Gå til innhold

Mannen ønsker å jobbe 80%, jeg mener nei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Fridiskusjon.no skrev (Akkurat nå):

Hvor mye han vil jobbe er han og kun hans valg, om du ikke liker det får du heller gå fra han.

Det er ikke kun hans valg når han krever at hun skal dekke opp for hans tapte lønn, så hun får dårligere råd. 

Anonymkode: 5bb56...f63

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kaneel skrev (1 minutt siden):

Spår det er Iver mellom dere innen 2,5 år om han trumfer gjennom det her. Du kommer til å føle deg så svikter at du blir bitter og går fra han 

Jeg støtter den spådommen

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars mann som blir styrt av deg.

Oppskriften på å drepe forholdet, alle som KAN bør gå ned i stillingsprosent. Noe MANGE kan, man bare endrer sitt behov materialistisk. Kjøper MINDRE TING! :) 

Mange kan spare MANGE tusen her hver mnd.

Anonymkode: 460b0...b8c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber 60%, men tar den kostnaden på min kappe. Dvs, jeg betaler inn like mye som han i felleskostnader, så dette går av mitt eget forbruk. Derfor har jeg også gitt klar beskjed om at disse dagene gjør jeg hva jeg vil- trene, drive med hobbyer osv.det er ikke dager som jeg skal føle meg pliktet til å gjøre husarbeid. 

Anonymkode: f9abb...de7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er jo en flott tanke.

Jeg er bare redd for at jeg sliter meg ut i hundre prosent turnusjobb, tar det meste av hus og hjem uansett, tjener mindre mens han jobber fire dagvakter i uken og har fri og gjør hva han vil fredagen.. ja jeg vet ikke altså.

Anonymkode: fe8ee...ce1

Det er jo bare å bere ekstremt tydelig på at dersom han går ned til 80% så må han ts en større del av hjemmearbeidet. Det hadde han garantert krevd av deg. 

Anonymkode: 206d4...fec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare å bere ekstremt tydelig på at dersom han går ned til 80% så må han ts en større del av hjemmearbeidet. Det hadde han garantert krevd av deg. 

Fordelingen av husarbeidet skulle vært lik i utgangspunktet. 

Det at en går ned i stilling skal ikke endre på dette om ikke den ene finansierer den andres andel av utgiftene. TS har såvidt jeg har lest ikke nevnt noe annet enn at det vil redusere hennes levestandard, ikke noe om hvorfor(annet enn mindre penger inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke kun hans valg når han krever at hun skal dekke opp for hans tapte lønn, så hun får dårligere råd. 

Ber han om det? de får dele på utgifter som de hart gjort såklart, så får han heller ha mindre eller 0 å bruke på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fridiskusjon.no skrev (9 minutter siden):

Ber han om det? de får dele på utgifter som de hart gjort såklart, så får han heller ha mindre eller 0 å bruke på seg selv.

Ja, det står i HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer sterkt å gå ned til 80% stilling etter endt mammapermisjon, dersom jeg ikke får ha noen dager med hjemmekontor i uken. Dette er helt greit for min mann, så lenge det ikke går ut over vår fellesøkonomi. Jeg ville elsket å ha en gylden dag fri til egentid og for å få unna husarbeid uten å stresse. Dette kommer også forholdet oss imellom tilgode. Merker tydelig hvor mye mer harmonisk alt er i heimen nå som jeg er i permisjon med baby og har tid til klesvask og middagslaging uten å sitte fast i hamsterhjulet slik tilfellet var før koronatiden. Jeg var helt utslitt da jeg kom hjem og måtte legge meg i 21-tiden hver kveld. Dette er ikke noe jeg ønsker meg tilbake til, og hadde mannen min nektet meg å gå ned til 80 hadde jeg blitt ganske sur. Det er mitt valg ene og alene, så lenge det ikke går ut over vår felles økonomi.

Anonymkode: 6e3d9...dc4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PetterKanin skrev (13 minutter siden):

Fordelingen av husarbeidet skulle vært lik i utgangspunktet. 

Det at en går ned i stilling skal ikke endre på dette om ikke den ene finansierer den andres andel av utgiftene. TS har såvidt jeg har lest ikke nevnt noe annet enn at det vil redusere hennes levestandard, ikke noe om hvorfor(annet enn mindre penger inn).

Hun drar i utganspunktet mest av det økonomiske lasset allerede. Dessuten sier hun at hun i tillegg gjør mest hjemme. Skal far være hjemme og dyrke egne hobbyer? Dersom han skal jobbe reduserert får han mer tid til å drive AS familie, noe han også burde. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å nei, så ufyselig at far får mer tid med barna! "Ned i levestandard" 😂

Anonymkode: 28044...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vurderer sterkt å gå ned til 80% stilling etter endt mammapermisjon, dersom jeg ikke får ha noen dager med hjemmekontor i uken. Dette er helt greit for min mann, så lenge det ikke går ut over vår fellesøkonomi. Jeg ville elsket å ha en gylden dag fri til egentid og for å få unna husarbeid uten å stresse. Dette kommer også forholdet oss imellom tilgode. Merker tydelig hvor mye mer harmonisk alt er i heimen nå som jeg er i permisjon med baby og har tid til klesvask og middagslaging uten å sitte fast i hamsterhjulet slik tilfellet var før koronatiden. Jeg var helt utslitt da jeg kom hjem og måtte legge meg i 21-tiden hver kveld. Dette er ikke noe jeg ønsker meg tilbake til, og hadde mannen min nektet meg å gå ned til 80 hadde jeg blitt ganske sur. Det er mitt valg ene og alene, så lenge det ikke går ut over vår felles økonomi.

Anonymkode: 6e3d9...dc4

Men det er nettopp det det gjør her, går ut over deres felles økonomi 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS og mannen, altså 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi begge jobber 100 prosent.

Har ett barn på 3 år, og snart en baby.

Mannen sier han ønsker mer tid med barna og vil muligens redusere til 80 prosent. Jeg synes det er en uting da jeg blir stående med å jobbe 100, men må også redusere levestandaren... Da jobber jeg for mindre lønn, mens han får "fri"..

Han har ca 25 000 inn, og jeg har ca 29 000. Kjenner jeg han rett så kommer jeg til å jobbe 100 prosent, nødt til å senke levestandaren og i tillegg ta mest av hus og hjem. 

Hvordan har dere blitt enige?

Hvis dere snart har baby så kan først kanskje spørre om utvidet pappa perm så før han testa litt mer tid hjemme . Før han gjør noe permanent ? 

Anonymkode: c91e3...25a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sier han ønsker mer tid med barna og vil muligens redusere til 80 prosent. Jeg synes det er en uting da jeg blir stående med å jobbe 100, men må også redusere levestandaren... Da jobber jeg for mindre lønn, mens han får "fri"..

Han har ca 25 000 inn, og jeg har ca 29 000. Kjenner jeg han rett så kommer jeg til å jobbe 100 prosent, nødt til å senke levestandaren og i tillegg ta mest av hus og hjem. 

om han skal ned i stilling er det jo et minstekrav at han tar mest i hjemmet isåfall

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott av mannen din at han ønsker å tilbringe mer tid med barna. Ser ikke noe negativt med det. Er vel ikke noe verre at en pappa jobber redusert som en mamma som gjør det? 

Anonymkode: 68bc0...261

en mamma som gjør det, gjør det stort sett fordi hun blir sliten av å jobbe 100 prosent og samtidig har hovedansvar for familien as

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Med den inntekten høres det ut som en svært dårlig idé

Anonymkode: d3906...b4d

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 timer siden):

Men sliter du deg mer ut bare for at han tar 1 dag fri? Du jobber vel 100 prosent uansett hva han gjør.

Og dere bytter og hjelper hverandre med husarbeid uansett. Ser ikke problemet da dette har vel ikke noe innvirkning på husarbeid etc om han jobber 5 dager i uken eller 4...

Om han gjør mye på fridag sin har jo du mindre å gjøre

Flott om han tar seg 1 dag med barna, han gjør jo ikke dette for å sitte i sofaen og spise godteri og se på Netflix

kanskke ts kjenner mannen såpass godt at hun vet hsn ikke kommer til å løfte en finger i huset den fridagen?

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det gjør det vel i de fleste tilfeller for ene parten (les: oftest kvinnen) velger jobbe redusert også? 

Anonymkode: 0addb...9fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare vær tydelig og avtal at fridag skal brukes til å gjør a b og c ikke til å spille PlayStation ! Hvis han ikke hår med på det er ned i stilling uaktuelt . 

Anonymkode: c91e3...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...