Miss Marple Skrevet 11. november 2005 #3 Skrevet 11. november 2005 Jeg synes også det er helt OK, men ikke noe mer. Føler meg faktisk litt "gammel" når jeg sitter hjemme på en fredagskveld og ser det. Men det favner et bredt spekter av mennesker da, så noe må det jo være.
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 (endret) Syns det avhenger litt av hvor gode gjester han har og om det er interessante temaer. Det er ikke alt som er like bra på Skavland. Men jeg syns alltid innslagene til hun dama (husker ikke hva hun hetere i farta) er morsommme. Kom på hva hun heter, Marit Åslein. Endret 11. november 2005 av Heidi76
Gjest jamsi Skrevet 11. november 2005 #5 Skrevet 11. november 2005 Jeg har gått lei, syntes det var morsomt i begynnelsen. Men så er jeg også typen som blir lei av samme konsept hele tiden, fredagene består av akkurat de samme programmene hver fredag, og lørdagene består av akkurat de samme programmene hver lørdag. Er det ikke Akerø'en så er det Tande P'en. Jeg trenger variasjon og da hjelper det ikke at gjestene varierer fra program til program. Og jeg vet hvor avknappen er og den benyttes flittig hvis det ikke er noe morsomt eller interessant på en annen kanal.
tuji Skrevet 11. november 2005 #6 Skrevet 11. november 2005 "Først og sist" er ikke det det en gang var. Nå ser jeg bare på det i mangel av noe bedre. Fredrik Skavlan (uten d, for øvrig) er nølende og øøøøm-er og æææ-er hele tiden, dessuten er han av og til på grensen til ufin i spørsmålene sine.
*Shira* Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Fin tidtrøyte når en ligger på sofaen, halveis lammet etter et par glass vin Noen høydepunkte innimellom. Men ble ikke akkuratt veldig imponert når Glam girls' Aylar og Rask var gjester. Krangelen var ikke verdig en fjortis krangel engang!
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Enig, det var rett og slett bare tåpelig. Det var vel ikke akkurat topp kvalitet på gjestene den kvelden nei.
Gjest Bonita Mamacita Skrevet 11. november 2005 #9 Skrevet 11. november 2005 Skavlan har tapt seg, synes jeg. Nytt på nytt har holdt på lenger, og har ikke tapt seg. Det er det eneste programmet jeg "må" se.
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #10 Skrevet 11. november 2005 Først og sist har blitt kjedeligere og kjedeligere. Høydepunktene er når de klarer å få inn celebre artister som vil gjøre litt reklame for sin nye cd.
doodles Skrevet 11. november 2005 #11 Skrevet 11. november 2005 Jeg synes det er kjedelig. Da er Nytt på nytt mye bedre!
Betcy Skrevet 11. november 2005 #12 Skrevet 11. november 2005 Jeg synes generelt fredagskvelden på NRK1 er kurant Alle de tre programmene har gått en stund, så de hører liksom til på fredagskvelden. Legge seg på sofaen med et glass vin, og vite at en har to fulle dager fri :-D (de helgene man har fri-helg iallefall).
Hunky Dory Skrevet 13. november 2005 #14 Skrevet 13. november 2005 Om du ønsker flere svar så har dette blitt tatt opp før her
Månekvinnen Skrevet 13. november 2005 #15 Skrevet 13. november 2005 Hva med tidenes dårligste program? Ja, da er jeg med....Skavlan var bra før, men nå? Nei takk!!!! Selvopptatte soss sier jeg bare.. sorry...måtte bare få det ut;)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. november 2005 #16 Skrevet 14. november 2005 Sorry ass, men Først og Sist er omtrent det dårligste programmet som går på tv! Skavlan er en latterlig dårlig journalist, spør om overfladiske ting og stiller ikke skikkelige oppfølgingsspørsmål en gang. Da Dimmu Borgir (les. Norges største eksportvare innen musikk) var på besøk, lurte han bare på hva frisøren deres syntes om å klippe så langt hår! HALLO!?? Har lest bedre intervjuer i skoleaviser...
nostalgia Skrevet 15. november 2005 #17 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes Skavlan er veldig bra jeg - koser meg med det programmet (og resten av NRK's Gullrekke) omtrent hver eneste fredag. Synes ikke han har tapt seg i det hele tatt!! Anette
Gjest Virvel Skrevet 15. november 2005 #18 Skrevet 15. november 2005 Først og Sist synes jeg bare er tregt. Har prøvd å gi det en sjanse når jeg ikke har noe bedre å gjøre på fredagskvelden, men blir bare sittende og gjespe. Har ikke helt sansen for Skavlan, nei.
hilli Skrevet 16. november 2005 #19 Skrevet 16. november 2005 Nei, det er kjedelig og pinlig. Jeg vet ikke om det har tapt seg siden jeg aldri har likt programmet.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #20 Skrevet 16. november 2005 Jeg hører til de som synes programmet var festlig før, men desverre; jeg blir bare irritert når jeg sitter og ser på i disse tider: Hovedankepunktet mitt til programmet går på Skavlan selv, og den overfladiske måten han svært ofte behandler gjestene sine på. Som en her på tråden tidligere har nevnt synes heller ikke jeg at Skavlan greier å få det beste ut av gjestene sine. Mange av disse gjestene er spennende og kunnskapsrike folk som har en historie å fortelle/meninger å ytre, men ofte rundes de ulike seansene alt for kjapt av med en dårlig spøk fra Skavlan (alt skal jo helst være litt småmorsomt) sin side, og dermed blir alle sjanser til noe konstruktivt og lærerikt punktert i stratgropa. I tillegg har det irritert meg grenseløst hvordan han flere ganger (på sin snikete, mannssjovinistiske måte) har en tendens til å kommentert sine kvinnelige gjesters utseende. Alt fra hårfrisyrer, føtter (en av gjestene hadde på seg noen åpne sandaler eller no lignende og han presterte å gi henne komplement for hvor pene føtter hun hadde), da Linda Johansen var i studio var han kun interessert i å snakke og flåse om puppene hennes, i stedet for å prate ordentlig med dama. Bare prøv og legg merke til det videre, hvor lite interessante spørsmål fyren greier å komme opp med til sine kvinnelige gjester. Det burde dessuten være gammelt nytt også for Skavlan at å kommentere en kvinnes utseende/komme med komplement basert på utseende er irrellevant og rett og slett litt ydmykende. Velger å tro at enhver kvinne heller vil vurderes etter andre kriterier, og ikke dukker opp i studio kun for å vise seg frem.) Men der er han flink til å legge lista skremmende lavt. Vel vel, vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men tilbake til tilfellet Linda Johansen; mange vil jo mene at damen har tatt noen underlige valg her i livet, da er det vel strengt tatt mer interessant å finne ut hvorfor hun har tatt disse valgene, enn bare å spille på den gamle myten om at hun må være dum og deilig o.s.v. Å behandle henne som en bimbo blir bare så alt for klisjeaktig og om jeg må få si det, bakstreversk i våre dager. Nei, Skavlan er nærmest blitt sin egen beste parodi, det hele virker så utstudert og liksomintelligent at jeg bare blir trist på hans vegne. Beklager, måtte bare få ut frustrasjonene mine jeg har samlet opp etter flere fredagskvelder som har begynt bra (Først) og endt dårlig til (Sist).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå