AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Jeg merker at jeg har perioder der jeg er skikkelig dømmende i tankene mine, og leter etter feil på andre.. Tror det bare kommer av min egen usikkerhet, og jeg ville aldri sagt noe av det høyt til folk heller. Men jeg blir så sur på meg selv for at jeg holder på sånn.. Hater denne versjonen av meg selv. Noen som sliter med det samme, og har tips til hvordan man kan slutte med det? Anonymkode: b7cad...491 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Kun på kvinneguiden Anonymkode: 119b9...850
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Mja, vet ikke, tror ikke det. Prøver alltid å tenke at det er en grunn til at folk gjør som de gjør. Anonymkode: fa27f...98e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Ikke på jobb. Bare på privaten og på KG😌 Anonymkode: 28dac...df1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Ja, jeg kan dømme i tankene mine, langt over grensen til skamløst. Særlig i perioder. Men så tar jeg meg i det, og prøver å tenke annerledes rundt det jeg har dømt. Anonymkode: 75e3a...b0c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Jeg er oppvokst med ekstremt dømmende foreldre, og all øvrig familie. Så dessverre entret jeg voksenlivet veldig dømmende.. Er så lei meg for det i dag, jeg dømmer ingen - det er alltid grunner for at man er som man er, og gjør som man gjør. Men når folk er alvorlig psykisk syke, og tar dårlige valg - da mener jeg at det er viktig å oppsøke hjelp, sånn at man ikke ødelegger livet til andre. Typ vold, overgrep 😢 Anonymkode: 12701...a63
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg merker at jeg har perioder der jeg er skikkelig dømmende i tankene mine, og leter etter feil på andre.. Tror det bare kommer av min egen usikkerhet, og jeg ville aldri sagt noe av det høyt til folk heller. Men jeg blir så sur på meg selv for at jeg holder på sånn.. Hater denne versjonen av meg selv. Noen som sliter med det samme, og har tips til hvordan man kan slutte med det? Anonymkode: b7cad...491 Nei, jeg er kristen, jeg dømmer ikke verken i tanker, tale eller handling. Anonymkode: 16cd8...507
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Ja, mot meg selv. Har alltid vært min verste kritiker, men jobber med å slutte med det. Anonymkode: cb3ed...7d0 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mja, vet ikke, tror ikke det. Prøver alltid å tenke at det er en grunn til at folk gjør som de gjør. Anonymkode: fa27f...98e Det pleier jeg også å gjøre, men kan være ganske dømmende først. Anonymkode: b7cad...491
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg er kristen, jeg dømmer ikke verken i tanker, tale eller handling. Anonymkode: 16cd8...507 😆 Da skiller du deg ut, for de fleste kristne jeg kjenner er veldig dømmende på alle måter. Anonymkode: 28dac...df1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 Det er veldig mange dømmende folk her på kvinneguiden, ja. Det er bare å åpne en hvilken som helst tråd vedrørende f.eks utroskap. Jeg kan selv tenke dømmende om andre innimellom, men tar meg selv i det og "retter det opp igjen" ovenfor meg selv. Jeg får dårlig samvittighet og ser litt ned på meg selv når jeg legger merke til at jeg dømmer andre. Det er noe jeg ønsker å legge helt av meg, da jeg ønsker å være et godt menneske. Anonymkode: 56e0f...d09 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Ja, det er jeg. Jeg tenker at det er naturlig og veldig vanlig å dømme andre. De fleste gjør det i ulik grad. Men så lenge man er klar over det og prøver å forandre på de tankene så gjør det ingenting. Når det er sagt så dømmer jeg ofte meg selv hardest. Anonymkode: 27e86...2cc
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 Fint du tenker over det. Og er klar over det. Siden du er den eneste som kan endre det. Ofte hjelper det å se litt utenfor sin egen nære krets og oppleve litt. Bo andre steder, se andre mennesker og situasjoner. Anonymkode: 443ac...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det pleier jeg også å gjøre, men kan være ganske dømmende først. Anonymkode: b7cad...491 Ja, det er nok jeg også til tider. Kan jo ikke alltid for hvilke tanker som dukker opp heller. 😊 Anonymkode: fa27f...98e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 jeg er veldig dømmende, og blir nok utestengt herfra hvis jeg skriver alle tankene her. Anonymkode: 490a4...59f
Lena78 Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg merker at jeg har perioder der jeg er skikkelig dømmende i tankene mine, og leter etter feil på andre.. Tror det bare kommer av min egen usikkerhet, og jeg ville aldri sagt noe av det høyt til folk heller. Men jeg blir så sur på meg selv for at jeg holder på sånn.. Hater denne versjonen av meg selv. Noen som sliter med det samme, og har tips til hvordan man kan slutte med det? Anonymkode: b7cad...491 Jeg forstår nøyaktig hva du mener. Sjekk ut denne siden: https://www.veiledervangen.no
visp Skrevet 3. juni 2022 #19 Skrevet 3. juni 2022 Man dømmer jo kontinuerlig for å orientere seg her i verden. Vi hadde neppe overlevd lenge uten å kunne vurdere og dømme situasjoner/ andre levende vesener. Man trenger ikke late som om dette ikke eksisterer i hodet, men de fleste klarer jo også å bedømme hva som er greit eller ikke å dele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå