AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Hvor mye må man spise før man får kreft? Har hørt man kan få kreft av det. På grunn av dårlig råd en stund spiser jeg mye ris da jeg har en sekk med ris veldig lenge. Bønner, mais og nudler blir det også en del av. Hvor ofte spiser du ris? Anonymkode: f9709...91f
Hr. Aktiv Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Du vil før eller siden dø. Det er noe du på ingen måte kan unngå. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Aldri hørt om den påstanden, ville vært mer bekymra for blodsukkeret om jeg absolutt ville bekymret meg for noe med ris. Anonymkode: c8db6...cf7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Kilder (skikkelig vitenskapelige kilder, ikke wikipedia) på at ris er kreftfremkallende? Anonymkode: 88aef...3d6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 "Under vekst i pasta og ris danner enkelte sporedannende bakterier et varmestabilt giftstoff (toksin). - De fleste tror kanskje at når en matvare er kokt så er den trygg, men mange forbrukere er ikke klar over at sporedannende bakterier kan overleve gjennom sporene, " Koker man for mye ris og skal ha det en annen dag, så er det veldig viktig å nedkjøle kjapt og få risen inn i kjøleskapet. Det er det å la det stå på kjøkkenbenken som kan være farlig. https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/hvordan-oppbevare-rester-av-ris-og-pasta/ Anonymkode: e399c...8c5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Det er vel arsen i ris som kan gi problemer over tid, om en spiser store mengder ris. Arsen er kreftfremkallende. To viktige ting du kan gjøre for å redusere mengden arsen i den ferdigkokte risen betraktelig: - skyll den ukokte risen godt og grundig i vann før koking - kok risen som pasta, altså i en stor mengde vann. Dropper en skylling og bruker den klassiske metoden med å dampe risen under lokk, så sørger en også for at alt arsenet forblir i den ferdige risen. Anonymkode: 23260...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå