AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Har det veldig mye å si hvor sosiale barna i barnehagen er med andre barna på fritida når de går i barnehagen? Usikker på hvor vanlig det er å være sosial med andre barn etter barnehagetid, men ser at andre barn er med andre barn hjem etter barnehagen. Har det mye å si for videre sosiale liv? Syns hverdagen er hektisk som den er. Vanskelig å å få det til å gå opp med kjøring og bringing av andre barn om vi skulle hatt med det også. Våre barn opptar de to setene som er i bilen. Samtidig så er barna ofte veldig slitne etter barnehagen.. I helgene er det alltid mye å fikse og ordne så syns det er vanskelig å få tid da også. Vi har hatt besøk av barn, men det er ikke så ofte.. Vi har heller ikke blitt spurt så mange ganger, så er kanskje ikke så vanlig? Om ikke våre barn er de eneste som ikke er med da.. Anonymkode: b4d51...ab4
Sofakona Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 2 barn og aldri hat med barn hjem etter barnehagen. Det orker jeg ikke, det er mat, gå tur, rydde etc. Går helt fint med begge;)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Veldig vanlig i området vårt å ha med eller være med hjem fra de er 3 år.Også fin måte å bli kjent med barn og foreldre på Anonymkode: f8e70...82d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig vanlig i området vårt å ha med eller være med hjem fra de er 3 år.Også fin måte å bli kjent med barn og foreldre på Anonymkode: f8e70...82d Hvordan blir du kjent med foreldrene ved å ha med barna hjem? Den lille snakken når du henter barnet ditt? Anonymkode: b4d51...ab4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan blir du kjent med foreldrene ved å ha med barna hjem? Den lille snakken når du henter barnet ditt? Anonymkode: b4d51...ab4 Lille? Eh mulig det er sånn hos dere men ikke her Anonymkode: f8e70...82d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lille? Eh mulig det er sånn hos dere men ikke her Anonymkode: f8e70...82d Nei vi gjør jo ikke dette så derfor jeg lurer. Er det sånn at du også drar dit på besøk og snakker lenge? Anonymkode: b4d51...ab4
appelsinjuice Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Etter min erfaring er det veldig nytting å ha leketreff med barna mens de er så små at det er naturlig at en av foreldrene blir med. Vi har fått mange gode venner på den måten, og det er nyttig å ha god kontakt med foreldrene for da blir terskelen for å ta kontakt angående ting desto lavere. Når det er sagt så er det svært sjelden vi orker å ha med barn hjem etter barnehagen. Det blir en logistikk-kabal ift. at vi kun har barneseter nok til våre egne barn i bilen, og å gå hjem med flere små barn som kanskje verken vil gå eller bære sekkene sine selv er en prøvelse. 🙈 I tillegg er barna gjerne slitne etter barnehagen, og jeg har både opplevd at de har sovnet mens lekekameraten er på besøk og rett ut sagt: «Jeg er sliten. Hvorfor kan jeg ikke bare leke alene?». 🙈
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei vi gjør jo ikke dette så derfor jeg lurer. Er det sånn at du også drar dit på besøk og snakker lenge? Anonymkode: b4d51...ab4 Man tar en kaffe og setter seg ned å prater Anonymkode: f8e70...82d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Min jente på 4 år har hatt noen leieavtaler med bestevenninnen fra barnehagen og noen ganger har vi vært med andre jenter på hennes avdeling også. Disse avtalene har kun funnet sted i helgene, og vi har funnet ut at 2-3 timers avtaler holder i massevis i den alderen. Blir det 4 timer eller mer sovner hun på sofaen etterpå. Avtalene har vært frilek hjemme hos oss eller de andre, byturer, turer til standen, aking om vinteren osv...Helt greit å slå ihjel noen timer av helgen på den måten, men noe besøk etter lange dager i barnehagen hadde jeg ikke orket. da er det kun noen timer til vi starter kveldsstellet. Jeg vet at noen av jentene i barnehagen har overnattet hos hverandre. Dette synes jeg er for tidlig da de kun er 3-4 år. Anonymkode: a1cfb...1c9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min jente på 4 år har hatt noen leieavtaler med bestevenninnen fra barnehagen og noen ganger har vi vært med andre jenter på hennes avdeling også. Disse avtalene har kun funnet sted i helgene, og vi har funnet ut at 2-3 timers avtaler holder i massevis i den alderen. Blir det 4 timer eller mer sovner hun på sofaen etterpå. Avtalene har vært frilek hjemme hos oss eller de andre, byturer, turer til standen, aking om vinteren osv...Helt greit å slå ihjel noen timer av helgen på den måten, men noe besøk etter lange dager i barnehagen hadde jeg ikke orket. da er det kun noen timer til vi starter kveldsstellet. Jeg vet at noen av jentene i barnehagen har overnattet hos hverandre. Dette synes jeg er for tidlig da de kun er 3-4 år. Anonymkode: a1cfb...1c9 *Lekeavtaler Anonymkode: a1cfb...1c9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Vi hadde stort sett bare besøk av barnet til et vennepar da vårt barn gikk i bhg. De gikk på samme avdeling og var med hverandre hjem av og til. Siste året i bhg var det et barn til som var hos oss 2 eller 3 ganger. Mange barn i nabolaget her da, så det var nesten alltid noen å leke med. Ellers hadde det nok vært fint med besøk litt oftere, ettersom han er enebarn og vi ofte hentet tidlig i bhg. Anonymkode: 1a49a...7d7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Kun 1 playdate fra barnehage, men utallige med nabobarna. Enklere med de som bor i samme blokk. Anonymkode: 86e21...c27
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har det veldig mye å si hvor sosiale barna i barnehagen er med andre barna på fritida når de går i barnehagen? Usikker på hvor vanlig det er å være sosial med andre barn etter barnehagetid, men ser at andre barn er med andre barn hjem etter barnehagen. Har det mye å si for videre sosiale liv? Syns hverdagen er hektisk som den er. Vanskelig å å få det til å gå opp med kjøring og bringing av andre barn om vi skulle hatt med det også. Våre barn opptar de to setene som er i bilen. Samtidig så er barna ofte veldig slitne etter barnehagen.. I helgene er det alltid mye å fikse og ordne så syns det er vanskelig å få tid da også. Vi har hatt besøk av barn, men det er ikke så ofte.. Vi har heller ikke blitt spurt så mange ganger, så er kanskje ikke så vanlig? Om ikke våre barn er de eneste som ikke er med da.. Anonymkode: b4d51...ab4 Veldig kos for barna og være med eller ha med venner fra bhg hjem. Her har det vært mange. Mye lek og sosialisering som de har vokst mye på og gleder seg så mye til. Vil si det er litt viktig ja. Anonymkode: 65060...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå