AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Jeg er ganske dårlig psykisk nå så klarer ikke være med folk. Jeg blir kanskje også innlagt på psykiatrisk. Jeg har en ny venninne som ofte ringer meg, spør om vi skal finne på noe osv. Hva kan jeg si til henne uten at det blir løyn? Har vurdert å si jeg er syk, men ønsker ikke si at jeg er psykisk syk om hun skulle spørre? Dersom jeg blir innlagt har jeg vurdert å si jeg er innlagt på sykehus, men ønsker ikke si hvor om hun spør. Hva er beste løsning her? Anonymkode: e28a6...e98
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Det beste er å være ærlig. Si at du er i en vanskelig periode i livet nå, og blir innlagt på DPS Døgnpost for å få hjelp og behandling. Om hun ikke har forståelse for det, så er ikke hun en ekte venn. Jeg skal selv innlegges til uka, og jeg har ingen problemer å si til mine venner at jeg skal legges inn på DPS Døgn - men jeg bruker ikke ordet psykiatrisk. Anonymkode: 23403...4a3 2
Hippogriff Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Det er vel bare å si at du er syk og skal inn til behandling. Og i neste åndedrag gå kjapt over på nytt tema så du ikke legger opp til spørsmål. De fleste skjønner at de ikke skal stille flere spørsmål da. Om hun likevel spør, er det jo bare å si at det er litt personlig, men at du gjerne finner på noe med henne etterpå. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ganske dårlig psykisk nå så klarer ikke være med folk. Jeg blir kanskje også innlagt på psykiatrisk. Jeg har en ny venninne som ofte ringer meg, spør om vi skal finne på noe osv. Hva kan jeg si til henne uten at det blir løyn? Har vurdert å si jeg er syk, men ønsker ikke si at jeg er psykisk syk om hun skulle spørre? Dersom jeg blir innlagt har jeg vurdert å si jeg er innlagt på sykehus, men ønsker ikke si hvor om hun spør. Hva er beste løsning her? Anonymkode: e28a6...e98 Om du føler at du må starte et vennskap med en løgn du vet ikke om det er et vennskap som er liv laga Anonymkode: cb68a...56a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om du føler at du må starte et vennskap med en løgn du vet ikke om det er et vennskap som er liv laga Anonymkode: cb68a...56a Ts, hvorfor denne trangen til å lyve? Aksepterer ikke den nye venninnen at du er mentalpasient? Og hvorfor vil du være venninne med de som ikke aksepterer at du er mentalpasient? Anonymkode: f6f83...9d5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ts, hvorfor denne trangen til å lyve? Aksepterer ikke den nye venninnen at du er mentalpasient? Og hvorfor vil du være venninne med de som ikke aksepterer at du er mentalpasient? Anonymkode: f6f83...9d5 Ts spesifiserte uten at det blir løyn. Med ny venninne oppfatter jeg det mer som en bekjent som har potensial til å bli venninne. Man deler da ikke privat informasjon med hver og en mann før man vet om man kan stole på vedkommende over en lengre tidsperiode. Anonymkode: 4c293...199 2 2
Sunnys Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Det er snakk om en ny venninne. Å bli lagt inn på psykiatrisk er ikke noe en ønsker å dele med bekjente. Dette er privat. ts, du kan si du er dårlig form bare. hvis du bli lagt inn kan du si du er på sykehuset eller er på en ferie etc. du bestemmer selv hva du er komfortabel med å dele med andre. Du kan på et senere tidspunkt fortelle det hvis du ønsker det. Men det er ditt valg. Min beste venninne hold på i lang tid å «løy» om ting og skulle bort osv. hun skulle på ifv eller hva det heter, og ville holde dette helt for seg selv. jeg hadde ingen rett til å vite det. Det folk ønsker å holde privat er privat. Endret 3. juni 2022 av Sunnys 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Si du skal besøke en slektning på andre siden av landet. Anonymkode: b2f73...23a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Takk for innspill alle sammen. Tenkte gå for å si at jeg er syk og skal i behandling. Også håper jeg hun ikke spør hvorfor. Anonymkode: e28a6...e98
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for innspill alle sammen. Tenkte gå for å si at jeg er syk og skal i behandling. Også håper jeg hun ikke spør hvorfor. Anonymkode: e28a6...e98 Du kan bare si at du sliter med formen om dagen og tar kontakt når du er bedre. Det kan være migrene, søvn, mage, rygg, slapphet osv Anonymkode: 0d66d...21e 1
Hinsk Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 '' Hei. Så kjekt å høre fra deg. Har vært kjekt å funnet på noe, men har en litt vanskelig periode og trenger litt tid til å komme meg. Men blir gjerne med når jeg føler meg bedre'' eller noe slik 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 14.19): Jeg er ganske dårlig psykisk nå så klarer ikke være med folk. Jeg blir kanskje også innlagt på psykiatrisk. Jeg har en ny venninne som ofte ringer meg, spør om vi skal finne på noe osv. Hva kan jeg si til henne uten at det blir løyn? Har vurdert å si jeg er syk, men ønsker ikke si at jeg er psykisk syk om hun skulle spørre? Dersom jeg blir innlagt har jeg vurdert å si jeg er innlagt på sykehus, men ønsker ikke si hvor om hun spør. Hva er beste løsning her? Anonymkode: e28a6...e98 Si du er syk og skal få behandling og at dere kan snakkes når du er ferdig. Eller vær ærlig , de fleste oppegående forstår det. Eller så sier du at du skal reise vekk en stund og dere kan snakkes når du er tilbake! Anonymkode: bb186...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå