Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med sykepleiestudiet og i dag hadde vi avslutning på campus. I talen som tillitsvalgte i kullet holdt sa hun mye stygt om skolen. Fokuset var på hvor elendig alt var og at vi studenter hadde rettigheter som vi måtte stå for uansett. Jeg skammer meg sånn over denne talen, og vi er nå flere som synest at det ødela stemningen på avslutningen. Lærerene overrasket oss med sang som de hadde diktet og hun ene av lærerene har stått på og laget en så fin avslutning - og så serverer vi studenter en så sur tale tilbake som takk. Håper at alle som jobber på utdanningen ikke er fornærmet eller husker oss for den talen🙈🙈

Anonymkode: 90c0a...8ad

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ferdig med sykepleiestudiet og i dag hadde vi avslutning på campus. I talen som tillitsvalgte i kullet holdt sa hun mye stygt om skolen. Fokuset var på hvor elendig alt var og at vi studenter hadde rettigheter som vi måtte stå for uansett. Jeg skammer meg sånn over denne talen, og vi er nå flere som synest at det ødela stemningen på avslutningen. Lærerene overrasket oss med sang som de hadde diktet og hun ene av lærerene har stått på og laget en så fin avslutning - og så serverer vi studenter en så sur tale tilbake som takk. Håper at alle som jobber på utdanningen ikke er fornærmet eller husker oss for den talen🙈🙈

Trasig og så bra at det er flere som reagerer. Lærere har også følelser. Om du har overskudd, så hadde jeg sendt en e-post til læreren som har stått for avslutningen, takket og samtidig skrevet at flere med deg ikke hadde ønsket den avslutningstalen av tillitsvalgt. Tipper det hadde blitt satt pris på. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
Skrevet

Er du sikker på at talen viste hennes personlige meninger, eller er ikke ting så bra som du og andre synes?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Aureka skrev (18 minutter siden):

Trasig og så bra at det er flere som reagerer. Lærere har også følelser. Om du har overskudd, så hadde jeg sendt en e-post til læreren som har stått for avslutningen, takket og samtidig skrevet at flere med deg ikke hadde ønsket den avslutningstalen av tillitsvalgt. Tipper det hadde blitt satt pris på. 

Takk for tips, tror jeg skal gjøre det.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Pipaluk skrev (15 minutter siden):

Er du sikker på at talen viste hennes personlige meninger, eller er ikke ting så bra som du og andre synes?  

Klart det er ting på studiet som kunne vært bedre, men alle skjønner at skolen ikke har skylden for covid, eller at noen fikk en dårlig kontaktsykepleier her og der.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Klart det er ting på studiet som kunne vært bedre, men alle skjønner at skolen ikke har skylden for covid, eller at noen fikk en dårlig kontaktsykepleier her og der.

Kanskje hun som holdt talen ikke var helt psykisk frisk? I alle fall om hun gav skolen skylden for dette. Bare en tanke. 

Anonymkode: af1fb...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje hun som holdt talen ikke var helt psykisk frisk? I alle fall om hun gav skolen skylden for dette. Bare en tanke. 

Det er 4-5 studenter i kullet som har klaget på alt hele tiden, og det var mer deres meninger om alt som kom frem i talen. Synest det er flaut og litt barnslig at hun liksom skulle «ta» skolen foran alle studentene og foreldrene som satt der. Var nesten så jeg ikke turte å møte blikket til lærerene etterpå….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg antar du ikke turte å ta ordet, og si at dette kjente du deg ikke igjen i.. Det hadde det derimot stått respekt av. 

Den måten du kan rette opp i det på er å skrive et innlegg i avisen som distribueres der hvor skolen er. Fortell hvor uenig du er i kritikken +++ samtidig som du også retter kritikk til de som skrev talen. 

Anonymkode: 2ab73...44b

• Liker 1
Skrevet

Noe så upassende. Hun skulle være glad hun kom seg gjennom studiet og hold still.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det i Namsos, dette?

Anonymkode: fdecd...b95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Var det i Namsos, dette?

Anonymkode: fdecd...b95

Nei, på Vestlandet. Hadde dere noe lignende der?🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.13):

Vedkommende høres ut til å bli en empatisk og dyktig sykepleier (Merk ironien!!!) 😉

Anonymkode: fb2fe...755

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.01):

Takk for tips, tror jeg skal gjøre det.

Takk for at du reagerer og gjør noe med det. Ikke gøy å være lærer når enkeltpersoner bestemmer seg for å la eder og galle gå ut over lærer/-e eller studiested. Ingenting er så samlende som en felles fiende og læreren er et lett utpekt offer i mange tilfeller, dessverre. Da betyr det enormt mye at noen våger å si fra om urimelige anklager og også gjerne sende noen støtteerklæringer i riktig retning. Hilsen lærer 😉 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for at du reagerer og gjør noe med det. Ikke gøy å være lærer når enkeltpersoner bestemmer seg for å la eder og galle gå ut over lærer/-e eller studiested. Ingenting er så samlende som en felles fiende og læreren er et lett utpekt offer i mange tilfeller, dessverre. Da betyr det enormt mye at noen våger å si fra om urimelige anklager og også gjerne sende noen støtteerklæringer i riktig retning. Hilsen lærer 😉 

Dette er en liten campus og jeg vil si at skolen har gjort mye for oss under covid og ellers. De stopper i kantinen og spør hvordan det går, eller kommer innom grupperom når de ser ar vi sitter der. Ja det var kjedelig når timeplan ble endret på kort varsel, men årsak var regler som gjaldt hele landet og ikke bare noe lærerne fant på. Noen studenter fikk ikke godkjent praksis og har måtte gå ned kull, men jeg må innrømme at jeg skjønner det godt for dette var studenter som har gitt f… i studiet. Vi er flere i kullet som har snakket sammen i helgen og tenker å sende en mail til lærer og beklage det som skjedde.

AnonymBruker
Skrevet

Jamen for faen. Hvorfor velger dere slike personer som tillitsvalgt? 🤦‍♀️

Anonymkode: f1a79...f56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

kanskje denne tillitsvalgte hadde en del "problemer" i løpet av studiene, som dere andre ikke var klar over? 

for eksempel utestenging, eller å bli plaget på andre måter. Så mener hun at lærerne ikke tok nok hånd om dette  løpet av studiene? 

Anonymkode: 01abf...290

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.13):

Sånn klaging er utrolig typisk studenter. Jeg har selv vært lærer. Stundenter klager og sutrer og vil ha gode karakterer mens de gjør minst mulig. Det er min erfaring. 

Anonymkode: 65d45...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd lignende (i noe mindre skala), og da var vi flere som tok kontakt med lærerne og sa at vi ikke var enige i det som ble sagt. 

Anonymkode: c7da2...87c

• Liker 1
Skrevet

Bra hvis dere sender mail til lærer og beklager dette. Har dere snakket med tillitsvalgt også for å høre hva hun tenker om dette? For noen kan det skje at en tale går løpsk og den blir voldsommere og mer sutrete enn det som var tenkt, spesielt hvis den ikke er godt forberedt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 10.58):

Edder og galle… Ikke eder!! 🤪

Anonymkode: af87e...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...