AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Fullførte sosionomstudie men leverte ikke inn bachelor, noe håp for meg å komme inn i relevant jobb med poeng fra bare 5 semester? Anonymkode: 4d2f2...eb8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Kan jo prøve å søke? Men det må jo bli på jobber hvor det i stillingsannonsen står "bachelor eller tilsvarende", og satse på du har annen erfaring som kan kompensere? Men blir vel litt avhengig av kompetansen til de andre søkerne regner jeg med. Kan du ikke gjøre et nytt forsøk med å levere bacheloroppgaven? Anonymkode: b6068...36b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Det kommer ann på om de krever fullført bachelor. Du har ingen papirer på dette. Noen relevante stillinger krever ikke dette. Det kan nok være vanskelig å konkurrere med de som har fullført. I tillegg vil du nok få spm om hvorfor du ikke har levert, da det kan gi inntrykk av at du er en som strever med å ferdigstille og gjennomføre oppgaver. Håper du planlegger å levere den til høsten. Anonymkode: 2ece5...631
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Du har helle rikke fullført studie uten å ha levert bachelor, og ingen som krever sosionomutdannibg kan ansette deg før du har bestått. Da må det være "tilsvsrende". Anonymkode: 2ece5...631 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Du har helle rikke fullført studie uten å ha levert bachelor, og ingen som krever sosionomutdannibg kan ansette deg før du har bestått. Da må det være "tilsvsrende". Anonymkode: 2ece5...631 Og selv det blir vanskelig, å ha en ikke fullført utdanning er ikke tilsvarende å ha en grad. Så jobber der det er krav til utdanningen kan nok bli veldig vanskelig, kravene er ofte absolutte, ev. har at lang erfaring kan kompensere for manglende utdanning. Det er jo bare å lete selvsagt, men jeg tror jeg hadde tatt meg en "hvasomhelst-jobb" hvis jeg ikke fant noe relevant, og prioritert å fullføre utdanningen. Du er jo så nærme! Anonymkode: 4cfad...285 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Du har jo ikke fullført studiet. Uten fullført grad er ikke utdanningen verdt særlig mye Anonymkode: 7c552...b60 3 4
17.11 Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Jeg hadde fullført bacheloren. En bacheloroppgave er helt overkommelig ved siden av jobb, spesielt dersom du ikke er ute etter toppkarakter, og det er bedre å ha fullført med et middelmådig resultat enn ikke i det hele tatt. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 16.09): Fullførte sosionomstudie men leverte ikke inn bachelor, noe håp for meg å komme inn i relevant jobb med poeng fra bare 5 semester? Anonymkode: 4d2f2...eb8 Du har jo ikke fullført studiet når du ikke har levert bacheloroppgaven... Anonymkode: 00268...d89 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har helle rikke fullført studie uten å ha levert bachelor, og ingen som krever sosionomutdannibg kan ansette deg før du har bestått. Da må det være "tilsvsrende". Anonymkode: 2ece5...631 Selv med «tilsvarende» vil man tape mot de som har en bachelorgrad i behold. Anonymkode: 80b7c...40c 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 16.09): Fullførte sosionomstudie men leverte ikke inn bachelor, noe håp for meg å komme inn i relevant jobb med poeng fra bare 5 semester? Anonymkode: 4d2f2...eb8 Du har ikke fullført nei. Anonymkode: 80b7c...40c 5 1
Majer Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 Ikke akkurat fullført, men du kan søke på miljøterapeutstillinger. Ikke regn med like høy lønn som du ellers ville fått, men du kan tjene ok.
Sandie Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 Selve bacheloroppgaven utgjør jo et visst antall studiepoeng, så om du ikke har levert den inn er ikke studiet regnet som fullført. Du kan kanskje være heldig å bli lønnet som en som har fullført, dersom du treffer på en grei arbeidsgiver. Men jeg ville da presisert i søknad/på intervju at jeg planlegger å levere inn oppgaven og fullføre, og satt en tidsramme på når det skal være gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå