AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Jeg har søkt på psykologi med vekt på adferdsanalyse, lektor, geografi, og pedagogikk. Ønsker at lønnen er høy nok til at jeg kan jobbe redusert. Anonymkode: 2b40b...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Du skriver ikke om det er bachelor eller master. Vet ikke hva du skal bruke geografi til? Med de andre tre er det sannsynlig jobb i kommunen, og ved master på alle tre er det ca lik lønn. Pedagogikk og psykologi bachelor er det sannsynligvis kun jobb som miljøterapeut med lavere lønn. Men det er like viktig å tenke på dine interesser og hva du kan trives med. Anonymkode: 4049c...ede 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skriver ikke om det er bachelor eller master. Vet ikke hva du skal bruke geografi til? Med de andre tre er det sannsynlig jobb i kommunen, og ved master på alle tre er det ca lik lønn. Pedagogikk og psykologi bachelor er det sannsynligvis kun jobb som miljøterapeut med lavere lønn. Men det er like viktig å tenke på dine interesser og hva du kan trives med. Anonymkode: 4049c...ede Takk for svar. Gikk fort unna da jeg skrev det, dumt av meg 🙈 Alle er bachelor, og geografi studiet heter "geografi og samfunnsplanlegging". Anonymkode: 2b40b...b1b
Gjest Kastanjefrø Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har søkt på psykologi med vekt på adferdsanalyse, lektor, geografi, og pedagogikk. Ønsker at lønnen er høy nok til at jeg kan jobbe redusert. Anonymkode: 2b40b...b1b Lektor gir høyest lønn, da de to andre bare gir deg mulighet til å jobbe som miljøterapeut. Hvorvidt du kan jobbe redusert avhenger av livsstilen du ønsker deg. Spesielt som miljøterapeut er det ikke mye plass til å redusere lønnen uten å måtte nedjustere forbruket betydelig.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Definitivt lektor. Med mindre en bachelor i geografi og samfunnsplanlegging gir godt betalte jobber jeg ikke har oversikt over. Anonymkode: 6cbf0...d79
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Du kan vel ikke ta lektor bachelorprogram? Lektor er vel 5årig? Anonymkode: f7843...daa
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du kan vel ikke ta lektor bachelorprogram? Lektor er vel 5årig? Anonymkode: f7843...daa Stemmer det, enda en gang gikk det for fort i svingene. 🙈 Hilsen ts med baby i fanget. Anonymkode: 2b40b...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Kastanjefrø skrev (55 minutter siden): Lektor gir høyest lønn, da de to andre bare gir deg mulighet til å jobbe som miljøterapeut. Hvorvidt du kan jobbe redusert avhenger av livsstilen du ønsker deg. Spesielt som miljøterapeut er det ikke mye plass til å redusere lønnen uten å måtte nedjustere forbruket betydelig. Dette stemmer ikke. Det avhenger helt av hvordan du velger å bruke graden din 😉 Jeg har kun en bachelorgrad i en av fagfeltene som TS nevnte i HI, og jeg jobber med HR. Jobber ikke miljøterapeutisk i det hele tatt. Grunnen til at jeg tok den graden, var at jeg synes fagområdet var interessant - og jeg visste at det kunne være nyttig. Har selvsagt opparbeidet meg arbeidserfaring, og hatt en del frivillige verv som leder. Anonymkode: 0c37d...95d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Greit å ha i bakhodet at lønn kan være mer en tariff festet lønn. Feks i kommunen i stillingshjemler med krav om 3-årig. Selv jobber jeg som miljøterapeut i kommunen. Jeg har en grunnlønn på over 600 000.- så kommer en del tusen i året som variabel lønn i tillegg. Jeg har kollegaer i tilsvarende stillingshjemler som tjener langt mindre. Poenget er at det er mye rom for forhandlinger. Ikke minst om du har kompetanse som er etterspurt. Anonymkode: 16045...77e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Velger du geografi og samfunnsplanlegging kan du jobbe i kommune som arealplanlegger. Lønna starter på rundt 500k, veldig lett å få jobb. Men av erfaring er det best å ha master så får du høyere lønn og lettere jobb. Jobben er på kontor, mulighet for hjemmekontor, dagjobb og fleksitid. Så tenk over på hvordan du vil jobbe. Feks som lektor må du sannsynligvis ha elever. Men i en kontorjobb bruker du mindre tid på kunder o.l. Anonymkode: 4a81e...c7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå