Gå til innhold

er butikkene åpnet som vanlig i morgen, eller stenger det tidligere ? glemte og sjekke i stad :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Google gir meg ikke noe svar, bare påskeukene kom opp 😅 Jeg visste ikke helt hvor det passet inn :) noen som vet ?

Anonymkode: 04527...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er spesielt med i morra?

Anonymkode: 85b36...af6

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er oppe på lørdag, men mandag er rød dag :) 

Anonymkode: 6bb39...bba

Skrevet

Pinse. Tror de fleste stenger kl 16.00. Finnes sikkert litt variasjoner her. 

De er i alle fall helt stengt på mandag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Coop xtra stenger 16, joker stenger 15 her jeg bor. 

Det er pinseafta

Anonymkode: ee6e8...e08

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :)

da må jeg en tur innom i morgen, glemte dopapir, det må man jo ha :) ja mandag vet jeg er stengt.

men da går jeg før kl 16, så vet jeg i alle fall det er oppe

Anonymkode: 04527...49e

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Coop xtra stenger 16, joker stenger 15 her jeg bor. 

Det er pinseafta

Anonymkode: ee6e8...e08

afta?!

Anonymkode: c92ad...5cf

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er spesielt med i morra?

Skrev "helligdager" inn i google, og første resultat fortalte meg at det er 1.pinsedag på søndag og 2. pinsedag på mandag, og de er helligdager.

Skal altså ikke være noe spesielt i morra.

PS. Pinsa er vår dummeste helligtid. Ingen feirer den, mange aner ikke hva den er for, og 80% av innbyggerne er ikke kristne. Burde vært avskaffet for lenge siden. Gjør heller 1. og 2. mai eller 17. og 18. mai til to helligdager eller noe slikt i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det vanlig åpningstid på butikkene i morgen, søndag og mandag har de åpent i tidsrommet de pleier å være åpne på søndager. 

Anonymkode: 7fcf6...51a

Skrevet

Helvetes helligdager. Alt stenges så tidlig. Bare Joker holder vanlige åpningstider her jeg bor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 17.59):

Her jeg bor er det vanlig åpningstid på butikkene i morgen, søndag og mandag har de åpent i tidsrommet de pleier å være åpne på søndager. 

Anonymkode: 7fcf6...51a

Utlandet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pinseaften er akkurat like helligdag med samme regler som julaften og påskeaften. Dere greier å planlegge såpass at dere ikke sulter ihjel fordi det stenger tidlig en lørdag vel ? 

Anonymkode: 93a06...610

• Liker 2
Skrevet

Her er butikkene som er søndagsåpne åpne som vanlig både i morgen og på mandag. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (4 timer siden):

Utlandet? 

Turiststed med søndagsåpent tipper jeg. Noe stort tull syns jeg. 

Anonymkode: 93a06...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo lovregulert, så med mindre man kommer inn under unntakene skal det være stengt etter 16.00. 

Fra lov om helligdager og helligdagsfred. 

§ 5.Salg fra faste utsalgssteder

På helligdager skal faste utsalgssteder som selger varer til forbrukere, holde stengt. På jul-, påske- og pinseaften skal de stenge kl. 16.

Dette gjelder ikke for

1.utsalgssteder som i det vesentlige selger kiosk- eller dagligvarer, og som har en samlet salgsflate som ikke overstiger 100 kvm

2.bensinstasjoner med en samlet salgsflate som ikke overstiger 150 kvm

3.utsalgssteder på campingplasser i campingsesongen

4.utsalgssteder på områder som etter vedtak av statsforvalteren regnes som typiske turiststeder, se sjette ledd

5.salg fra serveringssted

6.salg ved auksjon

7.salg av utstilte gjenstander fra kunstgallerier og lignende

8.salg fra tidsbegrensede utstillinger og varemesser som finner sted i lokaler som normalt ikke blir brukt til salgsvirksomhet

9.utsalgssteder som i det vesentlige selger blomster, planter og andre hageartikler

10.utsalgssteder som i det vesentlige selger lokale husflids- og suvenirvarer

11.utsalgssteder i bygninger for inn- og utsjekking av passasjerer på lufthavner som har tillatelse til avgiftsfritt salg

12.salg av varer i tilknytning til produksjonssteder mv. som er tilrettelagt for turisme.

Anonymkode: b0994...c95

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Coop Extra. 
Dette var 3. året på rad jeg jobber Pinseaften. Det er like gøy hver gang når klokka nærmer seg 16, og det går opp for folk at vi faktisk stenger.. 🙊 Full panikk. For ikke å snakke om de som ble stoppet i døra etter kl 16 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 46fa6...c43

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Avstand said:

Helvetes helligdager. Alt stenges så tidlig. Bare Joker holder vanlige åpningstider her jeg bor. 

Du vet at hvis du slår opp kalender på nettet så får du vite nøyaktig når helligdagene faller for hele året - og årene fremover? Du har ubegrenset med tid til å planlegge for stengte butikker.

Anonymkode: 67908...dab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Butikkene pleier å henge opp plakat på døra om spesielle åpningstider - I GOD TID I FORVEIEN. På butikkenes nettsider kan man også finne ut av åpningstidene.

Anonymkode: c2368...ab5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg jobber på Coop Extra. 
Dette var 3. året på rad jeg jobber Pinseaften. Det er like gøy hver gang når klokka nærmer seg 16, og det går opp for folk at vi faktisk stenger.. 🙊 Full panikk. For ikke å snakke om de som ble stoppet i døra etter kl 16 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 46fa6...c43

😄

Var i sverige jeg, godt oppe til 20.00 - 21.00. Elsker Sverige ❤️

Anonymkode: b03b6...95b

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Butikkene pleier å henge opp plakat på døra om spesielle åpningstider - I GOD TID I FORVEIEN. På butikkenes nettsider kan man også finne ut av åpningstidene.

Anonymkode: c2368...ab5

Nei! På hjemmesidene står det at de er åpne . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...