AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Dere som er voksne, har kjæreste og som gjerne har startet på ny, hvem betaler når dere er ute på cafe eller på restaurant eller bare ute og tar noen øl? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler det så lett føles feil. Han tjener mye mer enn meg (hvertfall det dobbelte), eier mer enn meg og sitter mye bedre i det og har ét voksent utflyttet barn. Jeg tjener mye mindre og har tre hjemmeboende barn. Og når vi er ute så drikker han mer øl og vin enn meg, og det føles litt leit faktisk å betale for dette da jeg gjerne også skulle brukt disse pengene på barna. Føles nesten bedre om vi hadde betalt hver vår. Ikke meningen å være gjerrig, men pengene strekker bare akkurat til. Anonymkode: 7386d...472 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Da syns jeg at du må være ærlig med han om dette. Anonymkode: c9c9f...75b 8 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Så si det til han da. Anonymkode: c8b6a...a3e 2
McMary Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Hvorfor i all verden betaler du for han når dere er ute?! Det er jo direkte frekt av han å la deg betale alkoholen hans når dere er på restaurant eller pub. Altså, om du spanderer en runde i ny og ne er jo fint, men det virker som du betaler alltid eller ofte? Det vanlige er vel å betale sånn ca. annenhver gang om man tjener likt og spiser / drikker likt. Men slik er det jo ikke for dere. Dette må du snakke med han om. Klart du skal bruke pengene dine på barna og ikke alkohol på byen til han. 11
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Med eksen betalte jeg nesten alt, fordi jeg hadde best økonomi. Men jeg hadde ikke betalt alkohol ute om han drakk det, eller ekstragavante måltider. Du burde hvert fall ikke gjøre det som har knapt med penger. K46 Anonymkode: b11a4...635 3
micromaya Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Det er lov til å være ærlig om dette. Da jeg traff kjæresten min spanderte han alt på første date, jeg på neste. Og sånn har vi egentlig fortsatt, føler at alt flyter noenlunde likt. En gang jeg ba ham med på noe som koster endel, var han ærlig og sa at han ikke ønsket å bruke penger på det akkurat nå, det passet ikke helt inn. Så jeg spanderte, og han fortet seg å gjøre opp for det så fort han kunne. Det er en helt ærlig sak. Ble faktisk bare glad for at han innrømmet det, da jeg har vært i dine sko tidligere og vet hvor kjipt det kan være å måtte bruke penger «man ikke har».
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Really? Hvor gamle er dere? Synes det er rart han ikke spanderer på deg? Du kan selvsagt spandere i ny og ne du også, men han bør absolutt betale mest Anonymkode: bd09f...2ed 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Vi bytter også på, når vi kjøper øl eller drinker på byen. Men vi drikker ganske lik mengde. Noen ting/aktiviteter betaler alltid jeg, andre ting betaler alltid han. Samlet sett er vi omtrent i balanse. Anonymkode: 8bb48...61c
Diskusjon69 Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Really? Hvor gamle er dere? Synes det er rart han ikke spanderer på deg? Du kan selvsagt spandere i ny og ne du også, men han bør absolutt betale mest Anonymkode: bd09f...2ed Hvorfor det? skal ikke alt være så likestilt nå? Er jeg ute med en dame og noen prøver å rane oss f eks, må jo dama forstå at denne gangen er det hennes tur til å forsvare oss om vi må. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 Det er han som ALLTID betaler fordi han tjener over det dobbelte og vel så det, enn meg .
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Deler selvsagt regningen. Hvem som tjener mest har absolutt ingenting å si, som om jeg skal snylte på noen bare fordi de tjener mer? Anonymkode: 24276...814 4
-Missi- Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Jeg syns der er hyggelig å bli spandert på særlig starten når det er et forhold er jeg vant til at det er 50/50 ca. Har takket nei til å bli spandert på de gangene på 1.date hvor jeg allerede merker jeg ikke er interessert i date nr 2. Men gidder ikke krangle heller om han insisterer veldig på å betale etter jeg har sagt vi kan dele. Hater awkwarde øyeblikk på restaurant/café/bar osv 🙈 Ts jeg hadde aldri aksepter sånn du har det virker ikke bra🤔
bnb90 Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 2 hours ago, Fridiskusjon.no said: Hvorfor det? skal ikke alt være så likestilt nå? Er jeg ute med en dame og noen prøver å rane oss f eks, må jo dama forstå at denne gangen er det hennes tur til å forsvare oss om vi må. Å herregud det har jo ingenting med aaken å gjøre, er selv mann menn for en kverulering du driver med her En kvinne har ikke sjangs til å forsvare en mann fra en annen mann så det har ingenting med likestilling å gjøre En alenemor derimot har en god sjangs på å betale for seg selv derimot 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Her er det han som oftest betaler, ikke alltid, men ofte. Han tjener myemye mer enn meg. Men innimellom er det meg og.. Vi har faktisk snakka om det, for jeg følte det var litt teit i starten, men det funker for oss Anonymkode: ca4ac...bb2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 Stort sett han som betaler, selv om jeg tjener mest. Tar frem mobilen hver gang og tenker vi skal dele, men har etter hvert skjønt at det har med stolthet å gjøre for hans del, så da krangler jeg ikke på det. Vi holder oss til steder innenfor hans prisklasse uansett. Rent generelt tenker jeg egentlig 50/50 hvis begge er blitt enige om sted (og prisnivå), og lar normalt ikke andre spandere hvis jeg vil beholde dem som venner (men ikke noe mer ...). Men det kan kanskje virke som dere ikke egentlig er blitt enige om prisnivået her (dvs. hvor mye dere ønsker å bruke på en kveld)? Det kan jo være greit å avklare. Anonymkode: 45fa1...bc0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Hvis du har tre barn hjemme; hvor ofte går du egentlig ut og drikker da? jeg har det litt som deg- kjæresten sier direkte at jeg skal betale - gjerne selv om jeg har betalt middagene vi spiste forrige gang vi spiste ute.. han velger alltid noe dyrere enn hva jeg bestiller til meg selv..spare enormt de dagene vi ikke er sammen.. Anonymkode: 697bd...a35
bnb90 Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 (endret) gentleman kulturen er død, den var før da kvinner ikke hadde jobb eller penger, nå er vi likestilt baby og dere har egne jobber og penger, pay up Endret 6. juni 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Ninish1991 Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Med eksen betalte jeg nesten alt, fordi jeg hadde best økonomi. Men jeg hadde ikke betalt alkohol ute om han drakk det, eller ekstragavante måltider. Du burde hvert fall ikke gjøre det som har knapt med penger. K46 Anonymkode: b11a4...635 Spiller ikke noe rolle om du har best økonomi, han skal klare å betale for seg selv. Du er ikke moren hans
Ninish1991 Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du har tre barn hjemme; hvor ofte går du egentlig ut og drikker da? jeg har det litt som deg- kjæresten sier direkte at jeg skal betale - gjerne selv om jeg har betalt middagene vi spiste forrige gang vi spiste ute.. han velger alltid noe dyrere enn hva jeg bestiller til meg selv..spare enormt de dagene vi ikke er sammen.. Anonymkode: 697bd...a35 Hva?? At du gidder 😅😅😅 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 (endret) Gentlemannen er død, nymotens feminisme tok livet av han gitt 😂 Anonymkode: e10b1...0da Endret 6. juni 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå