Gå til innhold

Hvor mye gjetter du det koster å bygge et lite hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La oss si jeg har en tomt (ser bort i fra den kostnaden, da tomt priser varierer så mye i Norge). 

Hvor mye koster det å bygge et lite hus? Tenker ca 50 kvadrat på et plan

Påkopling av vann/kloakk, sprengning av litt fjell, gravemaskiner, alt av materiale til å bygge huset + et firma som bygger det. Rørlegger, elektriker, søknader til kommunen, gjøre uteplassen fin

Hva gjetter du?

Anonymkode: 80230...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

5-6 millioner, alt etter hvor det skal bygges og hvor sentralt det er, og så er det mye dyrere med materialer nå enn før.

Anonymkode: 7e529...b72

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil neppe få igjen pengene, det er ganske sikkert. 

Anonymkode: b358d...6d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2-3 mill

Anonymkode: df754...5da

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

5-6 millioner, alt etter hvor det skal bygges og hvor sentralt det er, og så er det mye dyrere med materialer nå enn før.

Det var forskjellige svar 😅 La oss si det er sentralt nok til at det ikke blir noe problem med frakt av materialer. Så vanlig pris på det.

Sant at det er dyrere med materialer nå. Noen som har noen tanker om det vil normalisere seg igjen?

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis tomta er sentral, går det nok fint. Men veldig mange steder kan man kjøpe brukte boliger til laaaangt under det det koster å bygge en tilsvarende bolig ny…

Anonymkode: 3c2f8...591

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi fikk akkurat ca pris på en hytte på den størrelsen - uten innlagt vann og kloakk - 3,5 mill.

Anonymkode: e3534...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var forskjellige svar 😅 La oss si det er sentralt nok til at det ikke blir noe problem med frakt av materialer. Så vanlig pris på det.

Sant at det er dyrere med materialer nå. Noen som har noen tanker om det vil normalisere seg igjen?

ts

Tror nok at den som skriver 5-6 millioner kommer nærmest! 2-3 millioner er urealistisk. Med mindre du bygger hele boligen selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man videre selger? Var ikke i tankene, men greit å tenke over ja!

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

ts

Jeg bygde et 45 kvadrat hus fra bunn av og det kostet i underkant av 2 mill. Dette var på sørlandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis tomta er sentral, går det nok fint. Men veldig mange steder kan man kjøpe brukte boliger til laaaangt under det det koster å bygge en tilsvarende bolig ny…

Det er sant. Men i området jeg ser på, så er det ingen boliger under 7-8 mill. Blokk leilighet går til 3 mill +

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, beliggenhet har mye å si. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi fikk akkurat ca pris på en hytte på den størrelsen - uten innlagt vann og kloakk - 3,5 mill.

Anonymkode: e3534...708

Såpass ja! Hytter er jo blitt veldig populært de siste årene da. 

Det jeg evt bygger, kunne jo enten blitt brukt som hytte eller helårs bolig, det ville vell dratt opp både pris og interesse også. Tomten er ved et vann og skog. Boligene like ved har innlagt vann og kloakk, så er ikke så avansert å få koblet seg på det heller :) (antar jeg!)

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bygde et 45 kvadrat hus fra bunn av og det kostet i underkant av 2 mill. Dette var på sørlandet.

Spennende :) Når var dette?

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved innleie til alt av arbeid vil du nok passere to millioner. Men mye egeninnsats kan du nok komme ned på halvannen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts

Det vil ikke normalisere seg med det første, vi har krigen på den ene siden, nedstengninger i kina og en ny runde med pandemi til høsten. Slik vil det være de neste årene.

Så hvis det er ganske så sentralt og arbeiderne ikke må reise langt og alt går etter planene så tipper jeg 4 mill og da føler jeg at jeg er ganske så optimistisk selv om det strider mot min natur.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Spennende :) Når var dette?

ts

I 2019

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3,5 mill - minst. Mest sannsynlig opp mot 4 mill som sluttsum. Jobber I bank, blant annet med byggelån.

Anonymkode: c76ca...2a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra 3.5 mill og oppover, er min gjetning.

Anonymkode: 612d9...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...