Gå til innhold

Mannen ønsker å jobbe 80%, jeg mener nei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi begge jobber 100 prosent.

Har ett barn på 3 år, og snart en baby.

Mannen sier han ønsker mer tid med barna og vil muligens redusere til 80 prosent. Jeg synes det er en uting da jeg blir stående med å jobbe 100, men må også redusere levestandaren... Da jobber jeg for mindre lønn, mens han får "fri"..

Han har ca 25 000 inn, og jeg har ca 29 000. Kjenner jeg han rett så kommer jeg til å jobbe 100 prosent, nødt til å senke levestandaren og i tillegg ta mest av hus og hjem. 

Hvordan har dere blitt enige?

Anonymkode: fe8ee...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han jobber 80 vil jo han kunne ta mer vare på huset. Det er vel snakk om 1 mindre dag i uken.

Blir dere fattige..eller kan du ikke gå ofte på resturant liksom..hva mener du med senke levestandard.

Synes det er flott at han vil ta mere tid med barna. Og flott for barna

Du skal jo sikkert snart ut i permisjon så du får mye tid hjemme

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt på barna oppe i det hele? Synes det er en flott tanke jeg. Når han uansett tjener minst så taper dere mindre om han går ned i stilling enn deg. Blir jo han som ofrer seg for å få dårlige pensjon også. Klart han kommer til å ta mer av husarbeidet når han er mer hjemme.

Anonymkode: 42e91...0c6

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han ønsker å ha en dag i uken hjemme med ungene så er det en dag dere slipper å betale for barnehage/ SFO også, samt at når han er hjemme må han bidra mer med hus. Syntes det er fint at fedre ønsker å gjøre dette, utradisjonelt, men viser jo at han er glad i barna sine og ikke ønsker å være borte fra dem.

Hvorvidt det kommer til å bli et stort problem for dere økonomisk kan ingen her si noe på, kanskje er det mulig å stramme inn litt andre steder for å spare det inn igjen? 

Anonymkode: a8010...550

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi begge jobber 100 prosent.

Har ett barn på 3 år, og snart en baby.

Mannen sier han ønsker mer tid med barna og vil muligens redusere til 80 prosent. Jeg synes det er en uting da jeg blir stående med å jobbe 100, men må også redusere levestandaren... Da jobber jeg for mindre lønn, mens han får "fri"..

Han har ca 25 000 inn, og jeg har ca 29 000. Kjenner jeg han rett så kommer jeg til å jobbe 100 prosent, nødt til å senke levestandaren og i tillegg ta mest av hus og hjem. 

Hvordan har dere blitt enige?

Så flott st han vil være mer med barna deres! Den tiden får dere aldri igjen. Jeg er utrolig glad jeg hadde barna hjemme lenge og at far fikk være mye med de og. Er det fasade,interiør og mote du mister eller mindre mat?

Anonymkode: 86ab1...d8d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ham godt. Men hadde satt betingelsen at han vasker huset på fridagen sin. Slik får dere begge mer tid med barna etter arbeidstid og i helger. 

Anonymkode: ebf6d...97e

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tenkt på barna oppe i det hele? Synes det er en flott tanke jeg. Når han uansett tjener minst så taper dere mindre om han går ned i stilling enn deg. Blir jo han som ofrer seg for å få dårlige pensjon også. Klart han kommer til å ta mer av husarbeidet når han er mer hjemme.

Anonymkode: 42e91...0c6

Ja det er jo en flott tanke.

Jeg er bare redd for at jeg sliter meg ut i hundre prosent turnusjobb, tar det meste av hus og hjem uansett, tjener mindre mens han jobber fire dagvakter i uken og har fri og gjør hva han vil fredagen.. ja jeg vet ikke altså.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette med at du må ta hoveddelen av hus og hjem, taler jo for at det slett ikke er han som burde gå ned til 80 %. Det må han bevise at han klarer FØR han går ned. ...og jeg vil tro du kjenner han rett siden du tross alt bor med han. 

Så nei- hell no. Han får begynne å tjene mer dessuten. 25 000 ? Det var lite.  

• Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her skal far jobbe 80% hvertfall det første året snuppa er i barnehagen. Synes det er flott jeg, der gagner også meg at snuppa får mindre tid i barnehagen. 

Men dere skal selvsagt dele husarbeidet 50/50 dersom begge jobber 100%! 

Anonymkode: 41a2c...f3c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han faktisk bruker dagen til å være med barna ser jeg ikke noe negativt med det. Tenk alle ting du slipper da. Legetime, tannlege, konferansetimer.. alt kan bli lagt til den dagen han er hjemme. 
Mannen min hadde også 20% hjemme en periode, og brukte den på husvask. Jeg var veldig skeptisk i starten, men det viste seg å bli veldig bra.( så fikk vi et barn til og måtte ha litt ekstra inntekt)

Anonymkode: e29e0...e57

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sliter du deg mer ut bare for at han tar 1 dag fri? Du jobber vel 100 prosent uansett hva han gjør.

Og dere bytter og hjelper hverandre med husarbeid uansett. Ser ikke problemet da dette har vel ikke noe innvirkning på husarbeid etc om han jobber 5 dager i uken eller 4...

Om han gjør mye på fridag sin har jo du mindre å gjøre

Flott om han tar seg 1 dag med barna, han gjør jo ikke dette for å sitte i sofaen og spise godteri og se på Netflix

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er bare redd for at jeg sliter meg ut i hundre prosent turnusjobb, tar det meste av hus og hjem uansett, tjener mindre mens han jobber fire dagvakter i uken og har fri og gjør hva han vil fredagen.. ja jeg vet ikke altså.

Dette hadde jeg også vært bekymret for. Det må være slik at den som frivillig jobber redusert avlaster den aom jobber fullt. Vask av bolig, innkjøp, forberedelser ved å f.eks. kjøpe inn gaver til bursdager, planlegging osv.

Dersom du tar mest husarbeid allerede så vet man kanskje noe om hvilken type mann du er sammen med.

Tipper det blir mye sofasliting og gaming her ja. På din regning fordi du må betale for det.

• Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan dere ikke jobbe 80 % begge to?

Anonymkode: 6836c...00f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om en av forutsetningene for gjennomføring er at han støvsuger og vasker huset, vasker badet, tar klesvasken, storhandling og har middagen klar på fredagen så har han jo fristilt masse tid til dere som familie. Dersom tanken er at barna skal i bhg også på fredagene da.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Men sliter du deg mer ut bare for at han tar 1 dag fri? Du jobber vel 100 prosent uansett hva han gjør.

Og dere bytter og hjelper hverandre med husarbeid uansett. Ser ikke problemet da dette har vel ikke noe innvirkning på husarbeid etc om han jobber 5 dager i uken eller 4...

Om han gjør mye på fridag sin har jo du mindre å gjøre

Flott om han tar seg 1 dag med barna, han gjør jo ikke dette for å sitte i sofaen og spise godteri og se på Netflix

Ja jeg kommer jo til å føle at jeg jobber "gratis", når lønnen blir mindre fordi han har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forteller jo ikke alt...et det du som står for alt av husarbeid etc? Eller hjelper han til? Har han sakt ja til å gjøre husarbeid etc når han går hjemme

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ikke jobbe 80 % begge to?

Anonymkode: 6836c...00f

Det har vi ikke råd til. Har jo ikke akkurat veldig høye lønninger fra før. 

TS

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Du forteller jo ikke alt...et det du som står for alt av husarbeid etc? Eller hjelper han til? Har han sakt ja til å gjøre husarbeid etc når han går hjemme

Jeg tar det meste siden jeg jobber turnus, da gjør jeg stort sett alt på formiddagen pga jeg er borte ca 2-3 kvelder i uken. Vask, handling, matlaging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (2 minutter siden):

Dette med at du må ta hoveddelen av hus og hjem, taler jo for at det slett ikke er han som burde gå ned til 80 %. Det må han bevise at han klarer FØR han går ned. ...og jeg vil tro du kjenner han rett siden du tross alt bor med han. 

Så nei- hell no. Han får begynne å tjene mer dessuten. 25 000 ? Det var lite.  

En voksen mann må bevise at han klarer å vaske klær og moppe gulv? Og der da ikke bare å gå opp i lønn. Isåfall hadde alle gjort det. Mange er avhengig av videreutdanning eller økt ansiennitet for å øke lønnen. Du høres virkelig ut som en drømmedame...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...