Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanskelig synes du utdanningen var? Er det strenge krav til gode karakterer?

Kan man begynne som reseptfarmasøyt og så senere ta master eventuelt? Reseptfarmasøyt har bachelor. 

Anonymkode: b8758...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert bachelor i farmasi (reseptarfarmasøyt) og såvidt jeg vet er det fortsatt mulig å bygge på denne til en master og bli provisorfarmasøyt. Master er nok helt klart å foretrekke da det åpner for endel andre karrieremuligheter. Som reseptar vil man stort sett alltid jobbe i apotek. Noen synes dette er supert, men for min del ble det for ensformig og for mye fokus på mersalg. Likte heller ikke alt kundemaset og å stå foran kunder hele dagen. Jeg avbrøt utdanningen og jobber i dag med noe helt annet.

Det var ikke så strenge krav til karakterer da jeg var student. Gikk i klasse med flere som hadde mange E og D-er på vitnemålet, men alle de fikk seg fast jobb (på apotek) etter endt utdanning. Da hadde imidlertid mange av dem hatt sommerjobber i løpet av studiet og på den måten fått knyttet kontakter. De som var flinkest på studiet har alle gått videre og tatt master og jobber i dag som apoteker (daglig leder på apotek). 

Vil anbefale deg denne infosiden der der står mer om både utdanningene og jobbmuligheter:

http://www.farmasifag.no

Anonymkode: fef81...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...