Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en jentegjeng som skal ha juleverksted sammen. Hva kan man lage og finne på i løpet av kvelden? Interessen for faktisk å lage noe er vel varierende (noen er mer interessert i gløggen og vinen ;) ), men det går kanskje an å ha aktiviteter for alle? F.eks fremføringer av sanger, etc?

Hva synes dere bør være med foruten mandariner og pepperkaker og julebrus og god vin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en tradisjon med et vennepar og det er julekakebakedag! Vi lager to-tre deiger hver, og så møtes vi og baker ut, sammen med mennene våre (de syns det gøyeste er å pynte kakemenner og sånt da:-) Det er veldig koselig!! Med gløgg og vin og sånt utover kvelden.

I år har vi 4 stk venninner i tillegg bestilt diverse fra Panduro katalogen og skal ha juleverksted en kveld, det blir nok koselig:-) Jeg har bestilt sånn teppe til å ha under juletreet som jeg skal lime filt hjerter på, og så noen isoporhjerter og gullspray. Enkle ting som likevel blir fine og er koselig å lage. De har jo tusen ideer i Panduro katalogen!

Gjest Julenissen
Skrevet

På Panduro (kanskje også andre hobby-butikker) får du kjøpt en "porselensmaling" som kan herdes i vanlig stekeovn. Heter Porcelaine 150. Med den kan du f.eks male personlige krus (med navn, julemotiv etc).

Hvite billige krus finner du sikkert på Bohus, Skeidar, Nille, Ikea o.lign.

Ellers er jeg stor tilhenger av filt! Veldig "brukervennlig" og enkelt. Kan f.eks sy hjerter til å henge på juletreet. Hjertene fylles med bomull/dacronvatt. Hjertene igjen kan dekorerers med paljetter, perler, knapper, fine opphengsbånd...

Gleder meg til juleverksted jeg også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...