AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Hei, kan være jeg sikkert får litt kjeft av noen med dette innlegget men jeg trenger å lufte tankene og håper også om noen har noen gode råd å komme med om hva jeg bør gjøre i denne situasjonen. Dette blir et veldig langt innlegg også men jeg skal prøve å forklare det så godt jeg kan. Det har seg sånn at jeg har vært sammen med en fyr i snart et halvt år nå. Det har vært litt vanskelig da han har vært dårlig med å kommunisere med meg og at jeg liksom ikke klarer å komme helt innpå han og at jeg syns det har vært vanskelig å snakke med han generelt, selv om det har blitt litt bedre nå. Ellers er han en bra og snill fyr, vi har heller aldri kranglet eller noe. Får et par år siden holdt jeg på med en fyr, la oss kalle han Kristian. Jeg var veldig forelsket men det ble aldri noe mer da han ikke var klar for noe seriøst den gangen selv om han var forelsket i meg også, i følge han. Jeg husker han sa til meg at jeg var den fineste jenta han visste om, det har han sagt flere ganger. Kristian og kjæresten min er gode kompiser, vi festa mye sammen før da jeg og Kristian holdt på og kjæresten min vet om at vi har en fortid sammen. Den siste tiden nå har det vært en del festing med Kristian, kjæresten min, meg og vennegjengen. Både Kristian og kjæresten min er en del av samme gjeng, så det er derfor jeg har møtt på Kristian igjen. Kristian har nettopp kommet ut av et langt forhold, og nå når han har blitt singel igjen har han flørtet med meg på fest og han har også sagt at det kunne blitt noe mellom oss den gangen, han holdt meg i hånden mens han sa det og hvis jeg husker rett så har han også sagt at han angret på at det ikke ble noe mer mellom oss. Da han fikk vite om at jeg og kjæresten min hadde blitt sammen sendte han meg en melding, han var også i forhold den gangen han sendte meldingen og han hadde drukket så det var vanskelig å forstå hva han skrev men han skrev noe med at han syns det var kjekt at jeg og kjæresten min hadde funnet hverandre men så skrev han også noe som virket som om han syns det var dumt samtidig, det er vanskelig å forklare. Han har også sagt at han har tilgitt kjæresten min, men jeg vet ikke om han mente at kjæresten min på en måte stjal meg eller hva det var.. Den siste tiden nå har jeg gått rundt å tenkt på alt dette med han, det han har sagt til meg og minnene vi har sammen. Jeg vet ikke hva det er men jeg merker at jeg savner han litt, men jeg er jo i et forhold med kompisen hans.. Og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre her. Før Kristian kom inn i bildet igjen så har jeg også vært usikker på om jeg ville fortsette forholdet da jeg ikke vet om kjæresten min er den rette for meg, jeg har vært så usikker på om vi passer sammen både pga jeg gikk inn i dette forholdet altfor raskt og uten å tenke meg om og dette med kommunikasjonen og at det har vært litt vanskelig å snakke med han generelt. Da jeg og Kristian har snakka sammen på fest har han fortalt meg at kjæresten min blir sjalu når vi snakker sammen, kjæresten min har aldri sagt det til meg men jeg har selv sett at han har blitt sjalu når Kristian har snakket til meg, for Kristian kan være ganske flørtete av seg, spesielt nå når han har blitt singel. Jeg husker engang da jeg var på fest, så gikk jeg på toalettet og det var ganske lett å høre hva folk sier så når jeg var på toalettet hørte jeg kjæresten min si at han ble jævla forbanna når Kristian prøvde seg på meg, det var hans ord. Jeg sa ingenting når jeg kom ut for jeg tenkte at kjæresten min ikke visste at jeg hørte det. Så jeg har prøvd å være litt avvisende mot Kristian også pga respekt for kjæresten min, men samtidig så ønsker jeg å snakke med Kristian også, jeg føler at vi kommer bedre overens og at det er lettere å snakke med han en kjæresten min. Men dette er veldig vanskelig, for Kristian har nettopp kommet ut av et forhold og jeg vet ikke hva hensikten hans er, om han bare vil få seg noe siden han er singel nå eller om det er noe mer i bildet pga alt han har sagt til meg i det siste, jeg vet ikke. Jeg vet ikke hva som er rett og galt og gjøre her, for problemet er jo også at de er kompiser og henger med samme gjengen og den gjengen hadde nok tenkt at jeg hadde vært ei jævla fitte om jeg skulle gjort det slutt med kjæresten min for så å hoppe rett over til Kristian, hvis det er det han vil. I tillegg så hadde det vært urettferdig gjort mot kjæresten min. Jeg er også redd for at jeg kan miste alle hvis jeg skulle gått for Kristian, for jeg har blitt veldig glad i den gjengen og vi har det alltid gøy når vi er med hverandre. Men jeg er også som sagt usikker på om kjæresten min er den rette for meg selv om han er veldig snill mot meg. Dette er første gangen jeg er sammen med en som har behandler meg bra, men samtidig er jeg usikker på hele forholdet og han. Hjertet mitt sier Kristian, hodet mitt sier enten bli singel/kanskje gå for Kristian eller fortsett å være sammen med kjæresten min pga han behandler meg bra. Hvis noen har gode råd å komme med her, om noen har vært i samme situasjon selv, hvordan ble det etterpå? Hvilket valg tok dere? Tok dere rett valg? Angrer dere på noe? Hva er deres mening om hva som er rett og galt i denne situasjonen? Anonymkode: 323f2...a1e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Du kan ikke være sammen med en mann hvis du hele tiden tenker på en annen mann. Anonymkode: 748d3...c75
Helene1982 Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Mitt råd er: 1.Finn ut om du har lyst til å være sammen med kjæresten din. 2. jeg kjenner ikke denne "Kristian" men en person som ikke evner å utrrykke følelser eller å kommunisere, men flørter med dama til kameraten sin, er ikke spesielt lovende i mine øyne. Dette er mye ryddejobb,hvis du ønsker å begi deg ut på et forhold med denne mannen. 3. Handler dette om at du ikke føler en god nok tilknytning til din nåværende partner, eller handler det om at du har valgt "feil" ? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Du har jo aldri vært sammen med Kristian, så hvordan kan han plutselig bli "the one that got away"? Brukes ikke dette begrepet om en man slo opp med fordi man ville gjøre seg andre erfaringer i livet? Altså leve singellivet en stund, dra på reiser, studere i utlandet/utenbys, osv.? Anonymkode: 10746...de7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du har jo aldri vært sammen med Kristian, så hvordan kan han plutselig bli "the one that got away"? Brukes ikke dette begrepet om en man slo opp med fordi man ville gjøre seg andre erfaringer i livet? Altså leve singellivet en stund, dra på reiser, studere i utlandet/utenbys, osv.? Anonymkode: 10746...de7 Nei, det er ikke nødvendig at man må ha slått opp fordi man ville få seg andre erfaringer i livet. Anonymkode: caba2...a2d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Jeg tror at du er i villrede rett og slett fordi du er i et forhold med en som ikke er den rette. Nå er heller ikke Kristian noe å satse på fordi at mer enn halvparten av det han sier er bare bløff. Først var han ikke klar for noe forhold, men når han kom ut av et lengre forhold så var han plutselig klar når DU var i et forhold. Han går bak ryggen på kompisen sin og holder dere begge med godt snakk. Du bør velge bort begge to, og begynne med blanke ark og sjølrespekten din i behold. Å rote seg inn i noe drama mellom desse to mennene vil bare bli negativt for deg på sikt. Det finnes andre bra menn enn desse to. Anonymkode: c59db...4ba 1
Eneri Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Jeg syns ikke Kristian virker som et godt valg for deg uansett om du evt velger å gjøre det slutt med typen din pga dårlig kommunikasjon. Du "holdt på" med Kristian for etpar år siden, han sier da at han ikke er ute etter noe seriøst. Deretter går han inn i det du kaller et langvarig forhold med en annen -som nå er over - og da er du plutselig god nok igjen? Så flørter han med deg og pusher og viser til " gode minner" dere to imellom, fra en periode som IKKE var et forhold? Pass deg her, jeg syns du skal unngå Kristian en stund til du virkelig har fått kjent etter om ting kan funke mellom deg og kjæresten din. Og velger du å gå fra ham, bør det ikke være for å løpe i armene til Kristian i første omgang. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå