Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er det eneste datteren min vil til høsten. Hun trøbler med det akademiske og karakterene bærer preg av det. Fikk nettopp standpunkt nå og har 3.35 i snitt. Tror dere det holder? 

Anonymkode: 1e38e...a07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt avhengig av hvor dere bor og hvilke skoler hun søker på?

Anonymkode: caa03...223

Skrevet

Det kommer an på hvor mange som søker.
Anbefaler å kontakte inntakskontoret i fylket der du bor for å høre hva karaktergrensa var i fjor, så får du en pekepinn. De plikter ikke å opplyse om det, men det er verd et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Frisørlinje krever vel ikke så høyt snitt, eller? :klo: Må man kunne mye matte for å bli frisør?

Anonymkode: 77f8c...40d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Frisørlinje krever vel ikke så høyt snitt, eller? :klo: Må man kunne mye matte for å bli frisør?

Anonymkode: 77f8c...40d

Nei, er vel ikke så mye mattematikk innen frisørfaget vil jeg tro? Håper snittet hennes holder 🤞. Får ta kontakt med inntakskontoret til tirsdag. 

Ts

Anonymkode: 1e38e...a07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det holder greit☺️

Anonymkode: 1a03b...150

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det holder greit☺️

Anonymkode: 1a03b...150

Selv om HI sin datter skulle ha søkt på en kjempepopulær frisørlinje midt i en storby...? Forskjellene er nok ganske store rundt om i landet.

Anonymkode: caa03...223

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt off-topic, men har du undersøkt lønningene til frisører? De er LATTERLIG lave, fikk sjokk når en kollega fortalte meg om hvor lite søsteren hans tjente. Frisører får ofte helseplager også. Gjør henne en tjeneste og få henne til å vurdere noe annet.

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/nho/frisorer/

Anonymkode: 00532...dd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer med mange frisører nå som o.skolerer seg ved 25-30 års alder.

De er glad for arbeids erfaringen de har fått og blitt mer modne og klare for studier enn det de var da. Bare fordi Hu  går frisør nå så er hun ikke låst resten av livet og hvis hun trives med frisør yrket er vel det helt greit.

En venninne av meg er 30 og frisør. Hun er alene mamma driver salong selv har nettopp kjøpt leilighet uten hjelp fra foreldre. Så man kan det man vil. Men selvfølgelig hun jobber alle helger og kvelder for og få de kundene Hun kan og datteren er med på jobb og trives med det 😀

Anonymkode: 4516a...bc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger man karakterer i det hele tatt for å bli frisør? Vil tro at man kan komme inn der selv om man stryker i de fleste fag... 

Anonymkode: b7260...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...