AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Hei, jeg har søkt skole og hode er i fult kaos i hvilken rekkefølge jeg skal ha de forskjellige yrkene i Jeg har søkt grunnskolelærer 1-7,5-10 og barnehagelærer Jeg er ekstremt i tvil hva jeg skal ha øverst, men jeg har noen ønsker Jeg ønsker en utdanning som ikke er 100 % låst, det er potensiale til videre utdanning eller flere karrieremuligheter. Jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom, gjerne i en situasjon der jeg kan gjøre en forskjell og ønsker å kjenne på at jobben jeg gjør er viktig, jeg ønsker å passe på at barn og ungdom har best potensialet i livet og være med på å gjøre hverdagen innholdsrik Jeg kunne tenkt meg personal ansvar og har ikke noe problem å ta med jobben hjem. Jeg har fått høre at jeg er veldig enkel og god å prate med, fordi jeg dessverre har møtt mye mange hinder i løpet av livet. Jeg er gift og har barn. Anonymkode: 74ebd...a80
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Hvis du velger grunnskolelærer 1-7 dekker du mye av ønskene dine. Med barnehage har du begrenset med muligheter, men på småskolen kan du videreutdanne deg. Det høres ut som å jobbe med litt mindre barn kunne vært noe for deg. Anonymkode: dc4fe...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Hold deg langt unna barnehagelærer, det yrket blir IKKE bra før lønna går opp, og noe skjer med bemanningen. Er krise i hele sektoren. Anonymkode: c91bf...042 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Du er låst med de utdannelser. Anonymkode: 51041...c6c
Mariell1995 Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Ut ifra dine ønsker, hadde jeg valgt grunnskolelærer 5-10, for da har du muligheten til å jobbe både med barn og ungdommer 😄 1
Mariell1995 Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Mitt forslag til deg, ut ifra det du skriver: 1. Grunnskolelærer 5-10 2. Grunnskolelærer 1-7 3. Barnehagelærer
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 IKKE ta barnehagelærer. Du mister hørselen over tid, barn gråter å skriker, løper og maser.. det er ikke trivelig i det hele tatt. Skal jeg være ærlig så er det også en mengde ansatte som gjør ingenting bedre enn å baksnakke og å være sure og bitre dagen lang. Det er noe av det verste du kan velge. Mange barnehagelærere sier opp jobben etter noen år, det er ikke verdt det. Anonymkode: 6c08c...97f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): IKKE ta barnehagelærer. Du mister hørselen over tid, barn gråter å skriker, løper og maser.. det er ikke trivelig i det hele tatt. Skal jeg være ærlig så er det også en mengde ansatte som gjør ingenting bedre enn å baksnakke og å være sure og bitre dagen lang. Det er noe av det verste du kan velge. Mange barnehagelærere sier opp jobben etter noen år, det er ikke verdt det. Anonymkode: 6c08c...97f Største tullet jeg har hørt på lenge. Anonymkode: e54db...c1c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Største tullet jeg har hørt på lenge. Anonymkode: e54db...c1c Dessverre er det sant. Hvis DU ikke opplever dette betyr det ikke at sånt ikke skjer overraskende mye. Du kan jo se på alle innleggene her hos KG hvor barnehageansatte klager over arbeidsforhold … Anonymkode: 6c08c...97f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Hold deg UNNA barnehagelærer Anonymkode: a5fdd...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hold deg UNNA barnehagelærer Anonymkode: a5fdd...4b3 Selvom man tar barnehagelærer utdanning må jeg ikke jobbe som det Jeg kan bli pedagogisk leder, styrer, videreutdanning til rektor, kanskje tilogmed utdanne seg til forsker innen barnehage, barnevern, miljøterapeut Mange muligheter Anonymkode: 74ebd...a80
Luckiness Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har ikke noe oversikt over disse utdanningene. Men ut fra hva du ønsker kunne kanskje spesialpedagog vært noe for deg? Da kreves vel videreutdanning(?) og jeg er usikker på om det er lett å få slike jobber. Men kanskje det er noe en kan bygge videre på med begge utdanninger i bunn? Eventuelt høres jo feks. Familieterapeut ut noe som kanskje kunne passet deg.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvom man tar barnehagelærer utdanning må jeg ikke jobbe som det Jeg kan bli pedagogisk leder, styrer, videreutdanning til rektor, kanskje tilogmed utdanne seg til forsker innen barnehage, barnevern, miljøterapeut Mange muligheter Anonymkode: 74ebd...a80 Synes det er så synd at så mange som snakker ned, sier at man skal holde seg unna barnehagelærerutdanning. Barnehagelærere har ikke peiling på hvilke muligheter de har, og tror de er låst i barnehagen - men det stemmer jo ikke. De dekker kravet for flere tverrfaglige videreutdanninger og mastere, bare de bare gjør research. Jeg valgte en generell pedagogisk utdanning, men jeg angrer som f - at jeg ikke ble barnehagelærer først. Selv om jeg har mange av de samme mulighetene, så skulle jeg ønske at jeg hadde en ordentlig yrkestittel. Anonymkode: 1ef41...3ae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 Meg over. Jeg kjenner også til ei som har barnehaglærerutdanning i bunn, og jobber som jobbspesialist på DPS. Så ja det finnes masse muligheter for barnehagelærere. Anonymkode: 1ef41...3ae
Gjest Kastanjefrø Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Meg over. Jeg kjenner også til ei som har barnehaglærerutdanning i bunn, og jobber som jobbspesialist på DPS. Så ja det finnes masse muligheter for barnehagelærere. Anonymkode: 1ef41...3ae Det er også mange som ikke finner seg jobber utenfor barnehage, det er svært mange tråder om det på KG allerede.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Synes det er så synd at så mange som snakker ned, sier at man skal holde seg unna barnehagelærerutdanning. Barnehagelærere har ikke peiling på hvilke muligheter de har, og tror de er låst i barnehagen - men det stemmer jo ikke. De dekker kravet for flere tverrfaglige videreutdanninger og mastere, bare de bare gjør research. Jeg valgte en generell pedagogisk utdanning, men jeg angrer som f - at jeg ikke ble barnehagelærer først. Selv om jeg har mange av de samme mulighetene, så skulle jeg ønske at jeg hadde en ordentlig yrkestittel. Anonymkode: 1ef41...3ae Da kan man fint ta grunnutdanning i noe annet enn barnehagelærer. Man studerer ikke barnehagelærer med mål om å bli noe helt annet etter hvert. Anonymkode: 7e971...811
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.08): Hei, jeg har søkt skole og hode er i fult kaos i hvilken rekkefølge jeg skal ha de forskjellige yrkene i Jeg har søkt grunnskolelærer 1-7,5-10 og barnehagelærer Jeg er ekstremt i tvil hva jeg skal ha øverst, men jeg har noen ønsker Jeg ønsker en utdanning som ikke er 100 % låst, det er potensiale til videre utdanning eller flere karrieremuligheter. Jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom, gjerne i en situasjon der jeg kan gjøre en forskjell og ønsker å kjenne på at jobben jeg gjør er viktig, jeg ønsker å passe på at barn og ungdom har best potensialet i livet og være med på å gjøre hverdagen innholdsrik Jeg kunne tenkt meg personal ansvar og har ikke noe problem å ta med jobben hjem. Jeg har fått høre at jeg er veldig enkel og god å prate med, fordi jeg dessverre har møtt mye mange hinder i løpet av livet. Jeg er gift og har barn. Anonymkode: 74ebd...a80 Du kunne studert barnevern og tatt videreutdanning. Da kan du gjøre en forskjell for barn og ungdom og jobbe tett på. Husk at som lærerinne må du ta med jobben hjem, hele tiden. Anonymkode: 6cc27...2a5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kunne studert barnevern og tatt videreutdanning. Da kan du gjøre en forskjell for barn og ungdom og jobbe tett på. Husk at som lærerinne må du ta med jobben hjem, hele tiden. Anonymkode: 6cc27...2a5 Det med barnevern og videreutdanning tenkte jeg også på. Anonymkode: 8c046...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå