Gå til innhold

Noen som har flyttet fra storby til Tønsberg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av storby, og har lyst til å flytte. 
Har sett for meg Tønsberg som en litt mindre by, den virker koselig. Men har egentlig ikke noe forhold til byen. 

Er det noen andre som har startet med blanke ark, på et nytt sted? Kjenner ingen der, har ikke familie der eller noe. Men det har jeg ikke her jeg bor i dag heller. Så ikke sikkert overgangen blir så stor. 
Har dog en man og et par barn i barnehagealder som blir med på lasset. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til Tønsberg etter å ha bodd i Oslo i mange år. Hadde heller ingen tilknytning fra før av. Måtte aktivt gå inn for å ikke savne Oslo siden jeg trivdes veldig godt der, men har slått meg veldig til ro her nå. Mye forskjellig som foregår, og mange interessante og varierte arbeidsplasser. Mottoet til kommunen er "Der barn ler" så det satses mye på barn og unge (og så er det sikkert en diskusjonssak om man opplever at det blir prioritert riktig, men sånn er det vel overalt). Det er også fullt mulig å pendle inn til Oslo. 

Anonymkode: 6cc25...51f

AnonymBruker
Skrevet

Tønsberg er kjempefint! Trenger ikke bo midt i byen, det er mange fine plasser i utkanten. Eik, Vear, Barkåker, Tolvsrød osv. Bor i utkanten selv, trives godt! Kort vei inn til sentrum, og ikke langt til verken Oslo eller Skien, for eksempel 🙂

Anonymkode: 672dd...975

Skrevet

Synes Tønsberg er en passe by. Ikke for stor, men ikke så liten at tilbudet av ting blir lite. Kort vei til det meste av både storby og flyplass. Mange som pendler fra Tønsberg til Oslo hver dag. Kanskje litt inhabil siden jeg har bodd her hele livet, men jeg trives veldig :) 

AnonymBruker
Skrevet

Fint i Tønsberg. Jeg bor selv i Horten som ligger like ved siden av. Flyttet hit fra Oslo for en del år siden. Det var litt smått til å begynne med, mens jeg nå aldri ville funnet på å flytte tilbake. Men altså Tønsberg. Det er nok den av vestfoldbyene med mest liv. Du finner det meste der og som andre har påpekt så er det kort vei til Oslo. 

Anonymkode: 4fdb0...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...