AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Noen som har vært gjennom dette? Jeg har fått tilsendt et oppgjørsskjema fra eiendomsmegler som skal fylles ut. Kjøpekontrakt har jeg signert med bank id og har sendt kjøpekontrakten til min bank som jeg skal ha boliglån i. Men får ikke tak i rådgiver som jeg vil spørre nærmere om utfylling av oppgjørsskjema. Her blir det blant annet spurt om leiligheten skal belånes og jeg skal jo ha boliglån. I mitt hode blir det da riktig å oppgi lånesummen kjøpesummen minus 15 prosent egenkapital. Blir det riktig? Det er en andelsleilighet i borettslag med fellesgjeld på ca 200 000, men dette har ikke noe med min lånesum i banken å gjøre? Anonymkode: 673a0...1af
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 I oppgjørsskjemaet vi sender ut oppgir du lånebeløp, kontaktinfo til din rådgiver i bank, egenkapital - og hvor denne stammer fra (arv, oppsparte midler etc). I tillegg ditt kontonummer dersom det skulle være noe som skal tilbakebetales til deg (gebyrer, renter feks). Anonymkode: 82ffc...a5f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I oppgjørsskjemaet vi sender ut oppgir du lånebeløp, kontaktinfo til din rådgiver i bank, egenkapital - og hvor denne stammer fra (arv, oppsparte midler etc). I tillegg ditt kontonummer dersom det skulle være noe som skal tilbakebetales til deg (gebyrer, renter feks). Anonymkode: 82ffc...a5f Ja, men det er summen jeg lurer på. Lånebeløp blir kjøpssum minus 15 prosent egenkapital? Og Fellesgjeld holdes utenfor her? Det er ihvertfall det som er logisk for meg, men da jeg spurte kundeservice i banken om dette, men hun mente at det måtte rådgiver gi sikkert svar på. Og hun får jeg ikke tak i foreløpig.. Anonymkode: 673a0...1af
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Du oppgir det beløpet du har lånt og ek spesifisert hver for seg. Anonymkode: 82ffc...a5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå