AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Hei. Hvor dyrt blir det om ma ikke får levert inn skolepcn? Anonymkode: 9b6b3...fba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Det sto i skrivet du nok signerte da du fikk den. Beløpet varierer fra fylkeskommune til fylkeskommune og skole til skole. Alt etter hvilken ordning de har. Å spørre på nett slik, blir som å spørre hvor langt er et tau. Anonymkode: b5e0f...d67 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det sto i skrivet du nok signerte da du fikk den. Beløpet varierer fra fylkeskommune til fylkeskommune og skole til skole. Alt etter hvilken ordning de har. Å spørre på nett slik, blir som å spørre hvor langt er et tau. Anonymkode: b5e0f...d67 Sto ikke noe sum... Anonymkode: 9b6b3...fba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei. Hvor dyrt blir det om ma ikke får levert inn skolepcn? Anonymkode: 9b6b3...fba Hvorfor vil du beholde skole-pc? De er jo SØPPEL. Anonymkode: e2b8c...a9b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Min sønn går ut av vgs nå. Da han startet, kjøpte vi skole-pc som ble "sponset" av fylkeskommunen. Vi betalte 2500 selv, og han skal ikke levere den tilbake. Anonymkode: 8a018...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Mine barn har fått skole PC til privat eie når de har fullført VGS, da er pc'n ferdig nedbetalt. Anonymkode: 62f2b...536 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Mine barn har fått skole PC til privat eie når de har fullført VGS, da er pc'n ferdig nedbetalt. Anonymkode: 62f2b...536 Vel og flott det, men hvordan i alle dager er det relevant for TS/tråden? Anonymkode: 42d01...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vel og flott det, men hvordan i alle dager er det relevant for TS/tråden? Anonymkode: 42d01...cf0 Ganske uvanlig i dag å leie pc og levere tilbake til skolen på vgs. Er slikt de holder på med på grunnskolen kan jeg skjønne, da PC-ene brukes i mye mindre grad. På vgs blir PC-ene hardt kjørt med tanke på hvor mange timer de brukes hver dag. Derfor er det vanligere at eleven kjøper. Men man får jo støtte fra lånekassa, så den er sånn sett gratis. Anonymkode: c5aa8...f79
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 Da jeg gikk på videregående leverte vi ikke inn pcen (2013-2016). Vi betalte for den med utstyrsstipendet fra Lånekassen. Anonymkode: e909f...a9e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ganske uvanlig i dag å leie pc og levere tilbake til skolen på vgs. Er slikt de holder på med på grunnskolen kan jeg skjønne, da PC-ene brukes i mye mindre grad. På vgs blir PC-ene hardt kjørt med tanke på hvor mange timer de brukes hver dag. Derfor er det vanligere at eleven kjøper. Men man får jo støtte fra lånekassa, så den er sånn sett gratis. Anonymkode: c5aa8...f79 Igjen, hvordan i alle dager skal dette hjelpe TS med å finne ut hvor mye som må betales for den aktuelle PC-en? Anonymkode: 42d01...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ganske uvanlig i dag å leie pc og levere tilbake til skolen på vgs. Er slikt de holder på med på grunnskolen kan jeg skjønne, da PC-ene brukes i mye mindre grad. På vgs blir PC-ene hardt kjørt med tanke på hvor mange timer de brukes hver dag. Derfor er det vanligere at eleven kjøper. Men man får jo støtte fra lånekassa, så den er sånn sett gratis. Anonymkode: c5aa8...f79 Helt vanlig å låne pc på skolen. Man låner gratis og beholder den gjennom skoleåret. Anonymkode: 9b6b3...fba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 I fylket jeg bor i, kan man betale "leie" for PC-en gjennom tre år på VGS. Da er den nedbetalt når man slutter. Om det er kortere skolegang, eller man ikke betaler leie, må man betale den ut, om man vil beholde den. Prisen varierer etter merke og modell, så det er vanskelig å si hvor mye du må betale TS. Anonymkode: 42d01...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ganske uvanlig i dag å leie pc og levere tilbake til skolen på vgs. Er slikt de holder på med på grunnskolen kan jeg skjønne, da PC-ene brukes i mye mindre grad. På vgs blir PC-ene hardt kjørt med tanke på hvor mange timer de brukes hver dag. Derfor er det vanligere at eleven kjøper. Men man får jo støtte fra lånekassa, så den er sånn sett gratis. Anonymkode: c5aa8...f79 En soleklar avsporing, men svarer opp likevel. Det er helt vanlig å leie PC-en. På grunnskolen derimot, låner man PC-en. Anonymkode: 42d01...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En soleklar avsporing, men svarer opp likevel. Det er helt vanlig å leie PC-en. På grunnskolen derimot, låner man PC-en. Anonymkode: 42d01...cf0 Ja, leie mente jeg da. Som man beholder fordi man nedbetaler den etter 3 år. Anonymkode: c5aa8...f79
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Ts, ta kontakt med merkantil/sekretær ved skolen. Om de ikke vet, kan de gi deg kontaktinformasjon til noen som kan gi deg svaret i fylkeskommunen. Anonymkode: e5eca...d7d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 Jeg fant en pris for en type maskin i vårt fylke: man betaler 1118 i året, etter tre år er den din. Om du har betalt i to år, står det 1118 igjen. Om man ikke har betalt overhodet, blir summen 3354. Anonymkode: 42d01...cf0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 Står det i kontrakten at den må betales ut om den ikke leveres inn da? Om det gjør det, men ikke stod sum i kontrakten, så sjekk nettsidene til kommunen. Om du ikke finner svaret der heller må du ta kontakt direkte og spørre rett og slett. Hvordan dette med skole-pc funker er opp til det enkelte fylket/kommunen/bydelen å organisere og gjøre avtaler på. Det kan være vidt forskjellig rundt om, så ingen kan gi deg en konkret sum. Anonymkode: 13e06...137
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #19 Skrevet 3. juni 2022 Ved grov uaktsomhet vil lånetaker være erstatningsansvarlig for utlånsenheten med inntil 5000 kr. Men saken er at pcn er ødelagt og jeg bor nå flere timer unna skolen for vi flytta. Hva skjer om jeg ikke leverer? For må nok uansett erstatte... koster godt over 10 000 ny ser jeg. Anonymkode: 9b6b3...fba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ved grov uaktsomhet vil lånetaker være erstatningsansvarlig for utlånsenheten med inntil 5000 kr. Men saken er at pcn er ødelagt og jeg bor nå flere timer unna skolen for vi flytta. Hva skjer om jeg ikke leverer? For må nok uansett erstatte... koster godt over 10 000 ny ser jeg. Anonymkode: 9b6b3...fba Kan jeg bli anmeldt for tyveri eller no foresten? Anonymkode: 9b6b3...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå