Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sammen med en som har 5 barn fra tidligere forhold. Vi venter nå et felles barn + at jeg har 1 barn fra tidligere forhold. Det har vært masse drama og problemer med eksen hans. Hun fremstår som veldig bitter og hevngjerrig. Har gjort det hun kan for å ødelegge for han. Blandt annet- sabotert samvær, forhold til barna, nekter å dele på verdiene fra hus og bil de eide sammen, prøvd å få barnevernet til å ta fra han barna, trakkasert han, kontrollert han, opptredt rabiat foran mange osv. 

Alt dette har resultert i at han har tatt mye sinne utover meg. Som blandt annet er at han legger skylda på meg for problemene sine, sier stygge ting til meg, skjeller meg ut, stikker av fra meg, er ikke velkommen i hjemmet hans, får ikke tak i han. Han sier jeg ikke støtter han selv om jeg har gjort alt jeg kan for å gjøre det. Har tatt telefoner for han til barnevern, nav, advokat, skaffet han psykologisk hjelp, vært på møter, skrevet brev for han, Googlet og sjekket opp i ting.  Jeg føler på min side at jeg ikke har fått støtte fra han i noe og har gått mye lei meg og følt meg alene. Føler det bare har gått den ene veien, at jeg har hjulpet han for hans problemer har vært det store temaet hele veien. 

Jeg har også slitt med tilitten til han da det kom frem på et senere tidspunkt at han hadde en annen dame bak min rygg mens vi holdt på å bli sammen. Han hadde på dette tidspunktet lovet meg at vi var eksklusive, så han brøt et løfte. Jeg sliter spesielt med dette når han stikker av fra meg og har fjernet seg fra snapkartet og også pga reaksjonen hans når jeg fikk vite det. Han var veldig sint på meg og skjøv meg unna i lang stund. Samt at han også løyv når han ble konfrontert med det. 

Vi har vært i parterapi og jeg går til psykolog for traumer i oppveksten og nå han også til en psykolog alene. Både psykologen min og parterapauten sier at måten han behandler meg på til tider er psykisk vold. Men han sier det ikke stemmer fordi jeg har gal virkelighetsoppfatning og at jeg bare snakker stygt om han. Det stemmer ikke, jeg legger det frem på mest mulig riktig måte og sier også hvordan han selv forteller at han opplever situasjonen. Han har også vært med selv så han har fått forklare sin side av saken. 

Vi har bodd hver for oss frem til nå, men siden vi snart skal ha barn sammen er det naturlig å flytte sammen. Problemet er bare at han har store økonomiske problemer. Han har et veldig høyt barnebidrag å betale og han får ikke skilsmisseoppgjør. Også har han kanskje ikke gjort de lurteste økonomiske valgene tidligere i livet. Derfor mottar han sosialstøtte fra nav trossalt at han jobber mye, men det går rett og slett ikke rundt så han henger etter med regninger, har betalingsanmerkning, inkasso osv. Ikke råd til noe som helst. 

Etter 9 år alene har jeg spart meg opp egenkapital til å kjøpe eller bygge noe, men har ikke mer enn 500k i lønn så det begrenser seg. Men jeg ønsker nå å gjøre dette da det alltid har vært en stor drøm å eie noe selv. Vi er uenige siden jeg da alene må kjøpe noe pga han ikke får lån og det jeg skrev lenger oppe. Han har pr nå barna 1 gang i mnd, men eksen har sagt at hun skal flytte 12 timer unna, så da vil han kun ha de i noen ferier. Jeg har tegnet hus med plass til oss som skal bo der fast, dvs ikke ekstra rom til hans barn. Har sagt at vi får finne alternative løsninger de gangene barna hans kommer, som ekstra madrasser, at vi drar på ferie eller noe slikt.. Da jeg ikke føler det er riktig at siden jeg ene og alene skal betale for det, skal bygge ekstra rom som står tomme 96% av året og i tillegg kommer til å medføre ganske store ekstrakostnader å bygge. Jeg ønsker ikke lån til langt over ørene, jeg ønsker ikke å jobbe meg ihjel, jeg vil prioritere tid med barna mine utenom 100% jobb og også pga psyken min. I tillegg til at forholdet vårt har vært som det har vært og gjort meg veldig usikker til tider. Han syns det er feil av meg og mener jeg ikke inkluderer hans barn fordi jeg ikke bygger større. Vet ikke om jeg har råd til det i det hele tatt. Han tjener faktisk 200k mer enn meg også. Så hvis jeg ikke vil gjøre det sier han at han får tenke på seg selv fremover og pr nå får jeg ikke svar fra han noe mer før til neste uke da han er hos seg selv i helgen. 

Dette er grovt oppsummert. 

Synspunkter? 

Anonymkode: 0a028...d50

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har bodd hver for oss frem til nå, men siden vi snart skal ha barn sammen er det naturlig å flytte sammen.

Nei, det er ikke naturlig å flytte sammen. Ei heller å få barn med en sånn mann. Selv om det er for sent, er det ikke for sent å droppe flytteplanene. Du vil få det MYE bedre uten en sånn dust. 

Skrevet (endret)

Nei,bare nei !!! Kom deg unna denne vampyren av en mann. Så fort som overhodet mulig. ! 

Du har et barn fra før og venter et nytt. Du skal ikke bruke en krone på en felles fremtid og bolig med han her av dine oppsparte midler.  Han vil kun sluke de og deg ! Samt ødelegge barndommen til barnet du venter. 

Det er en grunn til at eks( ene) klikket. Han er jo slem og vrir alt av skyld på kvinnene i sitt liv for feilene han gjør.  ! Men produktiv er han 🥶 

Invester i bolig for deg og dine barn. Men hold han utenfor. !!!!  I det minste på papiret . Snart 10 år har du bygget deg opp.... Han vil ruinere hele fundamentet du har jobbet hardt for innen et kort tid. 

Du burde egentlig løpe!  Du har klart ting alene før. Og da med null på konto. Nå vet du bedre! Magefølelsen og sjela di vaier med 1000 røde flagg her. ! 

Han er ikke verdt det. Men ungene dine er . ! Det er vondt for småunger å føle på få ressurser gjennom barne og ungdomsskole.  Du legger opp løpet her ! 

Han utnytter deg grovt med slike krav ! 

Endret av Havspeil
  • Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så 6 barn tilsammen er ikke nok?

Herlighet🙈 Kom deg unna.

Anonymkode: db693...3d7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å her kom god helg meldingen fra han Screenshot_20220603_183506.thumb.jpg.19c47c51f7422b3449ebda43a0f039dd.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Har han noen positive sider som veier opp for alt dette her? Kjære vakre vene... Bedre alene enn sammen med en sånn.

Anonymkode: 9527b...240

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er sammen med en som har 5 barn fra tidligere forhold. Vi venter nå et felles barn + at jeg har 1 barn fra tidligere forhold. Det har vært masse drama og problemer med eksen hans. Hun fremstår som veldig bitter og hevngjerrig. Har gjort det hun kan for å ødelegge for han. Blandt annet- sabotert samvær, forhold til barna, nekter å dele på verdiene fra hus og bil de eide sammen, prøvd å få barnevernet til å ta fra han barna, trakkasert han, kontrollert han, opptredt rabiat foran mange osv. 

Alt dette har resultert i at han har tatt mye sinne utover meg. Som blandt annet er at han legger skylda på meg for problemene sine, sier stygge ting til meg, skjeller meg ut, stikker av fra meg, er ikke velkommen i hjemmet hans, får ikke tak i han. Han sier jeg ikke støtter han selv om jeg har gjort alt jeg kan for å gjøre det. Har tatt telefoner for han til barnevern, nav, advokat, skaffet han psykologisk hjelp, vært på møter, skrevet brev for han, Googlet og sjekket opp i ting.  Jeg føler på min side at jeg ikke har fått støtte fra han i noe og har gått mye lei meg og følt meg alene. Føler det bare har gått den ene veien, at jeg har hjulpet han for hans problemer har vært det store temaet hele veien. 

Jeg har også slitt med tilitten til han da det kom frem på et senere tidspunkt at han hadde en annen dame bak min rygg mens vi holdt på å bli sammen. Han hadde på dette tidspunktet lovet meg at vi var eksklusive, så han brøt et løfte. Jeg sliter spesielt med dette når han stikker av fra meg og har fjernet seg fra snapkartet og også pga reaksjonen hans når jeg fikk vite det. Han var veldig sint på meg og skjøv meg unna i lang stund. Samt at han også løyv når han ble konfrontert med det. 

Vi har vært i parterapi og jeg går til psykolog for traumer i oppveksten og nå han også til en psykolog alene. Både psykologen min og parterapauten sier at måten han behandler meg på til tider er psykisk vold. Men han sier det ikke stemmer fordi jeg har gal virkelighetsoppfatning og at jeg bare snakker stygt om han. Det stemmer ikke, jeg legger det frem på mest mulig riktig måte og sier også hvordan han selv forteller at han opplever situasjonen. Han har også vært med selv så han har fått forklare sin side av saken. 

Vi har bodd hver for oss frem til nå, men siden vi snart skal ha barn sammen er det naturlig å flytte sammen. Problemet er bare at han har store økonomiske problemer. Han har et veldig høyt barnebidrag å betale og han får ikke skilsmisseoppgjør. Også har han kanskje ikke gjort de lurteste økonomiske valgene tidligere i livet. Derfor mottar han sosialstøtte fra nav trossalt at han jobber mye, men det går rett og slett ikke rundt så han henger etter med regninger, har betalingsanmerkning, inkasso osv. Ikke råd til noe som helst. 

Etter 9 år alene har jeg spart meg opp egenkapital til å kjøpe eller bygge noe, men har ikke mer enn 500k i lønn så det begrenser seg. Men jeg ønsker nå å gjøre dette da det alltid har vært en stor drøm å eie noe selv. Vi er uenige siden jeg da alene må kjøpe noe pga han ikke får lån og det jeg skrev lenger oppe. Han har pr nå barna 1 gang i mnd, men eksen har sagt at hun skal flytte 12 timer unna, så da vil han kun ha de i noen ferier. Jeg har tegnet hus med plass til oss som skal bo der fast, dvs ikke ekstra rom til hans barn. Har sagt at vi får finne alternative løsninger de gangene barna hans kommer, som ekstra madrasser, at vi drar på ferie eller noe slikt.. Da jeg ikke føler det er riktig at siden jeg ene og alene skal betale for det, skal bygge ekstra rom som står tomme 96% av året og i tillegg kommer til å medføre ganske store ekstrakostnader å bygge. Jeg ønsker ikke lån til langt over ørene, jeg ønsker ikke å jobbe meg ihjel, jeg vil prioritere tid med barna mine utenom 100% jobb og også pga psyken min. I tillegg til at forholdet vårt har vært som det har vært og gjort meg veldig usikker til tider. Han syns det er feil av meg og mener jeg ikke inkluderer hans barn fordi jeg ikke bygger større. Vet ikke om jeg har råd til det i det hele tatt. Han tjener faktisk 200k mer enn meg også. Så hvis jeg ikke vil gjøre det sier han at han får tenke på seg selv fremover og pr nå får jeg ikke svar fra han noe mer før til neste uke da han er hos seg selv i helgen. 

Dette er grovt oppsummert. 

Synspunkter? 

Altså, her er det så mange røde flagg at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Men begynner å tro at eksen har reelle grunner til å oppføre seg som hun gjør. Han høres uansvarlig, manipulerende og  umoden ut. Tenk at du finner deg i å bli behandler på denne måten! Du bør så absolutt ikke finne på å flytte sammen med han, men velger du likevel å gjøre det, har han jo allerede gitt deg et fint innblikk i hva du kan forvente av særdeles dårlig behandling fra han. 

Anonymkode: 314da...6f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å her kom god helg meldingen fra han Screenshot_20220603_183506.thumb.jpg.19c47c51f7422b3449ebda43a0f039dd.jpg

Her slo han jo opp med det. Så kjekt, da slapp du jo det. 

Anonymkode: 57726...5e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sier at hvis jeg ikke gjør det så skal han tenke på seg selv og sitt liv, så kan vi bare klare oss selv.. Så det føles som at jeg enten må bygge til ungene hans ellers så vil han ikke hjelpe meg og heller kjøre sitt eget løp. 

AnonymBruker
Skrevet

For ei salig røre. 

På den ene siden - i et normalt stabilt samliv ville jeg argumentert for at det er naturlig at alles barn har mulighet til å være hos dere. Når dere da skal bygge ville jeg også lagt til rette for det - men kanskje ikke bygd fem ekstra rom, men kanskje to ekstra rom og en tv-stue/kjellerstue som lett kunne omgjøres til et soverom. Har man fem barn så må de også være velkomne - ikke madrasser på gulvet. Så jeg kan godt forstå at han ønsker det, og at om du lar være så sier du jo noe om hvor velkommen hans barn vil være i deres liv. 

På den andre siden - vil du virkelig bo med han? hva godt tilfører han livet ditt? livet til de barna han har fra før, og ikke minst barnet du har fra før? Er han en god person for deg og dine? Tenk deg svært godt om før du binder din økonomi sammen med hans. 

Men - det hadde også vært interessant å lese den meldinga du sendte han før han sendte den meldinga til deg. Han er nødvendigvis ikke den eneste her som er vanskelig og urimelig. 

Anonymkode: e0b70...600

AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg godt om hundre ganger før du fortsetter forholder, sier jeg bare. Hvis du flytter inn med ham, må du sannsynligvis betale alt og tåle hans raseriutbrudd. 

Jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: 357ea...a7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For ei salig røre. 

På den ene siden - i et normalt stabilt samliv ville jeg argumentert for at det er naturlig at alles barn har mulighet til å være hos dere. Når dere da skal bygge ville jeg også lagt til rette for det - men kanskje ikke bygd fem ekstra rom, men kanskje to ekstra rom og en tv-stue/kjellerstue som lett kunne omgjøres til et soverom. Har man fem barn så må de også være velkomne - ikke madrasser på gulvet. Så jeg kan godt forstå at han ønsker det, og at om du lar være så sier du jo noe om hvor velkommen hans barn vil være i deres liv. 

På den andre siden - vil du virkelig bo med han? hva godt tilfører han livet ditt? livet til de barna han har fra før, og ikke minst barnet du har fra før? Er han en god person for deg og dine? Tenk deg svært godt om før du binder din økonomi sammen med hans. 

Men - det hadde også vært interessant å lese den meldinga du sendte han før han sendte den meldinga til deg. Han er nødvendigvis ikke den eneste her som er vanskelig og urimelig. 

Anonymkode: e0b70...600

Ja det hadde det i en normal verden, men ikke når jeg må betale for alt og han slår opp med meg hver gang han blir sint og sier han skal kjøre sitt eget løp.

Jeg sto på mitt og han er sur for at jeg har laget en tråd om det og for svarene jeg får fra dere, men han laget et tråd om dette på et annet forum først hvor han la det frem uten å komme med vesentlige opplysninger til hvorfor jeg føler som jeg gjør, hva som harr skjedd mellom oss osv. Det har jo vært alt annet enn rosenrødt. Han skrev i tråden mer eller mindre at vi venter barn, han har noen barn fra før, jeg skal bygge hus og om han kan forlange at jeg bygger større til hans barn også. Sa at de svarerne du får der blir jo ikke riktige når du ikke skriver hva som ligger til grunn for det. Og at jeg ikke har dårlig samvittighet over noe som helst faktisk (at jeg ikke har behandlet han stygt, har hjulpet han etter beste evne, stilt opp for han osv). 

Og jeg sto som sagt på mitt og vi krangla på snap og han sier at jeg ødelegger hans helg med ungene, så svarer jeg tilbake at han ødelegger min helg for meg og min unge også, og at det faktisk er han som bare tenker på sine unger, men aldri på oss, meg, min eller den vi venter. Da fikk jeg det svaret. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er eksen din sitt ansvar å ordne bolig til barna sine. Nå skal du tenke på deg selv og barna dine! Eksen din bør ikke ha NOE eierskap i boligen, og heller ikke flytte inn! Han er veldig manipulerende og kan lage store problemer for deg og barna dine sin arv.

Anonymkode: 735bc...424

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er eksen din sitt ansvar å ordne bolig til barna sine. Nå skal du tenke på deg selv og barna dine! Eksen din bør ikke ha NOE eierskap i boligen, og heller ikke flytte inn! Han er veldig manipulerende og kan lage store problemer for deg og barna dine sin arv.

Anonymkode: 735bc...424

Det er pr nå ikke eksen min (tror jeg)? 

Men vil gjerne ha sa mange tilbakemeldinger som mulig på dette. For jeg syns det er skrekkelig vanskelig. Føler at han mer eller mindre gir meg et ultimatum, enten bygge/kjøpe større til hans barn eller så har vi ikke noe forhold. Hvertfall ikke et bra et. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvifor er han så sint? :klo:

Skjønner at det er frustrerande og ha 6 barn, betalinganmerkninger, crazy ex-dame, ingen oppsparte midler osv. Men kvifor er han så sint. På deg?

Anonymkode: a0079...764

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er pr nå ikke eksen min (tror jeg)? 

Men vil gjerne ha sa mange tilbakemeldinger som mulig på dette. For jeg syns det er skrekkelig vanskelig. Føler at han mer eller mindre gir meg et ultimatum, enten bygge/kjøpe større til hans barn eller så har vi ikke noe forhold. Hvertfall ikke et bra et. 

Vær så snill, kom deg bort fra dette grusomme mennesket. Han snylter, han tar ikke ansvar, han oppfører seg som en dritt, han truer deg og manipulerer deg. Kom deg bort nå, før barnet blir født, og for all del ikke sløs bort pengene dine på å bygge et hus etter hans behov! Bygg et fint lite hus til deg og de snart to barna dine, uten denne drittsekken. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Emosjonell utpressing er første steg av psykisk vold. Han har ingen rett til å kreve at du risikerer dine barns fremtid økonomisk, fordi han har 5 unger fra før.  ( og skal sørge for de ) 

Det er ikke ditt ansvar eller problem.  

Det er hans rolle som mann og far å sikre ungene sine. Da roter man ikke økonomisk som han har gjort. Og krever i ettertid at andre løser bosituasjonen.  Med ultimatum 🥶😳 

Rimelig frekt ! 

Dersom alle mann alle skulle bodd i et stort hus, så måtte han lagt lik andel av kapital på bordet.  Ikke la han spille på samvittigheten din . Det er kun manipulasjon 😪 Forstår det er vanskelig siden dere venter barn,men hans hersketeknikker viser verre i vente. Ingen mann gjør slikt mot kvinner og barn ... Han utsetter t.o.m egne barn fra før for usikkerhet.  Der har du hans ryggrad og karakter. ! 

I tillegg VET han at du har jobbet hardt for å komme i pluss og har et ønske om egen bolig. Når det lar seg gjøre for en alenemamma, hvorfor ikke for han ?? Avvis all free loading.  Det er han som må fikse egen økonomi og spare,før han kan forvente felles investering med en 2.part. 

Hvertfall IKKE  stille ultimatum! Det er deal breakeren her, ikke at han har unger fra før eller dårlig råd.  

Han er ikke snill. Og det ser du også på responsen han nå gav,da du la frem innlegg og svar her for ham. Der burde han lagt seg flat,dersom han hadde et eneste snev av selvrespekt ( og respekt for deg) . Du prøvde å kommunisere ditt ståsted og kanskje redde forholdet.  Men han så KUN seg selv igjen...og gikk til motangrep.  

Det virker ikke som han eier skam . 

Hvem setter andre i posisjon for høy gjeld,de ikke selv har ansvar for ? Ingen ! 

Endret av Havspeil
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, nå er du blitt den gale exen. Som etterhvert vil måtte kontakte barnevernet fordi faren ikke er god. Du vil forsøke å redusere samværet. Du vil bli beskyldt for å holde tilbake midler. 

Og du vil fremstå som totalt rabiat for andre. 

Og han vil finne en ny. Og sikkert få flere barn 

Anonymkode: be5bf...2a7

• Liker 1
Skrevet

Kjøp deg en 4 roms leilighet. Ikke bo sammen med han. Det vil bare føre til problemer. La han selv ta ansvar for egne barn og egen økonomi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...