Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var dere helt sikre på at vannet gikk når det gjorde? Jeg har hatt vannaktig utflod lenge, og lekker sikkert også litt urin… men i dag følte jeg meg veldig våt😅 Jeg er i uke 39. 

Dersom det skulle være vannavgang burde vel riene starte om ikke lenge? Det er vel ikke så vanlig med vannavgang uten start av fødsel så sent i svangerskapet? Men som sagt; det har rent mye ut av tissen min i de siste 7-8 ukene av svangerskapet. 

Anonymkode: 8b6a0...a9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var usikker med nr 3, for det kom bare litt. Så satte jeg meg naken på huk på badet, for da ble liksom hodet vippet litt annerledes, og da kom det litt mer, så da var jeg ikke i tvil lenger.

Kanskje du kan prøve noe liknende hvis du er usikker? Eventuelt ta på et bind, se om det kommer mer og hør med føden.

Anonymkode: f353c...05d

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kom ut først dråper så en liten putt. På sykehuset tok de en test og det var fostervann. 

Anonymkode: d0707...670

Skrevet

Første gang var jeg i uke 32 og våknet av at det rant i senga. Jeg trodde jeg tisset på meg, men mannen var sikker på at det var vannet og fikk meg til å ringe føden

Andre gang gikk vannet i do. Men da var jeg sikker. Jeg kjente et klart knepp, og et trykk som letnet og så fosset det.

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk i 6-tiden på morgenen, så sov da det skjedde. Trodde først det var rester etter samleie jeg hadde 5 timer før, men så kom det mer så jeg trodde at jeg tisset på meg ufrivillig. Skjønte da at det måtte være vannavgang. Jeg spratt opp og det rant som en foss! Rant igjennom 3 bukser og truser, i tillegg til alle bindene. Skjønte da at jeg burde ta på bleier, og det var det eneste som holdt fram til vi kom på føden. De på føden spurte om jeg ville komme å sjekke om det var vannet som gikk hvis jeg var usikker, men det var ingen tvil! Gutten kom på ettermiddagen samme dag ☺️

Anonymkode: 63809...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var helt sikker, selv om bare ca.1/3 av vannet gikk (resten ble tatt på sykehuset). For det første hadde jeg ikke problemer med blærekontrollen, så det hadde vært rart om jeg plutselig bare tisset masse helt ukontrollert. For det andre hørte jeg dette kneppet jeg hadde lest om på forhånd. Jeg rakk akkurat å tenke at "nå går vannet" før det rant ut.

Anonymkode: 6d735...c4c

Skrevet

Jeg var helt sikker. Vannet rant sakte ut, men det var i en sånn mengde at jeg kjente at det var skjeden det rant fra. Lurer på om jeg hadde mye fostervann. Første gangen måtte jeg bruke babybleier i trusa for å absorbere vannet, og jeg fylte fem bleier fulle. I timene som fulgte hadde jeg flere episoder av vann som kom, men med pauser i mellom. Jeg fikk også sterkere rier for hver gang vann kom ut. 

Skrevet

Jeg var helt sikker, våknet av at jeg var våt mellom beina, reiste meg og det fosset ut. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 7 dager på overtid. Reiste meg opp etter jeg hadde vært på do. Sa splasj i gulvet, så var ingen tvil. Riene kom aldri. Ble satt i gang 2 døgn senere. 

Anonymkode: fe29d...181

AnonymBruker
Skrevet

Første gang våknet jeg av et knep, spratt ut av sengen, og det plasket ut 😅 Gang to skjønte jeg i etterkant at det sannsynligvis var vannet som gikk, men det var ikke tydelig.

Anonymkode: 5f261...a86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sikker ja, vannet gikk på føden når jeg hadde 4cm åpning. Var i badekar og plutselig kjente jeg er knep og det kom en sånn hvit sky i vannet. 

Anonymkode: 5b2f9...08b

AnonymBruker
Skrevet

Helt sikker. Gikk i fødsel begge ganger. Første gangen slo det opp langs veggen ved siden av meg. Følte meg som en tsunamiprodusent 😂 Andre gangen tok de vannet helt på slutten da hinna ikke ville briste og ut kom vann, barn og blod i et herlig sammensurium 😂😂

Anonymkode: c7410...ffc

AnonymBruker
Skrevet

Var inne til sjekk fordi jeg var usikker på om vannet gikk noen dager før termin. På føden var de også veldig usikre, så de tok en prøve fra skjeden for å se. Opplevde at det rant litt konstant og kom mer som små "dusjer" når jeg satte meg på huk, men det viste seg å bare være tynn, tynn utflod. Ble fortalt at hodet til baby lå sånn til i bekkenet at vannavgang kunne oppleves helt likt, og at det var derfor de også var usikre.

Da vannet faktisk gikk var det derimot ingen tvil, for da spruta det som på film.

Anonymkode: 14e5a...dfb

Skrevet

Ja, det sa poff fra magen, som jeg så mange ganger hadde lest om her inne. Måtte sjekke med hånda oppi trusa der vi satt og så på tv og den var jo gjennomvåt.. så vannet rant fra beina mine på gulvet på vei inn til do, og hele veien inn til fødeavdelingen selv om jeg hadde bind 😅 var ikke i tvil for å si det sånn. Fødte 4 timer senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...