Gå til innhold

Mannen ønsker å jobbe 80%, jeg mener nei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er jo en flott tanke.

Jeg er bare redd for at jeg sliter meg ut i hundre prosent turnusjobb, tar det meste av hus og hjem uansett, tjener mindre mens han jobber fire dagvakter i uken og har fri og gjør hva han vil fredagen.. ja jeg vet ikke altså.

Anonymkode: fe8ee...ce1

Vannvittig dårlig deal! Om noen burde jobbe redusert så er det deg som har gått gravid og hatt liten baby to ganger med det føret med seg for kvinner som ikke rammer menn på samme måten. Desutten med en luselønn på 25000 kr som mann har han egentlig ikke råd til å jobbe redusert. Du kommer nok garantert til å måtte ta hus og barn mens han tar sjarmetappen. Han høres lat ut for å være ærlig, det her er nok forkledning

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tar det meste siden jeg jobber turnus, da gjør jeg stort sett alt på formiddagen pga jeg er borte ca 2-3 kvelder i uken. Vask, handling, matlaging. 

Men om han går hjemme en dag så vil vel du at han også gjør noe den dagen han hjemme..slik du gjør noe når du er hjemme. Ellers ville du forvente at han tar alt etter jobb..og du ikke gjør noe når du går hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi begge jobber 100 prosent.

Har ett barn på 3 år, og snart en baby.

Mannen sier han ønsker mer tid med barna og vil muligens redusere til 80 prosent. Jeg synes det er en uting da jeg blir stående med å jobbe 100, men må også redusere levestandaren... Da jobber jeg for mindre lønn, mens han får "fri"..

Han har ca 25 000 inn, og jeg har ca 29 000. Kjenner jeg han rett så kommer jeg til å jobbe 100 prosent, nødt til å senke levestandaren og i tillegg ta mest av hus og hjem. 

Hvordan har dere blitt enige?

Det blir aldri bra nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Du forteller jo ikke alt...et det du som står for alt av husarbeid etc? Eller hjelper han til? Har han sakt ja til å gjøre husarbeid etc når han går hjemme

Hun sa hun stod for mestparten av hus og hjem i hovedinnlegget.

Anonymkode: 819ce...dd7

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

En voksen mann må bevise at han klarer å vaske klær og moppe gulv? Og der da ikke bare å gå opp i lønn. Isåfall hadde alle gjort det. Mange er avhengig av videreutdanning eller økt ansiennitet for å øke lønnen. Du høres virkelig ut som en drømmedame...

Hvis hun er den som jobber 100 %, og tar seg mest av barn og hjem- Hvorfor i all verden er det han som skal gå ned 80 %?? Hun mistenker jo at hun vil fortsette med det selv om han tar en dag fri. 

Du ser meg nå ut som ei drømmedame din fjott. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi begge jobber 100 prosent.

Har ett barn på 3 år, og snart en baby.

Mannen sier han ønsker mer tid med barna og vil muligens redusere til 80 prosent. Jeg synes det er en uting da jeg blir stående med å jobbe 100, men må også redusere levestandaren... Da jobber jeg for mindre lønn, mens han får "fri"..

Han har ca 25 000 inn, og jeg har ca 29 000. Kjenner jeg han rett så kommer jeg til å jobbe 100 prosent, nødt til å senke levestandaren og i tillegg ta mest av hus og hjem. 

Virker som en fantasifulle for han. Økonomien deres er jo ikke akkurat skyhøy. Den hadde jeg nektet og, men når det er far som ønsker slikt så er det jo sååå fantastisk. 

Anonymkode: 01cd9...259

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en god ide. Med to småbarn kan det jo være en stor fordel at ene foreldren går ned i prosent for å ivareta barn og hjem. Det gir mening at den som tjener minst er den som går ned i stillingsprosent.

Tenkt viss en mann hadde laget en tråd som dette; dama vil gå ned i stillingsprosent for å ta vare på barna hjemme. Jeg er redd hun bare kommer til å sitte med venninner på kafe og lakke negler. Da hadde vell ts blitt flådd... Er det bare kvinnen som duger til å ta vare på barn og hus. Mannen vil bare ligge slengt på sofaen viss han har en fri formiddag? Hvem skulle trodd dette var skrevet i 2022, håpløst...

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man må jo snakke sammen og veie fordeler og ulemper, lage tydelig avtale. Men om du tenker at han ikke kommer til å gjøre ekstra husarbeid selv om han jobber redusert, så hadde jeg faktisk nektet. 

Anonymkode: 0a73b...ed9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (7 minutter siden):

Hvis hun er den som jobber 100 %, og tar seg mest av barn og hjem- Hvorfor i all verden er det han som skal gå ned 80 %?? Hun mistenker jo at hun vil fortsette med det selv om han tar en dag fri. 

Du ser meg nå ut som ei drømmedame din fjott. 

Fordi det er det beste for fellesøkonomien at den med lavest lønn går ned i prosent viss en først skal det. Viss han går ned i prosent må det jo være med forbehold om at han tar mer av hjem og barn, og ikke blir slengende på sofaen. Får nå håpe mannen ts valgte å leve livet sammen med og få barn med ikke er så sinnsykt tiltaksløs. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så TLDR fra tråden:

Kun kvinner skal ha rett til å jobbe under 100%, ønsker en mann tilbringe tid med sine barn eller har dårlig lønn så er man lat, selv om mannen skulle trives i jobben.

Anonymkode: b3d64...af7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man har så lite i inntekt som dere har så synes jeg ikke at dere har økonomi til å gå ned i stilling i hvert fall ikke når du blir stående med hele ansvaret.

Anonymkode: 48772...c06

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man har så lite i inntekt som dere har så synes jeg ikke at dere har økonomi til å gå ned i stilling i hvert fall ikke når du blir stående med hele ansvaret.

Anonymkode: 48772...c06

"Når"? Hva med "hvis"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kaneel skrev (29 minutter siden):

Vannvittig dårlig deal! Om noen burde jobbe redusert så er det deg som har gått gravid og hatt liten baby to ganger med det føret med seg for kvinner som ikke rammer menn på samme måten. Desutten med en luselønn på 25000 kr som mann har han egentlig ikke råd til å jobbe redusert. Du kommer nok garantert til å måtte ta hus og barn mens han tar sjarmetappen. Han høres lat ut for å være ærlig, det her er nok forkledning

Synes man skal holde seg for god til å kalle andres lønn for luselønn.

Ofte er det sånn med fagbrev, med bare dagjobbing. Jeg har også fagbrev.

Det er ikke mye, men luselønn er det ikke. Han står ihvertfall på hver eneste dag.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg om at han bør jobbe 100%. Snart får dere to barn og han bør ta ansvar for at utgifter skal øke. 
En dag fri for å vaske huset? En fredag fri skal koste deres familie 6350 kr. Dyr husvask, spør du meg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mange parforhold er det vanlig at en part jobber litt mindre. Det er veldig godt for barna, og jeg tenker det er en god ting.

Som regel er det mange som heier på det, men i de tilfellene er det kvinnen som ønsker å jobbe redusert. Er mangt en tråd om det her inne.

Anonymkode: 55d42...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så flott av mannen din at han ønsker å tilbringe mer tid med barna. Ser ikke noe negativt med det. Er vel ikke noe verre at en pappa jobber redusert som en mamma som gjør det? 

Anonymkode: 68bc0...261

Det negative er altså at ts må jobbe like mye som før men må betale mer, så hun får mindre penger og ikke mer fri, mens mannen får kose seg hjemme. Jeg hadde aldri funnet meg i det.

Anonymkode: 3eaa6...ea1

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skjønner ham godt. Men hadde satt betingelsen at han vasker huset på fridagen sin. Slik får dere begge mer tid med barna etter arbeidstid og i helger. 

Anonymkode: ebf6d...97e

Det hadde vært uaktuelt her  , jeg kutter ikke ned på arbeidstid for p vaske men for å være med barna. 

Anonymkode: 341cc...5a5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kaneel skrev (35 minutter siden):

Luselønn du likson 

Anonymkode: 341cc...5a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Shit, har dere råd til det da.. altfor lav lønn til å gå ned i stilling i mitt hode. 

Fint at han vil være mer med barna, men skjønner deg godt jeg TS. Selv om barna kommer først, så må det jo på en måte gagne deg også. Hvis ikke, så hvorfor kan ikke du gå ned itl 80% heller liksom.. 

Jeg ville tatt opp at den skjevdelingen av husarbeid må det bli slutt på. Det må jo deles 50/50 nå, og skal han ha en dag hjemme så kan han sette av en time eller to til å vaske hele huset hver uke. Pluss han kan gjøre mer ærender, ut og handle og sånt. Det er kanskje ting du nå gjør på din fritid, som han kan få unna på den fridagen.

Anonymkode: 118d8...d2e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Shit, har dere råd til det da.. altfor lav lønn til å gå ned i stilling i mitt hode. 

Fint at han vil være mer med barna, men skjønner deg godt jeg TS. Selv om barna kommer først, så må det jo på en måte gagne deg også. Hvis ikke, så hvorfor kan ikke du gå ned itl 80% heller liksom.. 

Jeg ville tatt opp at den skjevdelingen av husarbeid må det bli slutt på. Det må jo deles 50/50 nå, og skal han ha en dag hjemme så kan han sette av en time eller to til å vaske hele huset hver uke. Pluss han kan gjøre mer ærender, ut og handle og sånt. Det er kanskje ting du nå gjør på din fritid, som han kan få unna på den fridagen.

Anonymkode: 118d8...d2e

Vi bor veldig billig, betaler 7000 i husleie.

Men ja, det er jo nettopp det, at det må gagne meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...