AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Jeg sendte nettopp en lengre sms og lurer på om det er slik at det kan hende den ikke ble sendt fordi den var for lang? Anonymkode: 91f82...43c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Eller at mottaker ikke vil få den? Anonymkode: 91f82...43c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Hvis den blir for lang, konventerer den til mms. Mobildata må da være på. Anonymkode: 530fe...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis den blir for lang, konventerer den til mms. Mobildata må da være på. Anonymkode: 530fe...8b4 Hvordan vet jeg om den ble for lang eller ikke? Anonymkode: 91f82...43c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet jeg om den ble for lang eller ikke? Anonymkode: 91f82...43c Du kan maksimalt ha 160 tegn i en SMS. De fleste telefoner konverterer til MMS om du sender flere enn tre "del-SMSer" (160x3). Anonymkode: 7e94c...e46
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Hvis du har iPhone kan du gå inn på innstillinger for å skru på antal tegn i sms. Så kan du se hvor mange tegn du skriver i meldingen. Har man android så står vel dette automatisk når du skriver melding, men som AB skriver over så konverterer meldingen over til MMS når man skriver veldig lang melding, og da må man ha mobildata eller wifi på for å motta. Alle med moderne telefoner mottar lange meldinger. Anonymkode: 4caf1...aaf
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan maksimalt ha 160 tegn i en SMS. De fleste telefoner konverterer til MMS om du sender flere enn tre "del-SMSer" (160x3). Anonymkode: 7e94c...e46 Vet ikke helt om jeg skjønte. Kan sms'en være på 160 tegn x 3? Altså 480 tegn til sammen? Og om den er over dette vil den bli konventert til mms? Anonymkode: 91f82...43c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du har iPhone kan du gå inn på innstillinger for å skru på antal tegn i sms. Så kan du se hvor mange tegn du skriver i meldingen. Har man android så står vel dette automatisk når du skriver melding, men som AB skriver over så konverterer meldingen over til MMS når man skriver veldig lang melding, og da må man ha mobildata eller wifi på for å motta. Alle med moderne telefoner mottar lange meldinger. Anonymkode: 4caf1...aaf Har android men det står ikke. Den jeg sendte til har ikke på wifi eller mobildata. Er det noen måte jeg kan finne ut om den ble sendt som sms eller mms? Anonymkode: 91f82...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå