Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en godt voksen dame som har funnet kjærligheten en times biltur unna meg. Vi har vært kjærester i et par år, men vi er ganske ulike. Han er fri, mens jeg har barn, og pga barna og at jeg ikke er flyttbar kan vi ikke bo sammen før om en god del år. Pga avstanden møtes vi bare i helgene, og da blir det stort sett mine barnefri helger. Da lager vi mat sammen, går turer, iblant cafebesøk og ser film og slapper av. De to andre helgene reiser han hjem til hjemplassen sin hvor han har en bolig, er med kompiser, tar noen øl og spiser ute og lever et liv jeg ikke har mulighet til. Av en eller annen grunn så trigger dette meg. Jeg føler litt at jeg er «stucked» hjemme med barn, mens han lever livet. Jeg mener selvfølgelig ikke at han ikke skal sitte hjemme å sture, men hvorfor plager det meg? 

(Det hender innimellom at han sover en natt her hos meg mens jeg har ungene altså, men poenget er at så fort han reiser hjem så lever han et fantastisk liv jeg ikke er en del av. 

Hvorfor plager dette meg?

Anonymkode: 2e048...305

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Misunnelig kanskje?

Også sa du det vel ganske klart i siste setning. Han lever et fantastisk liv som du ikke er en del av, noe du ønsker at du var. 

Endret av Kratt_
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nå ikke sikkert det livet er så «fantastisk», da. Jeg synes egentlig det høres mer ut som om han gir rom for deg og barna, og fyller fritiden sin med annet når han ikke er med deg. Det er vel mye bedre enn en som furter eller ikke viser forståelse for at du må prioritere barna de helgene? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare bra at han tar seg av egne behov, at du gir han friheten til det, og at han gir deg muligheten til å prioritere barna. Han er ikke barnefar, han har ingen forpliktelser til å stille opp for ungene dine. Er grunnen til at det plager deg fordi du ikke stoler 100% på han og tror at han kan være utro når han er ute?

Anonymkode: 9d3bc...19f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor flytter han ikke til deg så dere blir en familie?

Anonymkode: f85b0...eea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en godt voksen dame som har funnet kjærligheten en times biltur unna meg. Vi har vært kjærester i et par år, men vi er ganske ulike. Han er fri, mens jeg har barn, og pga barna og at jeg ikke er flyttbar kan vi ikke bo sammen før om en god del år. Pga avstanden møtes vi bare i helgene, og da blir det stort sett mine barnefri helger. Da lager vi mat sammen, går turer, iblant cafebesøk og ser film og slapper av. De to andre helgene reiser han hjem til hjemplassen sin hvor han har en bolig, er med kompiser, tar noen øl og spiser ute og lever et liv jeg ikke har mulighet til. Av en eller annen grunn så trigger dette meg. Jeg føler litt at jeg er «stucked» hjemme med barn, mens han lever livet. Jeg mener selvfølgelig ikke at han ikke skal sitte hjemme å sture, men hvorfor plager det meg? 

(Det hender innimellom at han sover en natt her hos meg mens jeg har ungene altså, men poenget er at så fort han reiser hjem så lever han et fantastisk liv jeg ikke er en del av. 

Hvorfor plager dette meg?

Anonymkode: 2e048...305

Det plager deg fordi du føler du ikke strekker til i den relasjonen. Du vil være med, "bety" mer og bli prioritert. Det er naturlig hos oss kvinner. 

Det at han vil ha deg, men ikke livet du lever med barn, betyr ikke at du blir nedprioritert. Nyt det fine du har, nyt at du har noen å bruke fritiden din på, men vær bevisst over ansvaret du selv har valgt ved å få barn. 

Dere kan være perfekte for hverandre. Om du tillater det. 

Anonymkode: eb45e...de7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd han skal være utro når han er på galeien med kompiser?

Anonymkode: 5c949...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...