Gå til innhold

Camembert eller brie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva liker du best?

Anonymkode: 922b8...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Camembert 🤩

Skrevet

Camembert. 

AnonymBruker
Skrevet
Pølsevann skrev (2 minutter siden):

Camembert 🤩

pia mater skrev (1 minutt siden):

Camembert. 

Jeg er helt ny med både brie og camembert, men jeg ser så lite utvalg  av camembert i butikken. Hvilken kjøper dere?

AnonymBruker
Skrevet

Brie, camembert smaker ammoniakk. 

Anonymkode: 43695...df6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke camembert, men dersom du er ute etter en mild og forholdsvis smakløs ost så gå for brie :P 

Anonymkode: ba6e2...08e

Skrevet

Det kvittar litt. Det kan være større forskjeller mellom forskjellige merker av det samme enn mellom en tilfeldig camembert og brie. Den største forskjellen er egentlig størrelsen. Men spis den godt modnet, og ikke kjøleskapskald uansett hva du velger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker ikke camembert, men dersom du er ute etter en mild og forholdsvis smakløs ost så gå for brie :P 

Anonymkode: ba6e2...08e

Synes de få jeg har smakt er ganske smakløse😁 har du andre oster å anbefale?

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (2 minutter siden):

Det kvittar litt. Det kan være større forskjeller mellom forskjellige merker av det samme enn mellom en tilfeldig camembert og brie. Den største forskjellen er egentlig størrelsen. Men spis den godt modnet, og ikke kjøleskapskald uansett hva du velger. 

Modner den av seg selv bare ved å ligge i kjøleskapet? Jeg er ikke kjent med brie og vet ikke hva det innebærer😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Modner den av seg selv bare ved å ligge i kjøleskapet? Jeg er ikke kjent med brie og vet ikke hva det innebærer😆

Ja, den modnes i kjøleskapet, men bør ikke skjæres i før du skal begynne å spise den. Spis den nærmere utløpsdato heller enn flere uker før. Noen ganger finner man slike oster i «billigkroken» fordi de nærmes seg dato. 

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (2 minutter siden):

Ja, den modnes i kjøleskapet, men bør ikke skjæres i før du skal begynne å spise den. Spis den nærmere utløpsdato heller enn flere uker før. Noen ganger finner man slike oster i «billigkroken» fordi de nærmes seg dato. 

Tusen takk!😃 jeg vet virkelig ingenting om muggoster😃 de trekantene man kjøper er jo allerede skåret i. Mente du bare ikke skjære mer i den eller at jeg bør kjøpe en hel, rund ost?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk!😃 jeg vet virkelig ingenting om muggoster😃 de trekantene man kjøper er jo allerede skåret i. Mente du bare ikke skjære mer i den eller at jeg bør kjøpe en hel, rund ost?

Hvis du kjøper en ferdig skåret trekant kan du se på modningsgraden når du kjøper den. Hvis den er hard og hvit inni er den ikke spesielt moden. Noen liker det sånn. Men når den er helt moden har den samme konsistens gjennom hele snittflaten, og buler gjerne litt ut. Da er den moden, og etter min mening best. 

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (4 minutter siden):

Hvis du kjøper en ferdig skåret trekant kan du se på modningsgraden når du kjøper den. Hvis den er hard og hvit inni er den ikke spesielt moden. Noen liker det sånn. Men når den er helt moden har den samme konsistens gjennom hele snittflaten, og buler gjerne litt ut. Da er den moden, og etter min mening best. 

Åå tusen takk! Det var veldig oppklarende!😃 da får jeg prøve meg fram og gi brien noe nye sjanser😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åå tusen takk! Det var veldig oppklarende!😃 da får jeg prøve meg fram og gi brien noe nye sjanser😃

En personlig favoritt er Brie de Meaux. 

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (6 minutter siden):

En personlig favoritt er Brie de Meaux. 

Den kjøpte jeg faktisk for et par dager siden!😃 men jeg skulle kanskje latt den ligge litt da😄

AnonymBruker
Skrevet

Smeltet camembert 😋😋

Anonymkode: b8054...0bf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Smeltet camembert 😋😋

Smelter du den i ovnen da?

Skrevet

Liker best Brie jeg, synes den er ofte litt mildere.

Favoritt:

fylt loff med Brie, bacon og persille&hvitløkssmør 😱😋😋😋🤩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 18.37):

Smelter du den i ovnen da?

Ja, eller i air fryer. Smør den så på baguett-biter, ha syltetøy på toppen og nyt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...