Gå til innhold

Redd jeg kommer til å fucke opp forholdet grunnet trist issues

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen skikkelig kjipe erfaringen med i ryggsekken.
Da det ble slutt med eksen min for mange år siden kom det frem mye grums.
Han hadde en enorm gjeld han ikke hadde fortalt meg om.
Han hadde tatt kontakt med min myyye yngre søster bak ryggen min og prøvde å møte henne (ba henne ikke fortelle meg noe - hun selvfølgelig gjorde).
En periode under graviditeten kom han ut som skeiv (noe han likevel ikke var).
Og listen goes on and on.

Jeg vet at han antagelig var et jævla snøflak blant alle fantastiske menn der ute, og er nå i et forhold med en tilsynelatande fantstisk, tillitsfull og bra mann. Vi har snart vært sammen i to år.

Plutselig kjenner jeg at panikken kryper opp ryggen på meg.
Når han kommer godt overens med lillesøsteren min, så blir jeg livredd.
Når han henger med kompiser og kollegaer etter jobb er jeg ærlig talt redd han skal miste interessen for meg og kanskje bli forelsket i de, eller forlate meg for venner.

Jeg vet at dette er helt sjukt, men det er som om alle erfaringene jeg hadde med eksen endelig kommer til overflaten med følelsene jeg egentlig ikke hadde anledning til å føle på den gangen…

Hva gjør jeg.
Jeg står selvfølgelig i det, og lager ikke noe drama ovenfor han.
Jeg er veldig takknemlig for at han og familien min kommer så godt overens, og det er viktig for meg at han har et eget liv og pleier sine andre relasjoner.

Men bør jeg fortelle om noe av det her?
Han er gjerne forståelsesfull og viser mye omsorg, men jeg vil ikke skremme han vekk med det her heller.
Selv om jeg håndterer det vil jeg ikke at han skal tro at dette kan bli er problem, eller kjenne på et ubehag rundt det.
Og jeg vil egentlig ikke at han skal trenge å måtte gi meg bekreftelse på bakgrunn av sånne latterlige situasjoner som egentlig er 100% oppi fantasien min…

Anonymkode: 9a908...c9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og jeg er nå i et forhold**

Anonymkode: 9a908...c9f

Skrevet

Det er ikke latterlig, du har blitt utsatt for ting som har påvirket deg på en negativ måte, og det er veldig synd at han måtte ødelegge sånn for deg. Så klart du er redd og har trust issues, det er vanlig etter å ha hatt en sånn kjæreste, det er bra du kom deg unna i allefall, før det ble verre.

Jeg liker å se på healing som en slags eske med en ball og en knapp inne i. Noen ganger vokser ballen og treffer knappen (når knappen er på, er frykter / redsler / smerter på) mens andre ganger er den liten og du merker ingenting. Alle dager vil være forskjellige og du kan fortsatt bli påvirket av det her og kjenne at angsten er der i blant selvom det er lenge siden. Det er vel mer måten du håndterer det på, og jeg ville helt ærlig prøvd å gå til psykolog for å bearbeide det, for å få gode teknikker. Det tar lang tid for mange som har opplevd dårlige usunne forhold som har preget deg psykisk å skulle finne metoder for å takle det på selv, og lider heller i flere år fremfor å få hjelp som tar kortere tid. Ville også ha snakket med kjæresten din, det er virkelig så viktig da selve greia er mellom dere to, du er redd for at han skal være som exen. Vær så snill fortell han hva du har opplevd og hva du er redd for, er han så bra som du sier han er så kommer han til å forstå og hjelpe deg videre, samt gi deg bekreftelse på at det ikke er sånn. Det kan hjelpe deg veldig med å roe deg ned og bevise at det ikke skjer mellom dere to, og at du er "trygg" slik at du kan senke skuldrene, og da VET du at det er falsk alarm dersom angsten kommer smygende, når du har fått bekreftet at det ikke er sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har vært i et usunt forhold . Og preges fortsatt av det. Du bør gå cold turkey ifht han her. ! Han fucker opp forholdet mellom deg og din søster . Utrolig toxic. Samt alt annet du nevner. Du virker opptatt av ham i slik grad at det må gå utover ditt nåværende forhold i tillegg. Det er ikke greit. For noen . 

Anonymkode: 81458...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Du har " en hekt" på ham,grunnet traumet han påførte deg ,kombinert med tiden - kjærligheten og håpet du hadde for dere. 

Hans narrativ var et helt annet,husk det ! Ikke nødvendigvis ondt eller slemt,men NOE ANNET. Mest sannsynlig basert på hans barndom og skade. 

Du kan ikke fikse han. Og det du trodde var reelt, var kun 30 % sant. 

Ikke ødelegg det du nå har gående ❤

Anonymkode: 81458...3f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...