AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Jeg gikk fra min eksmann for fire år siden, da jeg ikke orket mer. Vi har tre barn som da var 15, 21 og 25 år. Selv om vi var gått fra hverandre så reiste vi på en ferie sammen, hadde sex noen ganger første året etter vi gikk fra hverandre, han hjalp meg med huset/bilen og vi feiret bursdager og jul sammen. Så for to år siden traff han ei ny. Det likte jeg ikke i det hele tatt, hadde aldri sett for meg at det ville skje. Jeg ville ikke det skulle skje, så jeg gjorde mange ting. Jeg gikk rett inn i hans hus selv om jeg visste hun var der. Første gang jeg traff henne snakket jeg stygt om hvordan han var til henne. Jeg snakket stygt om henne til min svigerfamilie, nektet henne å komme i bursdag til barna og jeg satte barna opp mot han/hun. Fortalte de hvor lite han brydde seg om de etter han traff henne osv. Fikk yngste til å flytte til meg på heltid. Sendte han masse meldinger/ringte han under påskudd at det var noe med barna. Han slettet meg på sosiale medier, men jeg sendte han ny venneforespørsel og melding om at jeg syntes det var trist. Han la meg ikke til igjen. Resultatet er i dag at han har et elendig forhold til barna, de liker ikke hun nye i det hele tatt og han har null interesse av å snakke med meg. Ringer jeg, så svarer han veldig kort og melder jeg så er det veldig korte svar. Hun nye har jeg ikke truffet igjen, ingen av de er interesserte i å treffe meg. Samme gjelder svigerfamilien min, er bare hun nye som gjelder nå. Syntes bare dette er så idiotisk, han burde forstå at det var ikke lett for meg at han traff ei ny, jeg er fortsatt singel. Han kunne tatt det roligere med hun nye og tatt hensyn. Istedenfor har han blokket meg helt ut av livet sitt. Vet han har noe kontakt med barna, men de er ikke så interessert i å ha noe med de å gjøre, selv om de har sagt hun nye er grei nok. Tenkte bare fortelle det, at det er ikke alltid så lett å være eksen heller. At det bør tas hensyn ikke bare til barna, men også den andre parten da man går fra hverandre. Anonymkode: 64e1d...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Syntes bare dette er så idiotisk, han burde forstå at det var ikke lett for meg at han traff ei ny, jeg er fortsatt singel. Jeg må bare le litt av denne uttalelsen her. Den sier i grunn alt. Tenke seg til, han har fått seg dame før du har fått deg ny mann! Anonymkode: 65abc...40e 33 1
Rosatoast Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Han kunne tatt det roligere? Ta hensyn til deg? Det var du som tok ut skillsmisse og dumpa han, han har ingen grunn til å ta hensyn til deg på den måten. Må si du virkelig mangler selvinnsikt. Tenk å være så ondskapsfull å gjøre dette mot barna sine? Det er ikke barnefar du straffer, det er barna. Tenk på alle de vonde følelsene barna har hatt, og fortsatt sitter med. Det finnes ingen mulig grunn til å syntes synd på deg, du burde gjøre alle ungene en tjeneste å sende dem til psykolog ELLER innrømme at det du gjøre der var dumt, du skulle aldri nevnt pappa og hun nye for dem med negativ hensikt og at hvis de føler de må velge "side" så er det din feil. Også fortelle at du ble veldig lei deg når pappa fant en ny, og lot det gå utover relasjonen til barna og pappaen. Dette er dødsviktig at barna får høre, akkurat nå og i en lang tid har de helt sikkert følt at pappa ikke bryr seg om dem. Føle seg nedstemt, verdiløs. Du er rett og slett et ondt menneske, og det er ikke fordi ovenfor eksen din, men barna dine - som man skal beskytte her i verden. Endret 3. juni 2022 av Rosatoast 30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Du har fått som du fortjener. Å trekke barna inn i det er det verste. Selv om "barna" er voksne nå. Anonymkode: e0fee...c94 29 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Er dere 20 år, dere som har svart? Jeg forstår godt at TS synes det er vanskelig. TS har også selvinnsikt og forstår at hun ikke har vist seg fra sin beste side. Men det er selvfølgelig ikke lett med samlivsbrudd når det er barn involvert. Anonymkode: 59d03...c1a 1
Anonymbruker*** Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Dette innlegget virker nesten til å være skrevet av mannen som hadde en sinnsyk eks. Alle de gale gjerningene er oppramset på en måte som er så rett frem. Gjerningspersonen vil gjerne skrive om handlingene på en måte som rettferdiggjør, rasjonaliserer og bagetaliserer dem mer. Viss du ts faktisk er den slemme eksen har du en mangel på selvinnsikt som faktisk er helt enestående. Jeg ville vurdert terapi. Det mener jeg helt genuint, og ikke som en fornærmelse. Endret 3. juni 2022 av Anonymbruker*** 12 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Vet du hva? Jeg tror du har fabrikert sammen hele dette innlegget og at du bare bløffer! Du har fått med deg alle idiotiske punkter som gale ekser gjør, så jeg tror du har skrevet dette fordi du kjeder deg, og for å få igang en diskusjon. Hvis dette ikke er tull så er du klin kokos hakkende gal, og jeg synes ikke det spøtt synd i deg. Jeg synes derimot synd på dine barn som å har en sånn mor. Anonymkode: 2dcc9...988 30 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Ts, du oppfører deg helt normalt. Det er bare ingen andre som erkjenner at de oppfører seg slik. Anonymkode: d0412...697 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg gikk fra min eksmann for fire år siden, da jeg ikke orket mer. Vi har tre barn som da var 15, 21 og 25 år. Selv om vi var gått fra hverandre så reiste vi på en ferie sammen, hadde sex noen ganger første året etter vi gikk fra hverandre, han hjalp meg med huset/bilen og vi feiret bursdager og jul sammen. Så for to år siden traff han ei ny. Det likte jeg ikke i det hele tatt, hadde aldri sett for meg at det ville skje. Jeg ville ikke det skulle skje, så jeg gjorde mange ting. Jeg gikk rett inn i hans hus selv om jeg visste hun var der. Første gang jeg traff henne snakket jeg stygt om hvordan han var til henne. Jeg snakket stygt om henne til min svigerfamilie, nektet henne å komme i bursdag til barna og jeg satte barna opp mot han/hun. Fortalte de hvor lite han brydde seg om de etter han traff henne osv. Fikk yngste til å flytte til meg på heltid. Sendte han masse meldinger/ringte han under påskudd at det var noe med barna. Han slettet meg på sosiale medier, men jeg sendte han ny venneforespørsel og melding om at jeg syntes det var trist. Han la meg ikke til igjen. Resultatet er i dag at han har et elendig forhold til barna, de liker ikke hun nye i det hele tatt og han har null interesse av å snakke med meg. Ringer jeg, så svarer han veldig kort og melder jeg så er det veldig korte svar. Hun nye har jeg ikke truffet igjen, ingen av de er interesserte i å treffe meg. Samme gjelder svigerfamilien min, er bare hun nye som gjelder nå. Syntes bare dette er så idiotisk, han burde forstå at det var ikke lett for meg at han traff ei ny, jeg er fortsatt singel. Han kunne tatt det roligere med hun nye og tatt hensyn. Istedenfor har han blokket meg helt ut av livet sitt. Vet han har noe kontakt med barna, men de er ikke så interessert i å ha noe med de å gjøre, selv om de har sagt hun nye er grei nok. Tenkte bare fortelle det, at det er ikke alltid så lett å være eksen heller. At det bør tas hensyn ikke bare til barna, men også den andre parten da man går fra hverandre. Anonymkode: 64e1d...ea5 Høres ut som du er den nye som forklarer, høres ikke ut som en person ville forklart seg selv så ufint. Anonymkode: 98b36...e46 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ts, du oppfører deg helt normalt. Det er bare ingen andre som erkjenner at de oppfører seg slik. Anonymkode: d0412...697 Det er ikke normalt! Det er å oppføre seg som en drittsekk. Helt uakseptabel oppførsel. Spesielt da de har barn. Mennesker som oppfører seg slik har jeg ingenting til overs for. Anonymkode: 1055c...bec 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 Ts her. Grunnen til at jeg er så direkte mot meg selv, er vel at jeg innser at det jeg gjorde ikke var særlig smart og det å skrive det ned er vondt, samtidig som jeg må være ærlig med meg selv. Jeg trodde at vi linne være venner og fortsette å feire jul sammen, men han er ikke interessert i noe som helst kontakt med meg. Jeg var/ er heller ikke interessert i å bli kjent med hun nye for jeg var sikkert på at det ikke kom til å holde. Men, de har kjøpt hus sammen og har planer om å gifte seg. Det var forresten han som sendte inn skillsmissepapairene så fort han traff henne og sa ikke noe til meg før de kom i posten, da fikk jeg sjokk rett og slett. Ang, barna så har jeg et utrolig godt forhold til de, så de har nok ikke tatt skade av det jeg sa. Men, jeg syntes fortsatt det er bittert at han vil ha null kontakt med meg om jeg skal være ærlig. Jeg vil ikke ha han tilbake, men vennskap er da ikke for mye forlangt? Anonymkode: 64e1d...ea5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Grunnen til at jeg er så direkte mot meg selv, er vel at jeg innser at det jeg gjorde ikke var særlig smart og det å skrive det ned er vondt, samtidig som jeg må være ærlig med meg selv. Jeg trodde at vi linne være venner og fortsette å feire jul sammen, men han er ikke interessert i noe som helst kontakt med meg. Jeg var/ er heller ikke interessert i å bli kjent med hun nye for jeg var sikkert på at det ikke kom til å holde. Men, de har kjøpt hus sammen og har planer om å gifte seg. Det var forresten han som sendte inn skillsmissepapairene så fort han traff henne og sa ikke noe til meg før de kom i posten, da fikk jeg sjokk rett og slett. Ang, barna så har jeg et utrolig godt forhold til de, så de har nok ikke tatt skade av det jeg sa. Men, jeg syntes fortsatt det er bittert at han vil ha null kontakt med meg om jeg skal være ærlig. Jeg vil ikke ha han tilbake, men vennskap er da ikke for mye forlangt? Anonymkode: 64e1d...ea5 Dette vennskapet du vil ha, kan jo aldri skje. Du har gjort for mye dritt og skadet forholdet mellom han og barna i årevis. Har du en gang sagt unnskyldt og beklaget deg til han? Det nevner du ingenting om. Det virker som du tror han bare skal ta deg i mot med åpne armer. Hvorfor skal han det? Anonymkode: e0fee...c94 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 Huff, stakkars barna dine.. Tenk på alt du har ødelagt for dem. Får helt vondt inni meg. De som er helt uskyldig oppi alt dette, har fått den vondeste og hardeste straffen. Anonymkode: 086ca...2d7 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Det er altfor mye for langt å forvente et vennskap etter å ha gjort alt det du har gjort. At en kvinne kan manipulere og terrorisere en eks på denne måten er rett og slett sjokkerende. Det MINSTE du kan gjøre som unnskyldning er å nå holde deg unna din eks og hans dame og la dem være i fred. Anonymkode: 15d09...0db 5
Aureka Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts, du oppfører deg helt normalt. Det er bare ingen andre som erkjenner at de oppfører seg slik. Anonymkode: d0412...697 Nei, et er ikke noe normalt med den oppførselen. Nå tror jeg ikke at innlegget er ekte, men seriøst svært begredelig at du mener det er normalt å reagere slik og det over flere år. Man kan tenke og føle, men å handle på det er noe annet. Tror det finnes en egen plass i helvete for sånne ekser- av begge kjønn! 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 Du gikk fra han o ville beholde han på dine premisser (sporadisk sex, julefeiringer og hjelp med hus og bil). Er vil ikke rart at han ønsket noe annet og noe mer som han fant med en annen dame. Og da kunne du ha valgt han vennskap ved å ta i mot den nye dame i familien. Da kunne du ha fortsatt å feire jul/bursdager og sikkert og fått hjelp med hus/bil (sikkert ikke sexbiten da). Du valgte (fordi han nå ikke aksepterte å bli brukt og kastet) å sette i gang en svertekampagne som gjør at du nå aldri noen gang vil få han som venn igjen. Du valgte dette og må nå leve med konsekvensene- intet av dette er hans feil Anonymkode: d2281...1bc 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #19 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er altfor mye for langt å forvente et vennskap etter å ha gjort alt det du har gjort. At en kvinne kan manipulere og terrorisere en eks på denne måten er rett og slett sjokkerende. Det MINSTE du kan gjøre som unnskyldning er å nå holde deg unna din eks og hans dame og la dem være i fred. Anonymkode: 15d09...0db Jeg lar de være i fred, har ikke kontaktet han på snart et år. Anonymkode: 64e1d...ea5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Huff, stakkars barna dine.. Tenk på alt du har ødelagt for dem. Får helt vondt inni meg. De som er helt uskyldig oppi alt dette, har fått den vondeste og hardeste straffen. Anonymkode: 086ca...2d7 De er voksne og ser ikke ut til å ha tatt skade av det, vi har et veldig nært og godt forhold. Anonymkode: 64e1d...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå