AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Pølsevann skrev (2 minutter siden): Camembert 🤩 pia mater skrev (1 minutt siden): Camembert. Jeg er helt ny med både brie og camembert, men jeg ser så lite utvalg av camembert i butikken. Hvilken kjøper dere? Anonymkode: 922b8...6c0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Brie, camembert smaker ammoniakk. Anonymkode: 43695...df6 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Liker ikke camembert, men dersom du er ute etter en mild og forholdsvis smakløs ost så gå for brie Anonymkode: ba6e2...08e
Viktualia Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Det kvittar litt. Det kan være større forskjeller mellom forskjellige merker av det samme enn mellom en tilfeldig camembert og brie. Den største forskjellen er egentlig størrelsen. Men spis den godt modnet, og ikke kjøleskapskald uansett hva du velger.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Liker ikke camembert, men dersom du er ute etter en mild og forholdsvis smakløs ost så gå for brie Anonymkode: ba6e2...08e Synes de få jeg har smakt er ganske smakløse😁 har du andre oster å anbefale? Anonymkode: 922b8...6c0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Viktualia skrev (2 minutter siden): Det kvittar litt. Det kan være større forskjeller mellom forskjellige merker av det samme enn mellom en tilfeldig camembert og brie. Den største forskjellen er egentlig størrelsen. Men spis den godt modnet, og ikke kjøleskapskald uansett hva du velger. Modner den av seg selv bare ved å ligge i kjøleskapet? Jeg er ikke kjent med brie og vet ikke hva det innebærer😆 Anonymkode: 922b8...6c0
Viktualia Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Modner den av seg selv bare ved å ligge i kjøleskapet? Jeg er ikke kjent med brie og vet ikke hva det innebærer😆 Anonymkode: 922b8...6c0 Ja, den modnes i kjøleskapet, men bør ikke skjæres i før du skal begynne å spise den. Spis den nærmere utløpsdato heller enn flere uker før. Noen ganger finner man slike oster i «billigkroken» fordi de nærmes seg dato.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 Viktualia skrev (2 minutter siden): Ja, den modnes i kjøleskapet, men bør ikke skjæres i før du skal begynne å spise den. Spis den nærmere utløpsdato heller enn flere uker før. Noen ganger finner man slike oster i «billigkroken» fordi de nærmes seg dato. Tusen takk!😃 jeg vet virkelig ingenting om muggoster😃 de trekantene man kjøper er jo allerede skåret i. Mente du bare ikke skjære mer i den eller at jeg bør kjøpe en hel, rund ost? Anonymkode: 922b8...6c0
Viktualia Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk!😃 jeg vet virkelig ingenting om muggoster😃 de trekantene man kjøper er jo allerede skåret i. Mente du bare ikke skjære mer i den eller at jeg bør kjøpe en hel, rund ost? Anonymkode: 922b8...6c0 Hvis du kjøper en ferdig skåret trekant kan du se på modningsgraden når du kjøper den. Hvis den er hard og hvit inni er den ikke spesielt moden. Noen liker det sånn. Men når den er helt moden har den samme konsistens gjennom hele snittflaten, og buler gjerne litt ut. Da er den moden, og etter min mening best.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Viktualia skrev (4 minutter siden): Hvis du kjøper en ferdig skåret trekant kan du se på modningsgraden når du kjøper den. Hvis den er hard og hvit inni er den ikke spesielt moden. Noen liker det sånn. Men når den er helt moden har den samme konsistens gjennom hele snittflaten, og buler gjerne litt ut. Da er den moden, og etter min mening best. Åå tusen takk! Det var veldig oppklarende!😃 da får jeg prøve meg fram og gi brien noe nye sjanser😃 Anonymkode: 922b8...6c0
Viktualia Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åå tusen takk! Det var veldig oppklarende!😃 da får jeg prøve meg fram og gi brien noe nye sjanser😃 Anonymkode: 922b8...6c0 En personlig favoritt er Brie de Meaux.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Viktualia skrev (6 minutter siden): En personlig favoritt er Brie de Meaux. Den kjøpte jeg faktisk for et par dager siden!😃 men jeg skulle kanskje latt den ligge litt da😄 Anonymkode: 922b8...6c0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 Smeltet camembert 😋😋 Anonymkode: b8054...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Smeltet camembert 😋😋 Anonymkode: b8054...0bf Smelter du den i ovnen da? Anonymkode: 922b8...6c0
Bithiah Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 Liker best Brie jeg, synes den er ofte litt mildere. Favoritt: fylt loff med Brie, bacon og persille&hvitløkssmør 😱😋😋😋🤩
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 18.37): Smelter du den i ovnen da? Anonymkode: 922b8...6c0 Ja, eller i air fryer. Smør den så på baguett-biter, ha syltetøy på toppen og nyt! Anonymkode: b8054...0bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå