Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Vi skal gifte oss på julaften, og bryllupet blir så tidlig som kl 11. Rett etter vielsen skal vi dra hjem til oss og spise lunsj og bryllupskake. Senere på kvelden blir det vanlig julemiddag med ribbe, pølse osv. MEN: Hva skal vi servere til lunsj? Typisk julemat blir det jo i grunnen nok av ellers i jula, så det hadde jo vært fint med noe litt annerledes. Det bør helst også være noe som metter litt, ellers blir det så veldig lenge til middag Alle forslag mottas med takk!
Maxine Grey Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 toast med skalldyrsalat og/eller kokt kald laks med rømme... og/eller kald oppskåret kalkun i skiver med waldorfsalat og/eller smørbrødkake...
:-) anna Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Grøt. Altså en skikkelig festrømmegrøt med flatbrød og spekemat. Også kan dere jo putte oppi en mandel i anledning dagen. Er jo festmat, kjempegodt og litt juletradisjon på en gang.
tommeline Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 Hva med tapas? Ikke julete i det hele tatt, men det er godt og kan lages dagen i forvegen (noe jeg regner med er en fordel siden det er så tidlig vielse).
Pasha Skrevet 12. november 2005 #5 Skrevet 12. november 2005 Grøt. Altså en skikkelig festrømmegrøt med flatbrød og spekemat. Også kan dere jo putte oppi en mandel i anledning dagen. Er jo festmat, kjempegodt og litt juletradisjon på en gang. ← Dette tenkte jeg på også! Både spekemat og grøt er jo enkelt og rimlig raskt å lage + at det metter en stund
Sanity Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 Hvorfor ikke bare servere noen snitter? Siden det blir julemiddag senere på dagen er det vel ikke nødvendig å ta for hardt i til lunsj?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Tror det blir en "jule-tapas"aktig variant... Lefse med røkelaks og snøfrisk, ribberull, sylte, rakfisk osv, pluss en stor kjele rømmegrøt. Kan jeg lage rømmegrøten dagen i forveien?
Gjest Fantus Skrevet 17. november 2005 #8 Skrevet 17. november 2005 Jeg pleier å bruke Fjordland rømmegrøt. Går kjempefort å lage, og til og med mormor (som har gått på husmorskole og er ganske mat-nazi) sier den er nydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå