AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Holder på å klikke her. Mannen har tidenes verste uvane med å slenge fra seg sokkene hvor som helst. Badet, stuen, soverom, gang, kjøkken- ja, hvor som helst. Presser de bak sofaputene. Og ikke bare det, men han bruker tærne til å ta de av slik at den ene sokken vrenges inn i den andre til en ball. Jeg må saumfare huset etter sokker, så dra den ene sokken ut av den andre før jeg må vrenge den ene. Nå gidder jeg ikke det driter her mer. Gav blanke faen og begynte å vaske de sokkeballene slik de var. Sokkene blir såklart ikke rene og heller ikke helt tørre etter tørketrommelen. Men det driter jeg i og legger de i skuffen hans der de kan ligge å mugne. Og han er forbanna! Klikker på meg, kaller meg lat og barnslig. Jeg forteller hvor unødvendig mye arbeid dette gir meg. Hvorfor kan han ikke ta av sokkene slik andre oppegående mennesker og legge de i skittentøyskurven spør jeg. Det er ikke så jævla vanskelig, er han evneveik eller? Han sier at hvis jeg mener det så skjønner han ikke hvorfor jeg klager for da kan jeg jo bare gjøre det for han siden det er så lite arbeid. Kommer ingen vei med det her. Er det bare jeg som har en så ubrukelig mann? Anonymkode: a4f24...06d 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 SLUTT Å RYDD ETTER HAN! La sokkene ligge. Om dere får gjester så er det jo bare å si det som det er, men mannen rydder ikke opp sokkene sine, så derfor ligger de litt rundt omkring. Anonymkode: 3c4bd...d13 19
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Holder på å klikke her. Mannen har tidenes verste uvane med å slenge fra seg sokkene hvor som helst. Badet, stuen, soverom, gang, kjøkken- ja, hvor som helst. Presser de bak sofaputene. Og ikke bare det, men han bruker tærne til å ta de av slik at den ene sokken vrenges inn i den andre til en ball. Jeg må saumfare huset etter sokker, så dra den ene sokken ut av den andre før jeg må vrenge den ene. Nå gidder jeg ikke det driter her mer. Gav blanke faen og begynte å vaske de sokkeballene slik de var. Sokkene blir såklart ikke rene og heller ikke helt tørre etter tørketrommelen. Men det driter jeg i og legger de i skuffen hans der de kan ligge å mugne. Og han er forbanna! Klikker på meg, kaller meg lat og barnslig. Jeg forteller hvor unødvendig mye arbeid dette gir meg. Hvorfor kan han ikke ta av sokkene slik andre oppegående mennesker og legge de i skittentøyskurven spør jeg. Det er ikke så jævla vanskelig, er han evneveik eller? Han sier at hvis jeg mener det så skjønner han ikke hvorfor jeg klager for da kan jeg jo bare gjøre det for han siden det er så lite arbeid. Kommer ingen vei med det her. Er det bare jeg som har en så ubrukelig mann? Anonymkode: a4f24...06d Han vasker sine klær og sokker selv,punktum. Anonymkode: 1fdcc...41b 13
Million Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Jeg hadde ikke vasket "sokkeballene": jeg hadde latt dem ligge der han plasserer dem. Prøv det til det er tomt i skuffen hans, så får han se. Han er da for faen voksen, og kan legge sine egne sokker til vask der de hører hjemme! Men gi beskjed først. Si at heretter vasker du kun det som ligger i skittentøyskurven, og ikke det som ligger på gulvene og i sofaen. Så gjennomfører du! Ingen tomme trusler. Da bare fortsetter han. Hva er det med menn og husarbeid, og evnen til å rydde opp etter seg selv? 14 2
Gjest Luna Llena Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Du slutter å rydde etter ham og han vasker sine egne klær.
Hr. Aktiv Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Holder på å klikke her. Mannen har tidenes verste uvane med å slenge fra seg sokkene hvor som helst. Badet, stuen, soverom, gang, kjøkken- ja, hvor som helst. Presser de bak sofaputene. Og ikke bare det, men han bruker tærne til å ta de av slik at den ene sokken vrenges inn i den andre til en ball. Jeg må saumfare huset etter sokker, så dra den ene sokken ut av den andre før jeg må vrenge den ene. Nå gidder jeg ikke det driter her mer. Gav blanke faen og begynte å vaske de sokkeballene slik de var. Sokkene blir såklart ikke rene og heller ikke helt tørre etter tørketrommelen. Men det driter jeg i og legger de i skuffen hans der de kan ligge å mugne. Og han er forbanna! Klikker på meg, kaller meg lat og barnslig. Jeg forteller hvor unødvendig mye arbeid dette gir meg. Hvorfor kan han ikke ta av sokkene slik andre oppegående mennesker og legge de i skittentøyskurven spør jeg. Det er ikke så jævla vanskelig, er han evneveik eller? Han sier at hvis jeg mener det så skjønner han ikke hvorfor jeg klager for da kan jeg jo bare gjøre det for han siden det er så lite arbeid. Kommer ingen vei med det her. Er det bare jeg som har en så ubrukelig mann? Anonymkode: a4f24...06d 😂 Jeg hadde ikke tatt i dem engang og heller ikke tatt noen diskusjon her. Stille og rolig vil han oppdage at sokkene ikke hverken vaskes eller ryddes for ham. Problem solved. Kan tillegge at du må be hjem gjester uanmeldt også slik at de også får se sokkene som flyter rundt. Jeg hadde i tillegg presisert at det er hans sitt verk. 👍😄 Endret 3. juni 2022 av Hr. Aktiv 9
Trolltunge Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 (endret) For det første, nei DU skal på ingen måte saumfare huset etter hans sokker. Du skal verken plukke dem opp eller lete, og kommer de ikke i skittentøyet (som ball eller to) så skal du ikke vaske dem engang. Hans problem! Du er rett og slett dumsnill "mamma " her. Slutt og krangle om det. Ikke ditt problem. Han får mangle sokker og bli sur. Bare trekk på skuldrene. Endret 3. juni 2022 av Trolltunge 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Ikke så gærnt å krangle om😂. Vi har krangla om barnehage plass om et barn som ikke er født enda 😂… hva vi skal se på tv liksom 😂… tullete hele greia 😂 Anonymkode: 859a8...a87 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Haha, han får vaske sine egne klær. Min mente at klesvask var så sykt lite jobb at det ikke kunne regnes med i husarbeid-regnskapet, så nå vasker han alle klærne sine selv, uten unntak. Han hater å vaske klær og gjør det ikke før han er helt tom, men jeg bare ler av han, for hadde han vært litt mer ydmyk hadde jeg tatt vasken hans sammen med min 😛 Anonymkode: e267c...7d1 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: SLUTT Å RYDD ETTER HAN! La sokkene ligge. Om dere får gjester så er det jo bare å si det som det er, men mannen rydder ikke opp sokkene sine, så derfor ligger de litt rundt omkring. Anonymkode: 3c4bd...d13 8 minutter siden, Million said: Jeg hadde ikke vasket "sokkeballene": jeg hadde latt dem ligge der han plasserer dem. Prøv det til det er tomt i skuffen hans, så får han se. Altså, denne taktikken funker ikke så godt på menn som ikke plages av sokker i sofaen. Det sannsynlige resultatet er at mannen samler sammen sokkene sine ca en gang i måneden. I mellomtiden må man altså sitte blant disse sokkene. Jævlig irriterende ja. 😂 Hadde så klart ikke vaska sokkene hans, ts. Men det får han ikke nødvendigvis til å slutte å legge de over alt. Anonymkode: 3b7bc...c6e
Hippogriff Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Gi nå blaffen i sokkene hans. Det er da ikke ditt problem. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Jeg hadde nok irritert meg så mye over sure sokker over alt, så jeg hadde plukket dem opp. Men så bare lagt dem, uten å skille dem, i en pose eller noe i boden. Informert døgenikten om at sokkene hans befant seg i den posen, og at jeg ikke hadde noe ansvar for dem eller noe annet av hans skittentøy. Og så hadde jeg ikke veket en tomme på det. Anonymkode: d0c05...974 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Holder på å klikke her. Mannen har tidenes verste uvane med å slenge fra seg sokkene hvor som helst. Badet, stuen, soverom, gang, kjøkken- ja, hvor som helst. Presser de bak sofaputene. Og ikke bare det, men han bruker tærne til å ta de av slik at den ene sokken vrenges inn i den andre til en ball. Jeg må saumfare huset etter sokker, så dra den ene sokken ut av den andre før jeg må vrenge den ene. Nå gidder jeg ikke det driter her mer. Gav blanke faen og begynte å vaske de sokkeballene slik de var. Sokkene blir såklart ikke rene og heller ikke helt tørre etter tørketrommelen. Men det driter jeg i og legger de i skuffen hans der de kan ligge å mugne. Og han er forbanna! Klikker på meg, kaller meg lat og barnslig. Jeg forteller hvor unødvendig mye arbeid dette gir meg. Hvorfor kan han ikke ta av sokkene slik andre oppegående mennesker og legge de i skittentøyskurven spør jeg. Det er ikke så jævla vanskelig, er han evneveik eller? Han sier at hvis jeg mener det så skjønner han ikke hvorfor jeg klager for da kan jeg jo bare gjøre det for han siden det er så lite arbeid. Kommer ingen vei med det her. Er det bare jeg som har en så ubrukelig mann? Anonymkode: a4f24...06d Har han blitt utredet? Har han autisme? Vrenge av seg sokkene med tærne og gjemme de bak sofaputer, høres ut som et galehus. Anonymkode: 611b6...e50 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Min samboer er mest sannsynlig den mest tafatte(tenderer til å tro at hun er evneveik) hva gjelder husarbeid og andre oppgaver i hjemmet. Sokkeballer, bukser med en fot på vrange mens den andre er rett, skjorter som ikke er kneppet, gensere hvor ermen er i genseren er mer vanlig enn uvanlig. Jeg finner skitne klær på treningsrommet, på kontoret, på soverommet, på badet og en gang i blant i stua. Plukker de opp, bretter de ut og legger de i skittentøydunken. Når skittentøydunken er full vasker jeg klærne, henger de til tørk eller legger de i tørketrommelen. Alt etter som hva som skal tørkes. Jeg lager middag 5-6 ganger i uka, oppvasken etter henne står alltid på kjøkkenbenken, har hun lagd middag står det kjeler og panner i sinken, drister hun seg en gang i kvartalet å lage en kake så er kennwoodbollen og vispen full av matrester. Det rydder jeg opp etter henne, legger det inn i oppvaskmaskinen, eventuelt vasker det som trengs å vaskes for hånd. Når det er tørt legger jeg det på plass. Tror hun er redd støvsugeren for den har hun ikke tatt i siden 2012. Rydde må jeg også gjøre, ikke småtingene for de rydder hun, eller hun driver å flytter på ting fra a til b, alt etter som hvordan humøret hennes er. Hennes oppgave er å lage middag hver fredag, skifte på sengetøy og vaske huset. Det er en grei ordning, jeg fortelle ikke henne hvordan hun skal vaske, og jeg fortelle ikke henne at hun må x, y og z for at jeg skal gjøre de tingene jeg har sagt at jeg skal gjøre.. Det å holde kjeft er en dyd, men oftest det klokeste man kan gjøre. Alt i alt så bruker jeg 5 ganger mer tid på husarbeid og andre husoppgaver i hjemmet. På en annen side, hun er på jobbreise 2-3 dager i uka, og hun evner ikke å se hva som bør gjøres for at hjemmet skal være noenlunde rent og pent. Anonymkode: ac0bc...4c6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min samboer er mest sannsynlig den mest tafatte(tenderer til å tro at hun er evneveik) hva gjelder husarbeid og andre oppgaver i hjemmet. Sokkeballer, bukser med en fot på vrange mens den andre er rett, skjorter som ikke er kneppet, gensere hvor ermen er i genseren er mer vanlig enn uvanlig. Jeg finner skitne klær på treningsrommet, på kontoret, på soverommet, på badet og en gang i blant i stua. Plukker de opp, bretter de ut og legger de i skittentøydunken. Når skittentøydunken er full vasker jeg klærne, henger de til tørk eller legger de i tørketrommelen. Alt etter som hva som skal tørkes. Jeg lager middag 5-6 ganger i uka, oppvasken etter henne står alltid på kjøkkenbenken, har hun lagd middag står det kjeler og panner i sinken, drister hun seg en gang i kvartalet å lage en kake så er kennwoodbollen og vispen full av matrester. Det rydder jeg opp etter henne, legger det inn i oppvaskmaskinen, eventuelt vasker det som trengs å vaskes for hånd. Når det er tørt legger jeg det på plass. Tror hun er redd støvsugeren for den har hun ikke tatt i siden 2012. Rydde må jeg også gjøre, ikke småtingene for de rydder hun, eller hun driver å flytter på ting fra a til b, alt etter som hvordan humøret hennes er. Hennes oppgave er å lage middag hver fredag, skifte på sengetøy og vaske huset. Det er en grei ordning, jeg fortelle ikke henne hvordan hun skal vaske, og jeg fortelle ikke henne at hun må x, y og z for at jeg skal gjøre de tingene jeg har sagt at jeg skal gjøre.. Det å holde kjeft er en dyd, men oftest det klokeste man kan gjøre. Alt i alt så bruker jeg 5 ganger mer tid på husarbeid og andre husoppgaver i hjemmet. På en annen side, hun er på jobbreise 2-3 dager i uka, og hun evner ikke å se hva som bør gjøres for at hjemmet skal være noenlunde rent og pent. Anonymkode: ac0bc...4c6 Adhd? Anonymkode: 611b6...e50
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Holder på å klikke her. Mannen har tidenes verste uvane med å slenge fra seg sokkene hvor som helst. Badet, stuen, soverom, gang, kjøkken- ja, hvor som helst. Presser de bak sofaputene. Og ikke bare det, men han bruker tærne til å ta de av slik at den ene sokken vrenges inn i den andre til en ball. Jeg må saumfare huset etter sokker, så dra den ene sokken ut av den andre før jeg må vrenge den ene. Nå gidder jeg ikke det driter her mer. Gav blanke faen og begynte å vaske de sokkeballene slik de var. Sokkene blir såklart ikke rene og heller ikke helt tørre etter tørketrommelen. Men det driter jeg i og legger de i skuffen hans der de kan ligge å mugne. Og han er forbanna! Klikker på meg, kaller meg lat og barnslig. Jeg forteller hvor unødvendig mye arbeid dette gir meg. Hvorfor kan han ikke ta av sokkene slik andre oppegående mennesker og legge de i skittentøyskurven spør jeg. Det er ikke så jævla vanskelig, er han evneveik eller? Han sier at hvis jeg mener det så skjønner han ikke hvorfor jeg klager for da kan jeg jo bare gjøre det for han siden det er så lite arbeid. Kommer ingen vei med det her. Er det bare jeg som har en så ubrukelig mann? Anonymkode: a4f24...06d Kast de i bosset så slutter han nok fort Anonymkode: 820eb...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 Mannen min slenger også sokker over alt. Eg ber han plukka dei opp og leggja dei i skittentøyet. Gidde ikkje bruka så mykje energi på detta her. Eg ser på han som eit stort barn. Han sleger også jakka si på golvet når han kjem heim. Eg skjønner meg virkelig ikkje på han, virker som det er noko galt med arbeidsminnet hans. Men vi har det ekstremt travelt som småbarnsfamilie der begge to arbeider 100%, det er møter og alltid noko som skal skje. Eg orker ikkje å bruka energi på sokkar når han er det mest fantastiske mennesket eg veit om ellers. Kven bryr seg om sokkar? Seriøst? Eg veit ikkje, men det virker som mannfolk rett og slett ikkje alltid har evner til organisering, planlegging, overblikk, effektivt arbeid over tid, skaffa gåver til barnebursdag, huska foreldremøter. Gjeld ikkje alle hankjønn, men mange. Eg veit kva eg gifta med. Anonymkode: 38c11...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 Bare støvsug hver eneste malplasserte sokk opp i en industristøvsuger til han ikke har flere igjen Anonymkode: 442b7...2aa
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 Usj så ekkelt med brukte sokker klemt mellom sofaputene! Er han 5 år eller? Voksne folk kaster skitne klær i skittentøykurven! Anonymkode: c2562...86e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 Hadde jeg kastet sokkene jeg. Rett og slett. Anonymkode: 00d11...a42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå